For dem der bor nær Esbjerg

Salg af udstyr.
Låst
Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

For dem der bor nær Esbjerg

Indlæg af mupersan82 »

5K for en Sub37

Omstændighederne er lidt mærkelige, så tør ikke sende penge hans vej uden at have set den først.

http://www.dba.dk/synthesizer-moog-sub3 ... af46ae9f5d

Medlemsavatar
Jacodavis
Medlem
Indlæg: 176

Indlæg af Jacodavis »

Pas nu på! Det er ikke længe siden der kørte en kæmpe tråd her på Lydmaskinen mht. flere der var blevet snydt, af lidt for gode tilbud..

Den omtalte tråd er nu slette, da det vist blev lidt for hot for Holger?
Men jeg syntes at kunne huske at det sjovt nok også var på de kanter..
[color=#3C3291][b]If the van is rockin, don't come a knockin[/b][/color]

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Prisen er 7,5K iflg. sælger, der ikke vil betale 30 kr for annonceringen!
Sælger påstår, at han har kvitt. fra 4Sound i Esbjerg. Jeg skal ikke udtale mig om det er svindel eller ej - der er lige en dba-bruger, der har ytret sig meget negativt på annoncen.

Vi skal alle passe på - jeg blev snydt for 2. gang for 1 måned siden af en DBA-bruger, der var NemID-valideret. Sagen er naturligvis politianmeldt.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Når prisen er sat til 5.000 som er absolut højeste ubetalte pris, er det et rimeligt ok tegn på, at personen bare ikke gider betale de sølle 30,- ... det er derimod underligt han ikke har skrevet prisen i annoncen, det plejer andre fedterøve at gøre...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Ja, jeg finder det bizart, at man ikke vil betale 30 kr, men ofte er villig til slå store beløb af handelsprisen på varen, når den skal sælges.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Keith
Medlem
Indlæg: 158

Indlæg af Keith »

Han ville have 5000 tidligere i dag..
Kunne ikke finde hans nøjagtige adresse på Krak..
Han var hurtig til at skrive, at han boede lige ved siden af en skole..hvor den sikkert også skulle hentes.
Klart fusk!

Medlemsavatar
Keith
Medlem
Indlæg: 158

Indlæg af Keith »

Jeg skrev iøvrigt at det virkede fuskede og ekstremt billigt, så nok derfor den gik op på 7500

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Han skrev til mig, at prisen var 7500- få min efter annoncen kom på.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Annoncen er væk.

Medlemsavatar
bjorne42
Forum Donator
Indlæg: 249
Sted: Aabenraa

Indlæg af bjorne42 »

Jeg havde en længere korrespondance med ham lige efter annoncen var kommet op, og jeg kunne også svagt erindre tråden om en snyder i Esbjerg, men kunne ikke finde tråden herinde.

Jeg var ved at få en afhentningsaftale i stand, men lige pludselig stoppede han med at svare. Til mig ville han gerne sælge den for 6.000, men det lugtede langt væk af fusk.

Når prisen er så lav ved man jo nærmest at det er fusk, men i sit stille indre håber man jo altid der er en barmhjertig samaritaner der vil sælge 'en så lækkert gear til spotpris :-D

Default avatar
ron3113
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af ron3113 »

Hvordan gik det med politianmeldelsen? Jeg er bange for at jeg også lige er gået i den Esbjerg'ske fælde...

Medlemsavatar
Jacodavis
Medlem
Indlæg: 176

Indlæg af Jacodavis »

ron3113 skrev:Hvordan gik det med politianmeldelsen? Jeg er bange for at jeg også lige er gået i den Esbjerg'ske fælde...
Jeg ved ikke hvor langt man/de kom med sag nr.2, mht. en anmeldelse, men jeg husker at en/flere her fra Lydmaskinen gik ret vidt i sag nr.1. Og én endte faktisk med at få kontakt til sælgeren, som viste sig at være et sølle væsen, som ikke havde nogen muligheder for en tilbagebetaling.

Så hvis det er den samme person igen, igen, så er jeg bange for at de penge du om muligt har sendt til vedkommende? er tabt.

Sjovt nok poppede der faktisk en Roland SH-101 op i Esbjerg i går, hvor brugeren var oprettet samme dag, og prisen var under 50% af hvad de normalt bliver solgt for.
Så her blinkkede alle alarmklokker!! Det skulle vel ikke være den? :(
[color=#3C3291][b]If the van is rockin, don't come a knockin[/b][/color]

Default avatar
ron3113
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af ron3113 »

Præcis den. Torskedumt, I know...

Default avatar
ron3113
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af ron3113 »

Hvis jeg bare havde læst om Esbjerg-sagaen tidligere... ;-)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Sølle eller ej.... Man bliver sgu' så harm :evil:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Seriøst. Vi burde organisere os. Lave en fælles gruppe herinde, eller på Facebook. Vi er flere end vi tror ... og der svindles for store beløb, når det hele lægges sammen.

