Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:700 kr for bluray er da ikke slemt. Jeg har dvd boksen med de første 9 sæsoner + de to film på dvd, den kostede vist omkring 900 kr..

Vil meget gerne høre lidt om opskaleringen, når du får set noget af det!
Jeg kan afsløre at det er alle pengene værd. Jeg så det første afsnit og at det er 26 år gammelt ses under ingen omstændigheder. Det siger sig selv at en spritny fil/serie på Blu Ray vil stå flottere, men jeg er meget, meget imponeret over hvad de har formået her. Go get it :-D
OBS: jeg ser på et 55'' 4k TV med ca 3-3.5 m afstand til siddepladsen - bare til sammenligning :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt nok da!

Default avatar
Romanovich22
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Romanovich22 »

Lige i øjeblikket der ser jeg Sex Education på netflix
Livet er en julegave, du pakker den kun ud en gang. Så nyd det i fulde drag.
Stolt ejer af hjemmesiden - https://kryb-info.dk/

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Romanovich22 skrev:Lige i øjeblikket der ser jeg Sex Education på netflix
Konge serie! Og en værdig efterfølger, når man er færdig med at se Big Mouth.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Så Sunday da jeg fik den anbefalet af en ven.
Jeg har ingen ven længere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Haha!
Jeg har ikke fået set det, men jeg har heller ingen intention om det..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige set Billy Lynn's Long Halftime Walk. 3+ valgte at oversætte titlen til Krigens Værste dag, som IMDB ikke finder noget på.
En flok unge soldater kommer hjem fra Irak og bliver kværnet igennem mediemøllen. Vin Diesel, Steve Martin og Kristen Stewart er de mest prominente skuespillere på rollelisten, og de var nok hvad der overtalte mig til at se filmen. Fin film.
https://www.imdb.com/title/tt2513074/?ref_=nv_sr_1

Derudover fik jeg i løbet af ugen set Kvinden I Toget, med Emily Blunt. Igen var det hende der gjorde at jeg ville se filmen, og det var bestemt tiden værd. God film.
https://www.imdb.com/title/tt3631112/?r ... flmg_act_7

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

The Favourite
Var i Critereon Cinema i New Haven i sidste uge og så denne. Fabelagtigt film. Kan generelt godt lide Yorgos Lanthimos film, men har været lidt irriteret over det helt følelsesforlade robot-agtige skuespil. Dette er dog heldigvis sløjfet i The Favourite. Sjov og skæv film, med eminent skuespil af de tre kvindelige hovedroller. 9/10

Phantom Thread
Paul Thomas Anderson og Daniel Day-Lewis leverer varen. Er helt vild med There Will Be Blood men Phantom Thread er noget helt andet. Meget mere stilfærdig og subtil film, men ikke dårligere eller mindre dramatisk af den grund. 9/10

You Where Never Really Here
Interessant minimal og brutal thriller. Nok ikke for alle, men jeg var vild med den. Det er ikke meget som bliver skåret ud i pap, så man skal være klar på selv at stykke brikkerne sammen. 8/10

The House That Jack Built
Var gevaldigt godt underholdt. Det overraskede mig meget hvor morsom den var. Pænt vanvittigt slutning, som nok deler vandende, men overall synes det er en glimrende film. 8/10

Mid90s
Et lidt ligegyldigt nostalgi-trip. Man følger nogle unge, ret taberagtigt knægte og så sker der ikke så meget andet. Ok, men lidt uinteressant film. 6/10

Manchester by the Sea
Kraftigt overvurderet tragedie. Uinteressant historie, og nul personudvikling. Dårligt soundtrack. Orgelmusik og melankolsk soloviolin, gør tragedien lige tyk nok og nærmest komisk. Forstår heller ikke begejstringen for Casey Affleck. Det er noget ved hans skuespil som bare ikke fungerer. Som om han spiller for sig selv, uden af have de andre med. Virker lidt som om folk ikke kan lide ham. 6/10

Dead Poets Society
Eminent film. 9/10

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Velvet Buzzsaw, anyone? Klart bedre end IMDb scoren indikerer. Tydeligvis en del, der ikke fatter budskabet i filmen og tager det for pålydende. 7/10 herfra.

