Gear Grotto
Re: Gear Grotto
Fed video, og dejlig udansk med dig i designerstolen med et glas whiskey
En ting jeg ikke kan lide: Vokallyden når du sidder i den stol, det lyder som en højt gained mic, lidt vel langt væk, og taleforståelsen er ikke fantastisk. Og specielt når den skifter mellem speak fra studiet, når man ser skærmbilleder, og tilbage til dig i stolen, så lyder det næsten som 2 forskellige personer.
Speak når der er skærmbilleder lyder vold-lækkert
Men resten er fedt og gennemført. (og nice detalje med der er mindre i glasset til sidst)
En ting jeg ikke kan lide: Vokallyden når du sidder i den stol, det lyder som en højt gained mic, lidt vel langt væk, og taleforståelsen er ikke fantastisk. Og specielt når den skifter mellem speak fra studiet, når man ser skærmbilleder, og tilbage til dig i stolen, så lyder det næsten som 2 forskellige personer.
Speak når der er skærmbilleder lyder vold-lækkert
Men resten er fedt og gennemført. (og nice detalje med der er mindre i glasset til sidst)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
Tak for uddybning. Ja, jeg så godt det med små bogstaver, er med på settings er ekstreme og at støjen ligger langt langt nede. I mit forsøg kunne jeg bare ikke få dem så ‘højt op’, men det er fint nok.
ahaa nu forstår jeg. De flotte karafler i baggrunden indeholder altså afkølet thé !
ahaa nu forstår jeg. De flotte karafler i baggrunden indeholder altså afkølet thé !
Senest rettet af Fabian man 28. jan 2019 16:29, rettet i alt 1 gang.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"
Fed video Holger, og man må sige, du holder et ekstremt højt niveau i din video produktion. Det er sgu ikke så nemt at få det til at se så flot ud
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
– det bemærkede jeg også, men en bagatel synes jeg, Det handler jo primært om det tekniske.amolin skrev:Vokallyden når du sidder i den stol, det lyder som en højt gained mic, lidt vel langt væk, og taleforståelsen er ikke fantastisk. Og specielt når den skifter mellem speak fra studiet, når man ser skærmbilleder, og tilbage til dig i stolen, så lyder det næsten som 2 forskellige personer.
Speak når der er skærmbilleder lyder vold-lækkert
Men resten er fedt og gennemført. (og nice detalje med der er mindre i glasset til sidst)
En god knaphulsmikrofon ville evt. være bedre til sådan noget.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Holger har ikke embedded den her i tråden.gs-dk skrev:Er videoen væk?
Link her:
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Ha ha Det er fedt og holder 100%!Holger skrev:Kold Earl Grey:-D Alt er fake i det klip, pejselyden, den klassiske musik. Selv det (relativt ringe) lys er lavet med små projektører. Til gengæld var det skidesjovt at lave.Fabian skrev: For resten, var der cognac, whiskey eller æblejuice i glasset??
skriver noder
Enig og pænt irriterende.Fabian skrev:– det bemærkede jeg også, men en bagatel synes jeg, Det handler jo primært om det tekniske.amolin skrev:Vokallyden når du sidder i den stol, det lyder som en højt gained mic, lidt vel langt væk, og taleforståelsen er ikke fantastisk. Og specielt når den skifter mellem speak fra studiet, når man ser skærmbilleder, og tilbage til dig i stolen, så lyder det næsten som 2 forskellige personer.
Speak når der er skærmbilleder lyder vold-lækkert
Men resten er fedt og gennemført. (og nice detalje med der er mindre i glasset til sidst)
En god knaphulsmikrofon ville evt. være bedre til sådan noget.
Men det er netop en god knaphulsmikrofon, nemlig DPA4060 (omni, som jeg blev anbefalet). Kig på min krave + ledningen ved stolebenet, kunne ikke skjule den pga. for kort længde.
Der er bare helt vildt meget rumklang fordi biblioteket støder op til både tv-stuen og spisestuen.
Gated og rumklangsresonans er equalizet ud, men kunne ikke fjerne mere klang.
Tak, det er jeg glad for at høre.Smittefar skrev:Fed video Holger, og man må sige, du holder et ekstremt højt niveau i din video produktion. Det er sgu ikke så nemt at få det til at se så flot ud
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Har jo ingen baggrund i video/grafik og har måtte lære alt selv. Bliver stadig bedre og er perfektionistisk. Men altid tak til Lydmaskinen for at have en stor talentpøl at trække på mht. gode råd om alt muligt teknisk.
Så ville en 4088 (retningsbestemt) have været bedre.Holger skrev:
Men det er netop en god knaphulsmikrofon, nemlig DPA4060 (omni, som jeg blev anbefalet). Kig på min krave + ledningen ved stolebenet, kunne ikke skjule den pga. for kort længde.
Der er bare helt vildt meget rumklang fordi biblioteket støder op til både tv-stuen og spisestuen.
Gated og rumklangsresonans er equalizet ud, men kunne ikke fjerne mere klang.
Men, hvorfor ikke bare lave noget ADR? Optage samme speak i studiet, og en tur gennem Revoice Pro, en kort klang på, og lidt eq, så det lyder som et bibliotek, så havde du haft best of both worlds.
Skal nok stoppe nu, jeg har bare noget med vokaler (er et par gange blevet kaldt en vokal nazi)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]
Jeg overvejede også ADR, men har ingen erfaring med at synce det. Selv den rigtige audio er svær at synce perfekt op, så en kunstig kunne hurtigt blive endnu værre timingsmæssigt + under alle omstændigheder ikke så naturlig speaket.
Måske, men det blev jeg frarådet af stort set alle. Jeg har ikke selv testet, men det vil jeg nok gøre næste gang.4088 (retningsbestemt) have været bedre
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Lækkert - den skal jeg lige se en 12 - 15 gange (for at få det hele op på skeen).
Glæder mig til næste edition
Glæder mig til næste edition
Det tog også lige en del runder på indesiden af kraniet før det sagde klik, da vi hørte om det på workshop dagen hos Holger.raoul skrev:Min hjerne kan ikke kapere det med at attack/release ikke er tid men "speed".
Skal se videoen et par gange mere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Tricket er at forstå, at ms skrevet på/ved en knap ud for de forskellige hastigheder ikke relaterer til en reel, aktuel tidsperiode på det du faktisk komprimerer. I stedet er det en reference til en foruddefineret mængde komprimering, bestemt af compressordesigneren, og oftest unik for hver kompressor. Fx 10 ms på knappen betyder = 10 ms hvis kompressoren skulle skrue 10 dB ned.raoul skrev:Min hjerne kan ikke kapere det med at attack/release ikke er tid men "speed".
Skal se videoen et par gange mere.
Altså kan du groft sagt ignorere ms og bare lytte.
Dernæst skal du huske på at attack/release ej heller er en ventetid/periode fra signalet overstiger threshold, til kompressoren begynder at skrue ned. En kompressor begynder at skrue ned det øjeblik signalet overskrider threshold, der er ingen ventetid.
Den hastighed hvormed den skruer ned og op er derimod attack og release.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
"Normalt" relaterer millisekund-betegnelsen sig til 1 tau/~63%, eller blander jeg noget sammen her? Den slags må iøvrigt være svært at måle med opto-elementer, med de rette specs på elementet kan det være det (delvist) fremgår af datablad.. Måske også derfor man traditionelt undlader tidsangivelser på opto.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Det er meget forskelligt. En del digitale kompressorer refererer til 10 dB GR (og ikke en procentsats a la tau), herunder Kotelnikov. Og ikke mindst, så er det ofte ulineært, dvs. tidsangivelsen i ms er 100% relativ til mængden af den aktuelle GR/side-chain target. Så man kan alligevel ikke regne med noget som helst fast.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Ang. Tau står det nok bedre forklaret her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Time_cons ... _constants
https://en.wikipedia.org/wiki/Time_cons ... _constants
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Så fik jeg langt om længe set videoen.
Det omtalte skift i vokal-lyd var ikke noget der generede mig, jeg lagde heller ikke rigtigt mærke til det.. Jeg lagde mærke til at pejsen var så godt som hard panned, og det lød lidt unaturligt IMHO. Men grinern med de sektioner af videoen.
Vildt nok at den er så clean ved de to højeste settings. Nu hvor der ikke er synderlig forskel på overtoner mellem precise og insane, er der så områder hvor de afviger mere fra hinanden?
Egenligt fint nok at der ikke var nogle demonstrationer som i HG-2 videoen, udover at det var til at se, at GR i GUI og baggrunds-musik matchede. Det ville ha' taget ekstra tid, og folk der glor din video har nok allerede en idé om hvordan en compressor kan lyde. Ellers er det jo en fin opfordring til i det mindste at hente gratis udgaven, hvilket jeg da vist skal ha' gjort.
FDR, Inertia og Stereo sensitivity ville være de punkter der skulle få mig til at punge ud. Og så muligheden for clean eller mere farvet comp, selvom jeg nu er fint tilfreds med Pro-C 2 til "clean" comp - velvidende at den ikke er så clean igen...
Ang. farve, er splittet for Yin & Yang så omkring 500 hz, som du viser i videoen? Er det iøvrigt det samme område i STC-8?
Tilføjelse:
Kan ikke huske om vi har skrevet sammen om videoens længde. Jo, det var da en lidt lang video, men rækkefølgen var super, og skift fra det ene til det andet, og evt. over til pejs eller papir-illustrationer var gode til at holde interessen. Et par steder blev jeg nødt til at hoppe 20 sekunder tilbage, for at høre hvad du lige havde sagt igen. Der kunne måske godt indlægges et par sekunders pause i visse overgange.
Det omtalte skift i vokal-lyd var ikke noget der generede mig, jeg lagde heller ikke rigtigt mærke til det.. Jeg lagde mærke til at pejsen var så godt som hard panned, og det lød lidt unaturligt IMHO. Men grinern med de sektioner af videoen.
Vildt nok at den er så clean ved de to højeste settings. Nu hvor der ikke er synderlig forskel på overtoner mellem precise og insane, er der så områder hvor de afviger mere fra hinanden?
Egenligt fint nok at der ikke var nogle demonstrationer som i HG-2 videoen, udover at det var til at se, at GR i GUI og baggrunds-musik matchede. Det ville ha' taget ekstra tid, og folk der glor din video har nok allerede en idé om hvordan en compressor kan lyde. Ellers er det jo en fin opfordring til i det mindste at hente gratis udgaven, hvilket jeg da vist skal ha' gjort.
FDR, Inertia og Stereo sensitivity ville være de punkter der skulle få mig til at punge ud. Og så muligheden for clean eller mere farvet comp, selvom jeg nu er fint tilfreds med Pro-C 2 til "clean" comp - velvidende at den ikke er så clean igen...
Ang. farve, er splittet for Yin & Yang så omkring 500 hz, som du viser i videoen? Er det iøvrigt det samme område i STC-8?
Tilføjelse:
Kan ikke huske om vi har skrevet sammen om videoens længde. Jo, det var da en lidt lang video, men rækkefølgen var super, og skift fra det ene til det andet, og evt. over til pejs eller papir-illustrationer var gode til at holde interessen. Et par steder blev jeg nødt til at hoppe 20 sekunder tilbage, for at høre hvad du lige havde sagt igen. Der kunne måske godt indlægges et par sekunders pause i visse overgange.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Kun i DSP-forbrug og ved ekstremt, ekstreme settings. I testen der er brugt almindeligt ekstreme settings (lol), men du kan skabe en større forskel ved endnu mere ekstreme settings.Christoffer I. N. skrev: Vildt nok at den er så clean ved de to højeste settings. Nu hvor der ikke er synderlig forskel på overtoner mellem precise og insane, er der så områder hvor de afviger mere fra hinanden?
Ligegyldigt i praksis, men vil man have det teoretisk bedste, ja så er muligheden der. Programmøren siger selv han aldrig bruger over Precise.
Går ud fra du mener "ikke matchede", hvilket ikke bare ville have været meget svært at lave uden andre kompromiser i timingen, men også forkert efter min mening.Egenligt fint nok at der ikke var nogle demonstrationer som i HG-2 videoen, udover at det var til at se, at GR i GUI og baggrunds-musik matchede. Det ville ha' taget ekstra tid, og folk der glor din video har nok allerede en idé om hvordan en compressor kan lyde. Ellers er det jo en fin opfordring til i det mindste at hente gratis udgaven, hvilket jeg da vist skal ha' gjort.
GR eller lign. skal i mine videoer - med mindre andet tydeligt er intentionen - primært repræsentere konceptet jeg gennemgår lige der, ikke baggrundsmusikken. Baggrundsmusikken er bare som navnet siger baggrund.
Det er en ting jeg ikke bryder mig om flere steder i FFs videoer og lign. Baggrundsmusikken bruges til processeringen, hvilket ikke bare lyder af h.t. men ofte ikke er brugbart rent forståelsesmæssigt.
I det hele taget er lydeksempler i YT videoer ikke så brugbare efter min mening. For lav lydkvalitet og folk ser ofte disse videoer andre steder end i studiet.
Se det stykke igenFDR, Inertia og Stereo sensitivity ville være de punkter der skulle få mig til at punge ud. Og så muligheden for clean eller mere farvet comp, selvom jeg nu er fint tilfreds med Pro-C 2 til "clean" comp - velvidende at den ikke er så clean igen...
Ang. farve, er splittet for Yin & Yang så omkring 500 hz, som du viser i videoen? Er det iøvrigt det samme område i STC-8?
STC-8 skifter mellem alm. (kun odd) med Hara og tilføjede/ændrede overtoner (even) med Ki. Intet split.
