Moog One

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Moog One

Indlæg af teevee »

Jeg så lige den nye Moog One, den ser spænende ud og specielt fordi der ikke har været udgivet nogen rigtige poly synths fra Moog i mange år!

Jeg kan derudover se, at Moog have lavet et samarbejde med Eventide med hensyn til dens indbygget effekter.

Link:
https://www.sweetwater.com/store/detail ... ynthesizer

Billeder:
Billede
Billede
Billede
Billede
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

8000 dollars... alt alt for dyr for normale mennesker.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

...og al for fræk til almindelig mennesker [HEAVY BLACK HEART]️

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:8000 dollars... alt alt for dyr for normale mennesker.
Hvis du ser på enheden, som helhed er det så for dyrt sammenlignet med andre introduceret Moog enheder?

Normalt får du en monofonisk Moog for omkring 1000-1500 € fra ny….[Sub 37, grandmother eller 3500 €, hvis du vil have Minimoog re-make]

Her får du:
16 Poly
multitimbral [Tri / 3 part]
Midi
On-board-effecter med Eventide algo…

Note:
Der er nævnt noget med 2 versioner…16 og 8 voice…
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:8000 dollars... alt alt for dyr for normale mennesker.
Hvis du ser på enheden, som helhed er det så for dyrt sammenlignet med andre introduceret Moog enheder?

Normalt får du en monofonisk Moog for omkring 1000-1500 € fra ny….[Sub 37, grandmother eller 3500 €, hvis du vil have Minimoog re-make]

Her får du:
16 Poly
multitimbral [Tri / 3 part]
Midi
On-board-effecter med Eventide algo…

Note:
Der er nævnt noget med 2 versioner…16 og 8 voice…
Jeg tænkte nu mere i forhold til hvad den sandsynligvis kan, i forhold til så meget andet billigere... selv om man havde pengene tror jeg nok man ville tænke sig om en ekstra gang inden man valgte at smide 8k dollars efter sådan en fætter her, for der er mange andre bud på synths der højest sansynligt vil kunne meget mere end den her, hvis vi ser på hvad MOOG normalt giver deres brugere af features... du kan næsten få både en Prophet X, en Quantum samt en synth mere i den prisklasse, for samme sum penge.

Ja, den har Eventide effekter, men selv plugins er kommet så godt efter i dag, at vi dårligt ser hardware units mere fra både TC og Lexicon, og at smide en ekstern FX efter en synth er ikke rocket science længere, specielt ikke i en tid hvor rigtig mange direkte harddisk optager deres spor og hellere vil have FX i deres DAW så de kan ændre på dem hen ad vejen osv.

misforstå mig ikke... det lyder som om det bliver en rigtig fed synth, og det kan også sagtens være prisen er rigtig for dem der ønsker lige præcis det, men min kommentar gik på at den ganske enkelt er for dyr til at normale mennesker kommer til at overveje den, og det ved MOOG sansynligvis godt... den kommer til at stå i dyre studier i produktions-landskabet, og hos rige samlere... næppe ude iblandt normale hjemmestudier ret meget... gætter jeg på :)

Og at der kommer en 8-voice version til 6k ændrer ikke rigtigt på det... det er stadig en hel Prophet X og Quantum til samme pris, for den står til 6000 dollars.

Havde de ramt et sted omkring 30.000,- (danske kroner) ligesom Prophet X og Quantum, så havde det set mere all-round ud synes jeg... og så havde de sikkert også solgt en helvedes masse flere af dem til normale mennesker, selv om det er omkring smertegrænsen.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Jamen så glæder jeg mig til der kommer Behringer Boog One til 800 dollars :D

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

mik_c skrev:Jamen så glæder jeg mig til der kommer Behringer Boog One til 800 dollars :D
Den kommer ud i næste måned. Same, but different:
1.jpg
1.jpg (244.93 KiB) Vist 1135 gange

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Den er sgu da stinke-fed, men desværre alt for dyr.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mærkeligt navn til en poly synth.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Morten B skrev:Mærkeligt navn til en poly synth.
Nu synes jeg så også at MOOG har for vane at give mange af sine synths for mærkelige og underlige navne :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Mellemrumstasten blev brugt forkert. Rigtige navn forlyder at være Moo Gone
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bryla skrev:Mellemrumstasten blev brugt forkert. Rigtige navn forlyder at være Moo Gone
:-P