Default avatar
Ost3n
Medlem
Indlæg: 5
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Ost3n »

Modern family med hustruen :)
Indehaver af hjemmesiderne: DRS & Romanovich.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I søndags skulle jeg vælge mellem Spionernes Bro og Independence Day Resurgence. Havde set Spionernes Bro før, så det blev Independence Day.
Ikke så dårlig som frygtet, iforhold til rating på imdb og hvad jeg havde fået at vide. Fin nok action Sci-Fi jubilæums-efterfølger. Jeg fortrød ihvertfald ikke mit valg.
https://www.imdb.com/title/tt1628841/?ref_=nv_sr_4


Nå men nu blev jeg så endnu gladere for mit valg, da jeg opdagede at Zulu sender Spionernes Bro i aften klokken 23. Den skal man tage at se!
https://www.imdb.com/title/tt3682448/?ref_=nv_sr_1

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Troede flow TV allerede var lagt i graven :dollargrin:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Bruno ganz er død (77), så et gensyn med Der Untergang.
Stadig sindsygt skuespil og fremragende lydarbejde.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Husker ikke at have set en hel Pirates of the Caribbean film tidligere. Nu så jeg "Den Sorte Forbandelse", hvilken mangelfuld dansk oversættelse af The Curse of the Black Pearl.
https://www.imdb.com/title/tt0325980/

Det sprang mig flere gange i øjnene hvor vel-koreograferet flere centrale duel-scener er sat sammen med musikken. Går på wikipedia hvor jeg får indtrykket af at soundtracket er lavet på en uges tid eller noget, det skulle gå hurtigt..
Nu ser jeg det fra musikkens perspektiv, fordi det er det jeg kender mest til, men for mig virker billederne til at være sat til at følge musikken, og ikke musikken der følger billederne. Sagt med andre ord, at musikken har dikteret klippene, hastighed på skuespillere, lydeffekter fra sværd der rammer hinanden eller støder på noget, osv... Det er den opfattelse jeg får, men udfra hvad jeg kan læse kan det vel næppe være tilfældet..
https://en.wikipedia.org/wiki/Pirates_o ... Production


Øh jo... Fin film!

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg har det lidt med "Pirates..." som jeg har det med Transformers-filmene.
Man kan ikke sætte en finger på den tekniske udførelse og alt er jo super gennemført og har kostet en bondegård. Ikke desto mindre er det er stor, tom og fuldstændig ligegyldig "underholdning" i mine øjne. Der mangler stort set alt det der får en film til at krybe ind under huden på mig. Bulder og brag er simpelthen ikke spændende med mindre det historie- og plotmæssigt bruges til noget. Jeg skal indrømme at jeg kun har set de to første Pirates film, så de kan jo have ændret sig.

Jeg vil til enhver tid hellere se en slamfilm fra Cannon Group årgang '86 til 1/100 af budgettet. Apropos det, så jeg Americal Samurai som et godt eksempel på slam. En i alle henseender dårlig film, men man kan grine af den og fascineres over at de mente det hele alvorligt. Det kan man (læs: jeg) ikke af Pirates. Der falder jeg bare i søvn.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

DR3 sender Watchmen (2009) i aften kl. 22:35.

Har vist kun set den en enkelt gang eller to.
Husker den som ikke så skuffende, som man kunne have frygtet.
Og at filmmagerne følger den oprindelige historie temmelig loyalt.

(Omend Moore vist gjorde rimelig meget ud af at få fjernet sit navn fra den, inden premieren. Kan ikke huske, hvad det drejede sig om. Andet end at DC og filmfolkene på en eller anden måde røv'ede ham)


https://www.imdb.com/title/tt0409459/?ref_=nv_sr_1
Vedhæftede filer
Screen Shot 2019-02-20 at 18.25.54.png
Screen Shot 2019-02-20 at 18.25.54.png (1.53 MiB) Vist 1199 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Limitless (2011)

Neil Burger's og Leslie Dixon's fede science-fiction thriller.
Dén slags 'hårde SF', hvor det er en normal verden, blot er ét enkelt element nyskabt.
Her en pille, der giver brugeren adgang til udvidet bevidsthedskapacitet for en tid.
Virkelig god underholdning med smæk på fortællestil.
Bradley Cooper og kompagni giver den gas.

DR1 22:55 eller på din hylde med fede film.

https://www.imdb.com/title/tt1219289/
Screen Shot 2019-03-01 at 21.52.57.png
Screen Shot 2019-03-01 at 21.52.57.png (26.69 KiB) Vist 1144 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tip:
National Geographic sender den Oscar-vindende klatre-dokumentar Free Solo lørdag d. 9. om aftenen, nok klokken 20-21 stykker..
https://www.imdb.com/title/tt7775622/?ref_=nv_sr_1



Og så fik jeg her til aften set Minority Report, som jeg ikke havde set før.
Fedt sci-fi lyddesign af en 17 år gammel film. Og fede visuelle effekter. God og spændende historie som tager en masse drej. Og grinern med et par svenske mad scientists... :-D
Jeg ved godt at Steven Spielberg og John Williams hænger sammen, pånær når John skal lave Star Wars musik. Her synes jeg ikke rigtigt hans orkester-musik passede ind. Jo, der var da scener der virkede godt med de valgte instrumenter, men der var for mig flere scener, hvor jeg hellere ville ha' hørt noget hybrid.
Musikken tog tilgengæld ikke så meget plads, kun når jeg insisterede på at høre den. Så undlader man at fokusere på musikken, er man nok fint tilfreds.
https://www.imdb.com/title/tt0181689/?ref_=fn_al_tt_2

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Er igang med godfather trilogien.
Virkelig seje film.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Escape at Dannemora.
Autentisk om et flugtforsøg. og fremragende skuespil.
Virkelig god serie.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Lykke II (2:8) (2019)

Serie på DR –– i et anfald af gider-ikke-lave-det-jeg-egentlig-skal-lave såe jeg et tilfældigt afsnit.

