Macroer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Macroer

Indlæg af dr_tolle »

Jeg vil proeve at lave an macro der vaelger hver anden event paa et track.

nogen der har en ide til hvordan man kan goere det ?

Venligst Thomas

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Nu skriver du ikke hvilken DAW du bruger, men din profil siger Cubase5. Så vidt jeg husker er der ikke nogen forskel i forhold til de nyere udgaver udover grafikken... Men hvis det handler om events i en part, skal du først og fremmest lave et Logical Preset der ser sådan her ud:
Hver anden event.png
Hver anden event.png (32.45 KiB) Vist 215 gange
Læg mærke til funktionen i bunden der er sat til "select". Gem det Logical Preset.
Nu vil du kunne vælge det preset i MIDI menuen. Det giver ikke nogen mening at lave en macro kun med én kommando i forhold til bare at vælge Logical preset'et, men hvis du insisterer, så laver du den Macro i Key Command dialogen. Der skal du lige være opmærksom på, at Cubase - efter at have gemt Logical preset'et skal lukkes ned og genåbnes igen, før det dukker op som en mulig command under Macros.

Handler det derimod om events i project vinduet er du noget mere på den... Project Logical Editor har desværre ikke den "every other" funktion (ihvertfald ikke i min 8.5 version, jeg ved dog ikke om det er kommet i 9'eren...).

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Tak for svaret. Jeg skulle maaske have skrevet 'parts'. Jeg har vedhæftet et billede så det giver mere mening.

Så ja jeg har altsaa valgt hver anden event eller part som det ses paa billedet.

Jeg har aldrig brugt logical editor men det virker til at det er beregnet til notes-editing.

.. og ja det er Cubase 5 ;)

Venligst Thomas
Vedhæftede filer
cubase pic.png
cubase pic.png (137.06 KiB) Vist 206 gange

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre... Project Logical Editor mangler den "Last Event" og "Every other event" funktion :( Jeg har dog endnu ikke fået opgraderet til C9, men min C8.5 kan ihvertfald ikke....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

ja det anede mig. Kunne vaere man skulle skrive til Steinberg og spørge om de ville implementere dette i fremtidige versioner.

Venligst Thomas

Nyt svar