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Der er begyndt at komme lyddemoer på YT - synes at den lyder fedt. Og ja, den er pissedyr, og jeg siger ikke, at den er pengene værd, men synes godt om dens udseende og lyd.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

fugmann skrev:Der er begyndt at komme lyddemoer på YT - synes at den lyder fedt. Og ja, den er pissedyr, og jeg siger ikke, at den er pengene værd, men synes godt om dens udseende og lyd.
Efter at have studeret den lidt mere, og også indset at den "kun" er dobbelt så dyr som Prophet X og Quantum, så kunne jeg faktisk godt tænke mig at købe en på et tidspunkt... det er høj kvalitet, både design, lyd og UI hele vejen igennem, og da jeg altid gerne har villet have "the MOOG sound" specielt til basser, så kunne jeg godt se mig selv eje en ... på et tidspunkt.

For det bliver ikke lige foreløbigt... der er andre synths jeg har mere brug for end endnu en analog polysynth... specielt noget med en digital oscillator frontend til FM, wavetable, samples osv... så det bliver ikke lige foreløbigt det kommer til at ske, specielt til den pris.

Desværre er jeg bange for, at inden jeg når at have sparet op til den når tid er, at så er der med garanti kommet nye ting på markedet der frister mig mere, hvilket kun vil resultere i at jeg nok aldrig når til at få købt en tror jeg.

Men jeg er imponeret over at den har routable Ladder og Variable State filtre hvilket jeg godt kunne savne på REV2... effekterne er markant bedre, og der er flere muligheder for at få variation i de rå oscillatorer i ONE, sammenlignet med andre analoge polysynths hvilket er forbandet vigtigt, hvis man vil have flere muligheder ud af den... specielt når vi taler ambient presets og ikke bare the usual analog synth stuff og bas lyde... det er vigtigt for at få mere bevægelse ind i lydene (hvilket jeg har erfaret med min igangværende bank til REV2).

Og ang. prisen.... nej den er egentligt ikke dyr set i forhold til hvad en MOOG normalt koster, bare se hvad de tager for deres XL version af Voyager'en som er mono... faktisk er ONE egentligt billig når man tænker på at een voice MOOG (hvis vi tager Subsequent 37 som dette) koster ca. 10.000... gang det med 16 voices og du ender på 160.000, og her har jeg ikke engang medregnet alt det ekstra som engine, FX, UI, design osv... det er faktisk billigt af en MOOG... men sammenlignet med andre brands i nogenlunde samme liga, så ER den dyr :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev: Og ang. prisen.... nej den er egentligt ikke dyr set i forhold til hvad en MOOG normalt koster, bare se hvad de tager for deres XL version af Voyager'en som er mono... faktisk er ONE egentligt billig når man tænker på at een voice MOOG (hvis vi tager Subsequent 37 som dette) koster ca. 10.000... gang det med 16 voices og du ender på 160.000, og her har jeg ikke engang medregnet alt det ekstra som engine, FX, UI, design osv... det er faktisk billigt af en MOOG... men sammenlignet med andre brands i nogenlunde samme liga, så ER den dyr :)
Præcist den samme point, jeg gerne ville frem til ovenfor :wink:
What?

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Der er ingen tvivl om, at den er for dyr til de fleste, men det er jo så også Moogs flagskibs model. Sammenligner man med en dyr guitar, så er der jo mange guitarer der koster det samme. Synes ikke jeg hører så meget beklagelse der.
Lige nu er der muligheder der passer til de fleste pengepunge.

Men helt sikkert en drømme synth, der har et smukt klassik udseende og lyder fantastisk..

