Min musik huskeliste eller noget

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Min musik huskeliste eller noget

Indlæg af MrBacon »

Jeg har ikke helt nok på hjerte til en blog ligefrem - til gengæld har jeg en lille forkærlighed for de der numre, som man hører gennem livet, der egentlig "betyder ret meget" for én i en periode, men så sidenhen er gået i glemmebogen. De kan være fantastiske til at bringe gamle sindsstemninger og minder frem out of nowhere.

Det giver nok mest mening, hvis du er mellem 25- og 45 år og har haft nogenlunde samme musiksmag som mig gennem livet :) Min smag spænder forholdsvist bredt over perioden.

Så her starter min egen lille huskeliste. Vælger kvalitet fremfor musikvideo, hvis der skulle være andre end mig, der finder det interessant.

Vil prøve at holde det nogenlunde kronologisk ... nogenlunde. Starter med start 90'erne og vil langsomt bevæge mig op til starten af 00'erne. Dvs det musik jeg hørte i start 90'erne til start 00'erne - det hænger dog nogenlunde sammen med udgivelsesdatoer osv :)

_____________________________________
Update 1




















_____________________________________
Update 2


























Senest rettet af MrBacon fre 30. dec 2016 11:56, rettet i alt 6 gange.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Click bait :(

Jeg klikke på tråden for måske at kunne være behjælpelig, men så er det bare en masse gamle Youtube videoer, intet med overskriften at gøre.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Du kan jo kigge hvilket sub, du er i Hald. Så havde du sparet os begge noget tid,

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MrBacon skrev: Det giver nok mest mening, hvis du er mellem 25- og 45 år og har haft nogenlunde samme musiksmag som mig gennem livet :) Min smag spænder bredt.
Synes nu der er lidt af en rød tråd i alle de tracks du har postet ;-) Jeg er 42 og over halvdelen er også numre der har betydet noget for min (musikproduktions)smag.

"Bredt" ville måske være hvis du havde inkluderet klassisk, jazz, singer-songwriter, osv. men det ene udelukker jo ikke det andet.

PS. Kendte kun "If You Ever Fall In Love" i Gabrielles udgave fra 1996.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kender også det hele undtagen Shai. Jeg er også kun 48.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er lige akkurat ikke for gammel til at falde udenfor, og jeg tænkte da f.eks. "uhhh" da jeg så Yossou N'Dour nævnt. Men lige præcis det her nummer er slet ikke så ikonisk for mig som visse af hans andre produktioner, for det er for poppet. Men det er jo igen et spørgsmål om hvad man lige er stødt ind i, og hvad man har et nostalgisk forhold til, hvilket jo også netop var pointen. :)

Det var sjovt at høre Shai igen. Jeg kendte godt nummeret, men har aldrig vidst hvem der lavede det før nu.

Prodigy: God 90er nostalgi. Det bringer faktisk også minder frem om en bestemt periode af mit liv.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:
MrBacon skrev: Det giver nok mest mening, hvis du er mellem 25- og 45 år og har haft nogenlunde samme musiksmag som mig gennem livet :) Min smag spænder bredt.
Synes nu der er lidt af en rød tråd i alle de tracks du har postet ;-) Jeg er 42 og over halvdelen er også numre der har betydet noget for min (musikproduktions)smag.

"Bredt" ville måske være hvis du havde inkluderet klassisk, jazz, singer-songwriter, osv. men det ene udelukker jo ikke det andet.

PS. Kendte kun "If You Ever Fall In Love" i Gabrielles udgave fra 1996.
Alting til sin tid :) .... jeg udbygger min lille liste langsomt - redigerer bare i første post, har forståelse for at der nok ikke er mange, der får "nåh ja" oplevelser her i posten, så ser ingen grund til at bumpe, når jeg opdaterer.

Jeg starter med hvad, jeg lyttede til i start 90'erne (og bliver der lidt endnu) og bevæger mig op til start 00'erne. Jeg vil skyde på, at posten her kommer til at indeholde omkring 100 videoer, når jeg engang er færdig. Men så holder jeg mig også lidt i skindet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Herlig Deep Forrest video til sidst !!!

Jeg er fra 1965, rigtig mange fede, har ikke hørt eller genhørt dem alle, især Aswad har nærmest slidt min gramofon op i gennem 80'erne :-)

Fint nummer med Aswad, men bestemt ikke en af mine fortrukne fra deres side,..

Warrior rytmen derimod f.eks. :-) her i en udgave der meget godt summere det fede og unikke ved netop dem, Btw. Steel Pulse også i top her

Skægt at se din liste ,.. tror snart gramofonen skal op igen herhjemme :-)

/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

DUBTEMPLE skrev:Warrior rytmen derimod f.eks. :-) her i en udgave der meget godt summere det fede og unikke ved netop dem, Btw.
Okay, det der rammer også min vibe langt bmere. :thumbup:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar