iZotope RX 7

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: iZotope RX 7

Indlæg af Christoffer I. N. »

the songcabinet skrev:
Christoffer I. N. skrev:Lille men måske vigtig note for nogle, som bare generelt har med RX at gøre.
Jeg har lige haft et "crash" fordi den fyldte mit C drev op med en 20 (!) GB temporær fil. Jeg har nu valgt et andet drev til de midlertidige filer den opretter.

Man ændrer stien her:
Edit>Preferences>Misc>Session data folder
Tak, det er et godt fif. Er det i std eller adv eller gør den det i begge udg?
Jeg har Standard, men jeg går ud fra at det gælder samtlige af deres standalone editors.
Det sker jo fordi de vil give folk den ubegrænsede recall og spring imellem de forskellige processeringer man laver. Fair nok, og lukker du filen når du har eksporteret, uden at gemme information m.m., så rydder den jo op efter sig selv igen.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Jeg har lige prøvet "Rebalance" - altså isolere vokal med mere - forbløffende. Selvfølgelig med mislyde, men godt nok imponerende i real time. Hvis man skal lytte noget af, så er der masser af muligheder her. Wauv.....
Fik en sær idé som jeg selv skal have demoet, men kunne det fungere til at lave a cappella tracks til at lave arrangementer omkring?
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:
ARRRGGHHH hvor er det sejt - Det er godt, jeg ALDRIG laver nogen fejl på mine indspilninger.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Øj tror man kan lave nogle sjove kreative ting med De-Bleed funktionen. :)

Man kunne måske godt bruge en Learn funktion i De-ess'eren. Når de kan detektere alt muligt andet så intelligent burde de også kunne lære den hvad den lytter efter til den opgave.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Rebalance er virkelig en gamechanger. Det er fx let at pille et spor ud af egne mix uden at skulle åbne hele projektet, og bruge det som audio source i Omnisphere 2. Masser af brugsscenarier..

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Har lige købt og brugt RX7 Standard ... glad for hver en krone jeg brugte på det - super fede features, nem at gå til, kanon resultat :-)
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kapello skrev:Har lige købt og brugt RX7 Standard ... glad for hver en krone jeg brugte på det - super fede features, nem at gå til, kanon resultat :-)
Det er sindssygt fedt, når man for eksempel sidder og redigerer video, og der er lidt støj og rumklang på stemmesporet
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
azureless
Medlem
Indlæg: 18

Indlæg af azureless »

Hvordan fungere det med JRR?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

azureless skrev:Hvordan fungere det med JRR?
Hvordan fungerer hvad?

Normalt får du en aktiverings-kode som du propper ind på producentens hjemmeside. Derefter kan du downloade produktet på producentens hjemmeside.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

azureless skrev:Hvordan fungere det med JRR?
Normalt licens-nøgle der aktiveres på producentens side hvor du opretter en account

JRR's rabat fremkommer ved checkout som Kunde med account, når du er logget ind,..

Alt vil være forklaret

Har aldrig haft bøvl med JRR ,.. men desværre med Izotope vedr registrering m.m.

Det bliver løst, men de kan være tunge at danse med
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

the songcabinet skrev:Man kan opgardere med lidt rabat på JRR.
Skærmbillede 2018-09-29 kl. 13.34.56.png
Skærmbillede 2018-09-29 kl. 13.34.56.png (129.85 KiB) Vist 669 gange
Det her er samme pris som jeg får på izotope.com ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