Jeg er selv blevet svindlet for 7k herinde. En anden, som jeg efterfølgende har koordineret politianmeldelser med, blev svindlet for 6k.
Politiet tager os ikke alvorligt. De registrerer sagen, og derefter sker der intet. Det var i sommers, og intet er sket. Ringede et par gange til dem, og fik en historie fra de varme lande om begrænsede budgetter og prioritering. Vi har bankkonto-nummeret på svindleren, så en simpel henvendelse fra politiet ville give svindlerens info. Men nej.

Snakkede tilfældigvis med en ældre herre fra dba, som var blevet svindlet for 6k. Han fik også den samme (mangel på) behandling.
Men lige pludselig skete der noget. Han skulle møde i retten, og havde også fået nogle af sine penge tilbage. Alt dette var så efter han havde truet dem (politiet) med at klage til ombudsmanden, og i sidste instans henvende sig til de højere magter på Christiansborg.

Default avatar
ron3113
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af ron3113 »

Jeg er helt enig, Telstar (og Nicolai). Man bliver harm - selvom jeg prøver at tage det som lærepenge og håber ikke at falde i fælden igen.

Med hensyn til politiet, så har jeg overvejet om der ikke findes en afdeling for cyberkriminalitet eller sådan noget. Der er jo noget principielt interessant i, at ham her (som i dette tilfælde kaldte sig Sigurd) er i stand til a) at svindle fra en nemID-valideret konto uden at det umiddelbart har nogen konsekvenser, og b) skifte navn på sin mobilepay-konto hurtigere end man kan sige "hvad-skete-der-lige-der?". Prøvede tidligere i aften at sende en anmodning om at få pengene tilbage via mobilepay (uden større håb) og ser så at kontoens ejer nu hedder Peter. What? Er det ikke meningen at nemID og mobilepay på én eller anden måde skal gøre os trygge? Det var i hvert fald der jeg tænkte, der måtte være nogen der måske kunne have en mere principiel interesse i sagen...

Default avatar
ron3113
Medlem
Indlæg: 43

Indlæg af ron3113 »

Derudover, så er jeg frisk på at være med i en samlet henvendelse til politiet!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Altid kun gode erfaringer med handel på lydmaskinen, men har besluttet det er tid at skrue op for sikkerheden, mens legen er god :-)

Jeg ville ønske der kunne laves en feed-back section eller tråd her på LM, for vi er over de tider hvor jeg sender f.eks. 5-10K afsted til en jeg ikke kender, eller kan checke,...

Feed-back tråde undgås altid som pesten, fordi man er bange for mudderkastninig, og at siden tages som gidsel i en privat konflikt

Mit forslag er at man kunne lave en tråd, med udelukkende posetivt fortegn, altså udelukkende til ros vedr specifikke handler og personer

Man kunne nå langt på den måde, for hvis en person har f.eks 5 positive tilbage-meldinger, på 5 handler,... hvis forløb kan checkes via search,... ja så er man relativt sikker på denne person
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

En white-list frem for en black-list kunne være cool, ja :) Jeg har dog heldigvis også altid kun haft positive oplevelser ved at handle herinde (er sgu blevet til en del handler både ind og ud gennem årene).

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

KristianNielsen skrev:En white-list frem for en black-list kunne være cool, ja :) Jeg har dog heldigvis også altid kun haft positive oplevelser ved at handle herinde (er sgu blevet til en del handler både ind og ud gennem årene).
Den er jeg klart med på ! Ingen bliver "hængt" ud. Men giver en tryghed ift. mulige handler :)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Jeg må indrømme, at jeg køber ikke noget online mere uden Paypal, som betalingsmetode ligegyldigt om det er ny eller brugt, da du altid vil kunne trække pengene tilbage uden at man skal over politi, bank eller tikke sælger om at være retfærdig, da det er spild af tid.

Hvis sælger ikke har Paypal, ja så springer jeg pænt fra, med mindre jeg selv kan afhente.
What?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

teevee skrev:Jeg må indrømme, at jeg køber ikke noget online mere uden Paypal, som betalingsmetode ligegyldigt om det er ny eller brugt, da du altid vil kunne trække pengene tilbage uden at man skal over politi, bank eller tikke sælger om at være retfærdig, da det er spild af tid.

Hvis sælger ikke har Paypal, ja så springer jeg pænt fra, med mindre jeg selv kan afhente.
Samme her. Tilbyder også altid køber betaling via PayPal .

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

PayPal kan bare være farligt som sælger - har prøvet på DBA at sælge via PayPal, hvor køberen derefter gik ind og lavede en dispute (selvom alt var i orden). Det endte heldigvis i mit favør, men PayPal lader generelt til at være en fordel for køber, frem for sælger..

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

KristianNielsen skrev:PayPal kan bare være farligt som sælger - har prøvet på DBA at sælge via PayPal, hvor køberen derefter gik ind og lavede en dispute (selvom alt var i orden). Det endte heldigvis i mit favør, men PayPal lader generelt til at være en fordel for køber, frem for sælger..
Dispute eller ej, når din case er blevet eskaleret fra Dispute til Paypal case. Så sidder der en medarbejder (et menneske) fra Paypal og vurdere casen.

Hvis der ikke er noget reelt grundlag for at rejse en sag, så bliver den lukket….
What?

Låst