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er fedt, der stadig laves instrumenter i hi-end klassen. Jeg kommer også fra en tid, hvor en 20 MB (ja, MB) Atari HD kostede kr. 6000 og en Emulator over kr. 100000. Og det er mange år siden:)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg skal til at spare up. Det er bare sådan en kraftmaskine jeg vil eje og lære at kende i dybden. Er sikker på at man, med den synth, kan sælge alt andet man ejer, i samme kategori



Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bredal187 skrev:Jeg skal til at spare up. Det er bare sådan en kraftmaskine jeg vil eje og lære at kende i dybden. Er sikker på at man, med den synth, kan sælge alt andet man ejer, i samme kategori


Gid der var flere (mig selv inklusiv:)), der gik dybt i maskinerne. Langt de fleste skraber bare i lidt presets - så ja - det kunne godt være et rigtigt sejt projekt!
Og fælles for den slags maskiner er, at de kun får det rigtige liv hænderne på en person, der kan spille.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den skulle jo komme ... :-P
IMG_2111.png

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Hahaha


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

bredal187 skrev:Jeg skal til at spare up. Det er bare sådan en kraftmaskine jeg vil eje og lære at kende i dybden. Er sikker på at man, med den synth, kan sælge alt andet man ejer, i samme kategori


både og... rent teknisk set så ja... jeg kunne godt købe den, og så skaffe mig af med min REV2, og lave det jeg ville med en analog polysynth som ONE alene.... MEN! ... hvis du har brugt måneder/år på at designe dine egne lyde til f.eks. REV2, og du så køber en MOOG ONE, så ville du skulle til at starte helt forfra igen hvis du er typen der adskiller det at designe presets og komponere musik... jeg ville ikke skille mig af med min REV2 da jeg snart har brugt 6 mdr. på at lave lyde til den... det er faktisk rigtig få maskiner der overhovedet HAR de presets jeg ønsker, og man hører også tit folk brokke sig over factory presets... det er allerede i gang med de lyde folk hører på demo'er fra ONE... samtidigt vil der altid være en bestemt karakter i enhver synth... jeg har forsøgt at genskabe flere presets ens på forskellige maskiner, og det er bare ikke muligt i langt de fleste tilfælde, så ...

Men det ville i hvert fald være mere eller mindre dumt at købe både REV2, Deepmind12 og MOOG ONE på samme tid... så kan man lige så godt købe ONE, og gå i dybden der :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Presets er for folk der ikke har sat sig nok ind i lortet til at kunne lave lydende on the fly ;-)


...driller, og så alligevel ikke. Hvis man kender sit gear, så ved man hvordan man skal komme tæt på hvad man ønsker rimelig hurtigt.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

bredal187 skrev:Presets er for folk der ikke har sat sig nok ind i lortet til at kunne lave lydende on the fly ;-)


...driller, og så alligevel ikke. Hvis man kender sit gear, så ved man hvordan man skal komme tæt på hvad man ønsker rimelig hurtigt.
Det er jeg på ingen måde enig i... for jeg har prøvet begge dele, og det afhænger helt af hvad det er for nogen lyde du vil arbejde med, og hvordan du arbejder med dem... med alle de parametre der er i så dyb en synth som ONE vil det tage evigheder at lave bare EEN lyd der lyder på den måde jeg foretrækker det til det ambient musik jeg laver (de er ret komplicerede at skabe), og du får ikke den lyd ved bare at dreje et par minutter på nogle knobs... det tager mig mellem 1-2 timer at skabe bare EEN lyd på REV2 fra bunden af... derfor er min tilgang til en synth, at jeg skaber presets for sig, og kompositioner for sig...

Måske noget mere minimalistisk rent synth mæssigt er muligt on the fly (her tænker jeg på simple synths med meget færre parametre)... ellers skal man da bruge dagevis på at skabe de lyde "on the fly"... jeg ville kede mig ihjel hvis jeg skulle bruge 1-2 timer på at lave en lyd, så optage et spor med den, og så sidde 1-2 timer igen for næste track... osv. osv... næh tak... giv mig en bunke gode presets der er lavet på forhånd at browse imellem, og så ellers lave "on the fly" småjusteringer på dem i stedet for under komponeringen... det er sådan jeg arbejder med min REV2... og jeg mener jeg kender den ret godt efterhånden :wink:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

mik_c skrev:Jamen så glæder jeg mig til der kommer Behringer Boog One til 800 dollars :D

Så er den her! :-)
43596055_938375766347221_1072219902338662400_o.jpg
43596055_938375766347221_1072219902338662400_o.jpg (91.05 KiB) Vist 842 gange
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Nyt svar