Re-install på MAC ???

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Re-install på MAC ???

Indlæg af jakes »

At reinstallere på en MAC er mig en gåde. Er der en venlig sjæl, som kan forklare hvordan man uninstaller så man kan installere sin software forfra ???

På forhånd tak

Jakes

Medlemsavatar
BenjaminVO
Medlem
Indlæg: 98
Sted: København N

Indlæg af BenjaminVO »

Lige indtil du nu har spurgt om det, så har jeg hele tiden været 100% sikker på, at man bare skal smide softwaren i papirkurven (og så tømme den). Der er ikke noget uninstall-hurlumhej på en mac. Men nu du sprøger, bliver jeg lige pludselig i tvivl? Men hmm, jeg er ret sikker på man bare smider softwaren ud, og så kan du igen installere... Am i right?

Mvh,
Benjamin

Medlemsavatar
bogh
Forum Donator
Indlæg: 674
Sted: Where the sun don't shine

Indlæg af bogh »

Det kan også være en god idé lige at slette programmets "preferences".
De findes i library/preferences (kan ligge både i root library og user library)

Default avatar
Zero

Indlæg af Zero »

Det er som regel ikke nødvendigt: de gamle filer overskrives bare med de "nye" (det gør den af sig selv når du installerer oveni)

Men skulle du virkelig få brug for det , så r programmet Appzapper udmærket.
http://appzapper.com/
Senest rettet af Zero søn 23. apr 2006 18:58, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja det er generelt ikke nødvendigt af uninstalle på Mac. Et eksempel hvor det ER nødvendigt er med Pro Application Support (i visse specifikke tilfælde).

Nogle få programmer kommer med en un-installer, men ellers er det bare at geninstallere og evt. fjerne preferencesfilen.

Medlemsavatar
Niels Vølund
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Vodskov nordjylland

Indlæg af Niels Vølund »

nogle programmer lægger preferences flere steder, så check både bibliotetek i øverste hierarki på HD og i brugermappen.

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Fedt manner !!! Nu spiller vi igen :lol:

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Hilsen

jakes

Nyt svar