Kotelnikovs Yin & Yang tilføjer begge even order. Og er trigget af to forskellige områder, splittet i side-chainen ved 500 Hz, ja. Bemærk, at selve overtonerne sker i det fulde spektrum, men de trigges af forskellige steder i side-chainen pga. splittet.
Så det Yin & Yang påvirker er altså de biprodukter som opstår ved komprimeringens ulinearitet, ikke en efterfølgende tilføjet saturation som sådan. Det er også derfor at hørbarheden af disse funktioner er direkte proportiona med komprimeringens hastighed og mængde.
Jo større biprodukter, jo mere shaper Yin & Yang disse biprodukter, og jo mere hørbar er shapingen. Et oscilloskop + spektrogram er en god ting her for at forstå hvad der sker.
Ikke noget jeg kommer specielt ind på i videoen, men jeg viser det kortvarigt. Bemærk hvordan Yang påvirker i positiv retning på waveformen (og Yin i negativ, men på en lidt anden måde).
Helt enig. Udover at det er rimelig koncentreret og tætpakket info, så er noget af det et resultat af ringe video-editing skills. Var jeg bedre havde jeg haft nemmere ved at indsætte pauser og rykke rundt i projektet hen mod slutningen.Et par steder blev jeg nødt til at hoppe 20 sekunder tilbage, for at høre hvad du lige havde sagt igen. Der kunne måske godt indlægges et par sekunders pause i visse overgange.
P.t. er det som at bestige Mount Everest hver gang jeg skal indsætte en pause eller forlænge noget i Final Cut Pro... har brugt timer på at læse op på det, men der er så mange variabler i den magnetiske timeline at jeg ikke kan få det til at virke nemt (endnu).
Det er ikke bare at læse manualen eller se nogle videoer, typisk er der så liiige en undtagelse. Modsat en DAW kan man ikke bare indsætte og flytte klip rundt, men tingene snapper automatisk. Så kan man fake afstande med blanke klip, men der er ofte fades og overgange der er helt eller delvist linkede osv.
Hen mod slutningen bliver det sværere og sværere, ikke bare fordi der er så mange video"spor", men fordi det er klippet til baggrundsmusikken. At indsætte en pause 1 sted rykker alt ud af timing til musikken et andet sted.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Super!
Ang. matching af musik til GUI, jeg fik bare det indtryk flere steder, ikke fordi det lød som om musik blev comp'et, men fordi det lignede GR rykkede sig sammen med musik. Det er nok bare et tilfælde de steder jeg så, så.
Interessant at Yin & Yang er i SC og bare er til trig. Jeg tænkte umiddelbart noget i retning af Elysia Karacter. Dens Color knap justerer mængden/graden af distortion iforhold til frekvens. Mere skrald på HF til højre, primært distortion i "bund" til venstre.
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... acter.html
Ang. matching af musik til GUI, jeg fik bare det indtryk flere steder, ikke fordi det lød som om musik blev comp'et, men fordi det lignede GR rykkede sig sammen med musik. Det er nok bare et tilfælde de steder jeg så, så.
Interessant at Yin & Yang er i SC og bare er til trig. Jeg tænkte umiddelbart noget i retning af Elysia Karacter. Dens Color knap justerer mængden/graden af distortion iforhold til frekvens. Mere skrald på HF til højre, primært distortion i "bund" til venstre.
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... acter.html
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Det er 100% tilfældigt. Dog lidt mindre tilfældigt lige der ved equal loudness trim. Stadig noget andet musik, men det passede tilfældigvis fint, hvis jeg lige skubbede baggrundsmusikken lidt.Christoffer I. N. skrev: Ang. matching af musik til GUI, jeg fik bare det indtryk flere steder, ikke fordi det lød som om musik blev comp'et, men fordi det lignede GR rykkede sig sammen med musik. Det er nok bare et tilfælde de steder jeg så, så.
Måske, har ikke checket det. Men umiddelbart tror jeg det er noget lidt andet, da Yin & Yang jo er direkte proportional - og kun fungerer -med forvrængningen som skabes som biprodukt af komprimeringen.Interessant at Yin & Yang er i SC og bare er til trig. Jeg tænkte umiddelbart noget i retning af Elysia Karacter. Dens Color knap justerer mængden/graden af distortion iforhold til frekvens. Mere skrald på HF til højre, primært distortion i "bund" til venstre.
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... acter.html
I Karacter ligner det lidt mere en traditionel form for saturation man uafhængigt kan styre mængden af via drive eller lign.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Ja det skulle jeg måske have præciseret. Karacter er ren distortion/saturation, ikke et dynamik-redskab som sådan.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.