Problem med rev og delay pre-fader i Logic - løst :-)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Problem med rev og delay pre-fader i Logic - løst :-)

Indlæg af Kapello »

Det er sikkert mig der laver en fejl 40, men jeg har brug for hjælp.
Når jeg tidligere har indspillet i Logic, og gennem lydkort hvor der ikke har været effekter tilknyttet, som med UAD’s kort for eksempel, har jeg fået delay og rum på det jeg indspiller, mens jeg indspiller, ved at lave sends på det spor jeg indspiller på, og så sætte disse sends pre-fader, så jeg ikke ikke hører det direkte signal, og ikke får latancy, men udelukkende får delay og rum fra Logic. Sådan mener jeg at jeg har gjort med andre lydkort, men med et focusrite - clarett 8 pre, jeg brugte forleden, virkede det ikke?! Jeg har sat software monitorering til, og effekter kommer når jeg afspiller tracket bagefter, men intet når jeg bare rec-enabler, eller indspiller ... det er sikkert mig der lige har glemt et eller andet ... men hvad? På forhånd tak!
Senest rettet af Kapello man 5. mar 2018 18:30, rettet i alt 1 gang.
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Kommer der lyd igennem på selve kanalen, du optager på under indspilning?
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

adgangfolmer skrev:Kommer der lyd igennem på selve kanalen, du optager på under indspilning?
Må jeg tjekke so udgangspunkts, skruede jeg bare ned lige så snart jeg armede tracket, for at undgår "dobling" og irritationen over latency ... tjekker :-)
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kunne du være kommet til at mute i stedet for at skrue ned? Mute dræber også sends.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Har du skruet op for send, den cirkelformede volumenhaløjsa? Burde ikke være det dog, da du jo kan høre bussen under afspilning.

Du skal osse trykke I som i Input monitoring, før det virker. Og være lidt varsom, hvis det drejer sig om en mikrofon.

Jeg plejer selv blot at bruge UADs egen send-bus til medhør.
Men et godt trick. Det vil jeg tage med mig.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

adgangfolmer skrev:Kommer der lyd igennem på selve kanalen, du optager på under indspilning?
Nej ... men der er kommet en løsning - jeg skulle tænde for input monitor - en ting jeg ikke har behøvet førud, og i princippet aldrig brugt, det har været nok at arme tracket til rec ?!? Men nu var det det som skulle til!!
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Smittefar skrev:Kunne du være kommet til at mute i stedet for at skrue ned? Mute dræber også sends.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Jeg muter aldrig guitar ... du må aldrig mute guitar ... alt andet, men ikke guitaren ;-)
( og mere seriøst ... nej det var ikke det)
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Graceville skrev:Har du skruet op for send, den cirkelformede volumenhaløjsa? Burde ikke være det dog, da du jo kan høre bussen under afspilning.

Du skal osse trykke I som i Input monitoring, før det virker. Og være lidt varsom, hvis det drejer sig om en mikrofon.

Jeg plejer selv blot at bruge UADs egen send-bus til medhør.
Men et godt trick. Det vil jeg tage med mig.
Det var utroligt ... det var det der skulle til - altså trykke input monitor. Det har jeg aldrig, som i aldrig, gjort tidligere, det har funket bare jeg har armet tracket til rec - men ikke her. Men nu virker det.
Og ja jeg havde skruet op for sends'ene - og sat dem til pre-fader, det er forudsætningen for at kunne få rum og delay, uden at høre latency guitar eller hvad man nu optager.

Dejligt du ka bruge det tip :-) Tak for hjælpen!
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

:thumbup: Jamen det er jo win-win
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Graceville skrev::thumbup: Jamen det er jo win-win
Og så fandt jeg lige grunden til det ... der var et flueben ud for "input monitorering only for focus track ... " Når det blev fjernet virker det "som det plejer" ... altså med effekt ved indspilningen, bare ved at arme tracket til rec.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-03-05 kl. 18.29.17.png
Skærmbillede 2018-03-05 kl. 18.29.17.png (151.83 KiB) Vist 417 gange
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kapello skrev:
Smittefar skrev:Kunne du være kommet til at mute i stedet for at skrue ned? Mute dræber også sends.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Jeg muter aldrig guitar ... du må aldrig mute guitar ... alt andet, men ikke guitaren ;-)
( og mere seriøst ... nej det var ikke det)
Det her forum mangler nogle hjerte smilies <3
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar