Melodyne 4 Studio

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Melodyne 4 Studio

Indlæg af Henrikstigaard »

Overvejer kraftigt at investere i dette produkt. Lige et par spm:

1. Fås Melodyne 4 Studio både some plug-in og stand alone .. Hvis ja, er der prisforskel? (Er interesseret i plug-in version).
2. Kører det fint på Logic X (på Mini Mac/late 2012/Mojave/16 GB ram?/250 HD)
3. Hvor er det bedst at købe? Et halvdyrt program synes jeg :)
4. Det kan vel ikke betale sig at købe version 3 og opgradere efterfølgende ..?

Tak for svar :-D

Medlemsavatar
Jens D
Medlem
Indlæg: 462
Sted: København

Indlæg af Jens D »

1. Når du installerer Melodyne, installerer den både stand alone versionen og plugin versionen (VST, AU og AAX). Du får altså begge versionen uanset hvad.

2. Ja. Det bruger ikke sindsygt mange ressourcer. Dog kan man opleve at det brokker sig hvis man laver transfer på mange spor på een gang. Men hvis du bruger den nyeste version af Logic bruger den jo ARA2, så der skal man jo slet ikke lave transfers.

3. Den billigste måde, hvis du ellers har tid til at vente, er at vente på at de har tilbud på opgraderingerne (det er der et par gange om året, bla. på black friday). Hold øje med https://plugindiscounts.com/brand/celemony/ og https://www.audiodeluxe.com/search/site/celemony. De har nogen gange tilbud, uafhængigt af Celemony. Jeg fik min version samlet for under 3000,- i stedet for de 5200,- det koster hos celemony.com. hvis du ikke kan vente, så køb den hos plugindiscounts.com - der får du den lige nu for 4200,-

4. Pas. Jeg ved ikke hvad man kan få en version 3 for, og hvor besværligt det er at overføre licensen...

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

Jens D - Tak!! Lige hvad jeg havde brug for.

Jeg antager, at 4 Studio har flere options ift. redigering af polyfonisk materiale mv. sammenlignet med de tre andre versioner.

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Jeg anvender Melodyne 4 Studio som plugin sammen med Cubase 9.5, hvor jeg typisk behandler ét spor ad gangen (Cubase 9.5 taler ikke ARA2). Jeg havde lidt performance issues indtil jeg opgraderede min PC med SSD-diske. Nu kører Melodyne 4 Studio til gengæld ganske problemfrit på min maskine. Bemærk, at der er en ret stejl indlæringskurve på vejen fra de gode resultater til de suveræne resultater med programmet.
We don't make mistakes - we do variations.

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

Yes, jeg forstår at der er meget at lære i begyndelsen. SUK!!!

Medlemsavatar
Jens D
Medlem
Indlæg: 462
Sted: København

Indlæg af Jens D »

Henrikstigaard skrev:
Jeg antager, at 4 Studio har flere options ift. redigering af polyfonisk materiale mv. sammenlignet med de tre andre versioner.
Editor versionen kan også redigere i polyfonisk materiale. Den helt store gevinst ved Studio udgaven er evnen til at editere flere spor i samme vindue. Det er så til gengæld også den aller vigtigste feature, når man arbejder med flere kor tracks.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Det er et fantastisk program, men overkill til mit eget brug, så jeg har en licens til Melodyne 4 Studio til salg for 3400kr - skriv en PM hvis du er interesseret. Licens transfer foregår således http://helpcenter.celemony.com/hc-2/faqs/?qOpen=53,67

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

The songcabinet - Hej. Jeg er nok interesseret i at købe Melodyne Studio 4 af dig til nævnte pris. Er det den nyeste udgave? Har sendt PM, men er usikker på, om den er kommet frem. Anyway, min mail er: hylle.adsl@nielsen.tdcadsl.dk

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Modtaget, Henrik, jeg mailer dig.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Husk hvis du bruger Melodyne ARA skal den ligge først i din vocal chain....

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

kplinc skrev:Husk hvis du bruger Melodyne ARA skal den ligge først i din vocal chain....
...ja, og husk (når du bruger ARA i Logic), hvis du laver edits i Melodyne, skal du lige ladeLogic køre i playmode et par sekunder - ellers husker Melodyne ikke dine edits. ARA integrationen i Logic er nemlig ikke super optimal endnu - medmindre det er lavet om på det seneste...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar