Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af mik_c »

Billede

Sad og stenede på youtube og så en video om os updates til Analog Four, og da jeg fandt ud af at man nu kan spille poly lyde på den og parameter locke lyde var det jo sådan ... waaait a minute !! :shock: Dette her er jo en SID tracker i hardware format :-D :-D :-D Så købte mig straks en!
Efter at have siddet og prøvet med dens lille et oktav knap keyboard måtte jeg indse at jeg også måtte ha et mini keyboard til den så har købt mig en arturia keystep da det er en eneste der har nogenlunde ordenlige tangenter og har midi din out. Men hvorfor den skal ha de der touch strip mod og pitch wheel er mig en gåde .. er fandeme et step ned fra det almindelige. Men fåååk hvor er det sjoovt bare at sidde og lalle derudaf med blip blåt melodier uden at skulle tænke på noget som helst og uden jeg behøver tage noget af det specielt seriøst :) Er total fed ramme med 4 voice poly som i de goooe gamle C64 dage (well var vist 3 dengang og de delte filter men samme ide!).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:Skal bruge et par lukkede hovedtelefoner til mine optagelser ude i marken og hjemme, så har brug for et par neutrale hovedtelefoner der er lukkede, så jeg bedre kan vurdere kvaliltet, støj, mikrofonplacering osv... valget faldt på Sennheiser HD-380. Ud over det har jeg købt et sæt ADAM A3X kompakte monitors til mit nye kompakte studie i stuen :) ... de skal hovedsageligt bruges til lytning, da jeg alligevel foretrækker at lave musikken i hovedtelefoner... derfor betyder placeringen ikke så meget for mig hvad angår rum akustik osv.
Hej, har du en langtids-kommentar til HD-380 nu ? :-)

Er især interesseret i om bassen er både dyb og fast

(mellemtone og diskant plejer de at have styr på)

Også komfort, god plads til ørene, og isolation er jeg nysgerrig omkring

Skal have skaffet nogle inden for nærmeste fremtid
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:Skal bruge et par lukkede hovedtelefoner til mine optagelser ude i marken og hjemme, så har brug for et par neutrale hovedtelefoner der er lukkede, så jeg bedre kan vurdere kvaliltet, støj, mikrofonplacering osv... valget faldt på Sennheiser HD-380. Ud over det har jeg købt et sæt ADAM A3X kompakte monitors til mit nye kompakte studie i stuen :) ... de skal hovedsageligt bruges til lytning, da jeg alligevel foretrækker at lave musikken i hovedtelefoner... derfor betyder placeringen ikke så meget for mig hvad angår rum akustik osv.
Hej, har du en langtids-kommentar til HD-380 nu ? :-)

Er især interesseret i om bassen er både dyb og fast

(mellemtone og diskant plejer de at have styr på)

Også komfort, god plads til ørene, og isolation er jeg nysgerrig omkring

Skal have skaffet nogle inden for nærmeste fremtid
Jeg nåede ikke at bruge dem ret længe, da jeg solgte optageren igen... de var dog så gode, at jeg godt kunne finde på at købe dem igen til flere forskellige ting... Jeg synes de lød fint, sad ok fint (dog ikke så godt som HD650), og ja de holdt fint andre lyde ude, og egen lyd inde... synes jeg... men måske er jeg mindre krævende end dig ;)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:
DUBTEMPLE skrev: Er især interesseret i om bassen er både dyb og fast

(mellemtone og diskant plejer de at have styr på)

Også komfort, god plads til ørene, og isolation er jeg nysgerrig omkring

Skal have skaffet nogle inden for nærmeste fremtid
Jeg nåede ikke at bruge dem ret længe, da jeg solgte optageren igen... de var dog så gode, at jeg godt kunne finde på at købe dem igen til flere forskellige ting... Jeg synes de lød fint, sad ok fint (dog ikke så godt som HD650), og ja de holdt fint andre lyde ude, og egen lyd inde... synes jeg... men måske er jeg mindre krævende end dig ;)
Tak for feed-back, jeg holder muligheden åben :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

mik_c skrev:Men fåååk hvor er det sjoovt bare at sidde og lalle derudaf med blip blåt melodier uden at skulle tænke på noget som helst og uden jeg behøver tage noget af det specielt seriøst :) Er total fed ramme med 4 voice poly som i de goooe gamle C64 dage (well var vist 3 dengang og de delte filter men samme ide!).
Yay! Smid gerne en lille jam session op, også selvom den er fjollet. Sådan noget er altid festligt at få lov at lytte med på. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

3 rasleæg
2 kastagnetter
1 sæt claves

Living the rock'n'roll dream :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har opgraderet min Logitech M570 til MX Ergo. Den gamle var blevet træls og begyndt at dobbeltklikke ved enkeltklik, så fik mig den nyeste model, som kan tilte 20 grader! Perfekt til en kontormus :D
Vedhæftede filer
61U5udtlfYL._SL1500_.jpg
61U5udtlfYL._SL1500_.jpg (85.25 KiB) Vist 1254 gange
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvordan virker det for dig at have trackballen på tommelfingeren?
Jeg har T-BC21, hvor jeg bruger pegefinger og/eller langemand (HøHø). Jeg kunne forestille mig at trackball på tommelfinger kræver en tilstrækkelig stor hånd for ikke at spænde i tommelfingeren når man skal op med musen.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det fungerer upåklageligt! Jeg brugte lang tid på forskellige modeller og hvad T-BC21 fx havde tilfælles med Apple Trackpad var at jeg fik belastninger i senerne i pege/langefinger pga mange bevægelser fra side til side. Der er tommelfingeren mere naturligt bygget til cirkulære bevægelser. Bonus er også at håndleddet bliver liggende samme sted, så jeg få ikke spændinger i håndleddet i forhold til Trackpad.
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Har i fået skader af almindelig mus, siden i vælger at bruge trackball eller bare gammel vane?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg valgte at udskifte den jeg sidder ved her, som ikke er min produktions-computer, for afveksling.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Smart :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger faktisk sådan en her på arbejde

Billede

Den er overraskende rar at arbejde med - En af de ting, jeg virkelig er glad for er, at scrollhjulet sidder ved tommelfingeren. Til gengæld mangler den et midterklik.

Min mus derhjemme står over for at blive udskiftet. Den der MX Ergo ser helt rigtig ud.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Tirsbæk
Medlem
Indlæg: 173
Sted: Esbjerg, Haderslev, Danmark

Indlæg af Tirsbæk »

Nøøøj jeg været dårlig til at blære mig i en længere periode... men nyt nyt nyt.... og lidt gammelt :-D
Vedhæftede filer
GOPR0012 edited.jpg
GOPR0012 edited.jpg (6.26 MiB) Vist 1196 gange
Besøg min blog: [url]http://larstirsbak.com/blog/[/url]
Online Mix [url]http://onlinemix.dk/[/url]

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Fik lige en ny mic i går, glæder mig vildt til at komme i gang med at bruge den, og lære den at kende.

Telefunken U47 :dollargrin:
2018-10-31 20.40.22.jpg
2018-10-31 20.40.22.jpg (6.23 MiB) Vist 1158 gange
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Med en 47er og en 251er er man da rimelig godt dækket ind :P
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Fik" ... :-D

Det er sgu lækkert. Så behøver man ikke rigtigt have så meget mic-GAS længere ... :!: :idea:

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Smittefar skrev:Med en 47er og en 251er er man da rimelig godt dækket ind :P
Præcist ;)
De supplerer faktisk hinanden ret godt.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

amolin skrev:Fik lige en ny mic i går, glæder mig vildt til at komme i gang med at bruge den, og lære den at kende.

Telefunken U47 :dollargrin:
2018-10-31 20.40.22.jpg
Dit billede er repostet i Telefunkens Instagram Story i dag :bow: :jam: :thumbup:
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Fedt :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

amolin skrev:Fik lige en ny mic i går, glæder mig vildt til at komme i gang med at bruge den, og lære den at kende.

Telefunken U47 :dollargrin:
2018-10-31 20.40.22.jpg
:shock: Altsååååå... nu husker du lige forsikring, nato-hegn og alt det der ik` os`... :-P
O` se`fø`lig: Tillykke!
Og husk nu - når man køber i den prisklasse, så lægger man altid en smagsprøve til gutterne på lydmaskinen, så vi ikke er i tvivl om, hvad vi går glip af... En lydfil eller to ved lejlighed ville være rigtig fedt :wink:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hørt! U47 er fantastisk. Smagsprøver er altid herlige at tjekke ud.

Nåja, og så er det min tur, nu har jeg igen givet den GAS i "sælges"-tråden.

Billede

Det var en nødvendighed, for mine nye monitors er gainet helt sindssygt højt, og der er ingen pad eller gain knap på dem, hvilket jeg synes er lidt absurd. Men den her dims løser problemet perfekt - og fordi den er passiv, er der ingen risiko for at den giver et kæmpe brag, hvis man kommer til at slukke for strømmen det forkerte sted.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_2317.jpg
... skulle jeg nok have gjort for længe siden. :-P

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Shit, hvad kostede sådan en motherf*cker?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Koster ~1900 kr hos Proshop, det var da ikke så galt igen.

Nyt svar