Helt standard fortælleteknik, scenografi o.s.v. .. samt virkelig basal skuespilteknik /personinstruktion, hvor samtlige replikskifter lyder som det, det er: skuespil.
D.v.s. utroværdigt. Man kan ikke blive grebet af fortællingen, fordi man hele tiden kan se "nu kommer der en replik, som bliver cirka sådan-og-sådan" , "nu skifter scenen til det-og-det".

Ellers et meget godt plot; en rotte bliver ekstraordinært kvik p.g.a. et indsprøjtet kemikalium. Bare temmelig dilettant afleveret.
Øj, hvor det var kedeligt. Et fint argument for ikke at se flow-tv.
Som når man i et venteværelse læser en Anders And-historie af anonym oprindelse, som man er tyve år for gammel til at påskønne.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Captain Marvel (2019)

Bras.

De spiller godt. Kaptajnen og hendes jordiske side-kick har den gode kemi (Brie Larson og Samuel L. Jackson). Desværre har de ikke meget at bruge den til.

Manuskriptet er, som vi er blevet vænnet til i Marvels film, ujævnt. Ujævnt ad pommern til. Nogen gange er der en vellykket scene –– men det vellykkede fører ingen steder hen. Der følges ikke op på det. I næste scene er man tilbage i fortællemæssige postulater. Eksponerende replikker, der skal gøre det samme som forklarende tekstrammer i en halv-mislykket tegneserie: fortæl publikum, hvad der sker.
Scenerne hænger ikke sammen –– bortset fra, når de så nogengange gør, alligevel.
En rodebunke.

Mindre stupidt gakket end Guardians O.t.G.
Mindre kaotisk end Avengers vs. Thanos.
Mindre uvedkommende end Black Panther.

Men ... god film? Det er den desværre ikke.
Det er ikke en sammenhængende fortælling.
Figurerne bliver ikke levende.
De er virkelig godt castet. Skuespillet er proft og dygtigt.
Men det kan ikke opveje, at fortællingen er usammenhængende og kun hist og her berører tilskuerens underholdnings-kirtel.
Det er krepérligt, at Marvel og DC gang på gang udsender halvkogte fejlskud –– jeg ville så gerne kunne lide produktet.
Men det ville være uærligt at påstå, det er en god film.
Det er ikke engang 'et godt forsøg'.

Man har endikke gidet disciplineret sig til at lave en for publikum skarp og klar definition af hovedpersonens kræfter.
Minder mere om et afsnit i en halvdårlig tv-serie, hvor den formodet døsende sofakartoffel i Bilka-habit med colapletter på maven er vant til aldrig at få fortællingen ordentlig forløst.

Det er lamt og tamt at bruge denne særlige dovenskab når det drejer sig om en spillefilm.
Og når både skuespillerne og udklædningsfolkene og scenograferne i øvrigt gør et glimrende stykke arbejde, er det rent ud sagt ærgerligt.

Det virker som om, den skulle have været redigeret en måned eller to længere.
Den hænger ikke sammen indenfor sine egne præmisser.
Den 'taler ned' til publikum hele tiden.
En mislykket film.

På IMDb har den indtil nu 6,0 /10. (syvende marts.)
Det er for høj en karakter.
Desværre.
20190306_190651.jpg
20190306_190651.jpg (2.83 MiB) Vist 1079 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Are You Here (2013)

En slags 'sen-americana': Venskab, dødsfald i famile, karl-smart overfladisk liv i storby versus hestemøg og ovnkylling i udkantsområdets hjemstavn.

Owen Wilson er ofte svær at holde ud. Men her får han ikke lov at fylde så meget, at man hoster plastik op. Jeg synes filmen lige nøjagtig klarer at sætte sig på to stole uden at skvatte ned i mellem, selvom det er lige ved, hist og her.

Fin, lille film. Men, Wilson.

https://www.imdb.com/title/tt1545754/?ref_=fn_al_tt_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Giver Sabotage fra 2014 med Arnold en chance.
https://www.imdb.com/title/tt1742334/?ref_=nv_sr_1

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lol, den ser virkelig crap ud. Jeg er ellers stor fan af Arnie.

Jeg ser Malurt (Wormwood) om CIAs MK Ultra projekt, hvor de gav LSD til intetanende ansatte og drev dem til vanvid og ultimativt selvmord (måske mord).

Dokumentar + reenactment, meget stemningsfuldt og utroligt.

Nyt svar