David: 30$ (dvs. 10%) rabat når du har den i kurven. Sådan er det ofte hos JRRShop.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Christoffer I. N. skrev:David: 30$ (dvs. 10%) rabat når du har den i kurven. Sådan er det ofte hos JRRShop.
OK, godt at vide. Tak. Der er også lige noget med VAT (moms); izotopes priser har det med at være eks. VAT, og det bliver så lagt oven i lige inden man klikker på den endelige bestil knap. Er det mon det samme på JRR?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der kommer ikke moms på hos JRRShop.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
Christoffer I. N. skrev:David: 30$ (dvs. 10%) rabat når du har den i kurven. Sådan er det ofte hos JRRShop.
OK, godt at vide. Tak. Der er også lige noget med VAT (moms); izotopes priser har det med at være eks. VAT, og det bliver så lagt oven i lige inden man klikker på den endelige bestil knap. Er det mon det samme på JRR?
Aldrig moms hos JRR eller Audiodeluxe ,... (visse stater i USA har ikke underskrevet bindinger for dette)

F.eks. billigere at købe IK hos JRR/AD, selv om Jampoints indregnes, og ud over ubefængte pris u moms gir JRR/AD tit yderligere checkout-rabat

Endelig Invoice vil være helt uden moms specificeret, har vedhæftet min seneste fra AD som eksempel, dem fra JRR er næsten ens

Manglen på udspecificeret moms kan muligvis være en hæmsko der gør at beløbet ikke vil kunne fradrages firma-mæssigt ? (det ved jeg ikke)

Check altid både AD og JRR ,.. det kan være forskelligt hvilke coupons der er eglible ,.. Waves koder vil f.eks. ofte virke hos AD men ikke JRR

Izotope plejer at være on par med nogenlunde ens bundlinier såvidt jeg husker, men ikke altid, og AD har flere exclusive-sales, f.eks. ifb med Imsta
Vedhæftede filer
invoice.JPG
invoice.JPG (27.45 KiB) Vist 623 gange
/Dub

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Ja, David, du skal logge ind, og komme den i kurven før rabatten kan ses hos JRR.
Hos Audiodeluxe kunne jeg dog slet ikke købe RX7 upgrade. Er der andre der har prøvet det?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the songcabinet skrev:Hos Audiodeluxe kunne jeg dog slet ikke købe RX7 upgrade. Er der andre der har prøvet det?
Alt hvad de har skulle være listet her:

https://www.audiodeluxe.com/taxonomy/te ... now%3Atrue

Såvidt jeg lige kan se har de da det hele
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 29. sep 2018 16:59, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og lad os så lige få barberet den Advanced>Advanced-upgrade som blev bragt op tidligere:
the songcabinet skrev:Man kan opgardere med lidt rabat på JRR.
david mondrup skrev:Det her er samme pris som jeg får på izotope.com ...
Billede
Christoffer I. N. skrev:David: 30$ (dvs. 10%) rabat når du har den i kurven. Sådan er det ofte hos JRRShop.
45$ rabat hos AD, altså 15 pct,... som netop nævnt betaler det sig at checke begge ud :wink:
rx2.JPG
rx2.JPG (37.14 KiB) Vist 606 gange
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

OK, jeg gjorde det, og fik så en email med beskeden: "This license needs to be manually generated. You will be contacted immediately when it becomes available." Er det så bare at vente på at de sender mig et serienummer? Og hvor længe plejer der typisk at gå?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Indenfor et døgn

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:OK, jeg gjorde det, og fik så en email med beskeden: "This license needs to be manually generated. You will be contacted immediately when it becomes available." Er det så bare at vente på at de sender mig et serienummer? Og hvor længe plejer der typisk at gå?
Ja det er bare at vente, der vil også være videre vejledning

Som oftest samme dag, nogle gange endog få timer, i enkelte tilfælde næste dag,.... det er min typiske oplevelse

Ved ikke hvor meget weekenden evt spiller ind, de kan muligvis også være afhængige af Izotope i den procces,..
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nå, det kom allerede efter en time. Jeg er rede til at rulle!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Music Rebalance! For helvede da også ... det er vildt!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nemlig.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Gruppepres. Nu har jeg også upgraded til RX7 standard. Så må jeg hellere se på de gamle demobånd, jeg har lovet, at lave noget hørbart ud af - til min gamle musiklegekammerat. :)

Nyt svar