Apple gir nu ~50 øre pr 100 streams

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Apple gir nu ~50 øre pr 100 streams

Indlæg af Mike-air »

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/musik/a ... ere-simpel

Jeg kan ikke huske spotify-satsen, men jeg kan huske den var variabel og derfor er det fedt at Apple holder den konstant.

Jeg syntes personligt det er mere respektfuldt overfor musikerne, selv om det ikke er motivet.

Go stilo dér!


EDIT: læs gerne her inden brok
Det jeg bifalder er en konstant afregnings-sats, da det efter min mening er respektløst overfor artisterne at have en variabel sats.
Oversat til dansk: De får fast 50 ører, kontra at de får 30 ører den ene måned, 20 ører den næste osv.

-Alt afhængigt af hvor meget streaming tjenesten har i overskud. Dvs. på den variable model (Spotify) får tjenesten altid dækket deres udgifter, lige meget hvor godt/skidt det går - risikoen ligger reelt set hos artisterne, samtidigt med de får en dårlig betaling.

Og så er er jo det lille faktum ved den variable model at, små spillere med få plays, vil få færre penge pr. stream jo flere artister der kommer på tjenesten, fordi de bliver afregnet ud fra deres andel af de samlede afspilninger.
Senest rettet af Mike-air ons 27. jul 2016 23:44, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

50 øre pr. 100 streams ... Go' stil?

Selv hvis den sats var generel for alle tjenester så skulle der stadig godt 3.000.000 streams til bare at betale produktionen hvis den var lavet hos mig.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg syntes det er lidt nemt at brokke sig uden selv at komme med en bedre løsning der både kan køre rundt økonomisk og samtidigt 1) matche prisniveauet på markedet (så der rent faktisk vil være noget efterspørgsel), 2) har en konkurrencemæssig fordel/strategi der kan slå de etablerede spillere.

Det ville jeg egentlig meget hellere høre om, end jeg vil se en ligegyldig beregning der i virkeligheden ikke rigtigt siger noget.

Hvor mange artister kender du, som går breakeven på produktionen, udelukkende fra deres streams?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Der er vist få der forventer stort overskud på streaming i dag. Det er i publishing rettighederne og live koncerter samt merchandise man skal finde sine penge. Det er også af samme grund at pladeselskaberne laver 360 graders aftaler. Jeg kan på en måde godt lide at man ved hvad det giver, nemt overblik, nemt at regne ud. Men ja, det er sgu ingenting man tjener. Det er i øvrigt uanset streamningtjeneste
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Streams har jo formentlig en stærk indflydelse på de andre muligheder, så man kan bygge de andre indtægter på, i takt med at streams stiger...

Situationen før 1999 kommer ikke tilbage, så det er med at tilpasse sig og få det bedste ud af det IMO :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Enig
Deaktiveret

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Men når nu vi rammer en periode hvor det ikke længere er populært og mainstream at gå til koncerter - som vi har set det før - så er musikere seriøst på røven. Bevares - der er sikkert stadig mange bands der kan leve af at spille Kim Larsens eller andres sange til bryllupper og byfester... [PERSEVERING FACE]

Sendt fra min XT1068 med Tapatalk
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Bjerre skrev:Men når nu vi rammer en periode hvor det ikke længere er populært og mainstream at gå til koncerter - som vi har set det før - så er musikere seriøst på røven. Bevares - der er sikkert stadig mange bands der kan leve af at spille Kim Larsens eller andres sange til bryllupper og byfester... [PERSEVERING FACE]

Sendt fra min XT1068 med Tapatalk
Hvor står der at det ikke er populært at gå til koncerter? :)

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Jeg er stadig glad for at musikken for mig kun er en hobby, og jeg ikke skal spille for at få mad på bordet eller have til huslejen... -sørgelige tilstande, der i sidste ende kommer til at gå ud over kvaliteten af musikken :-(
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

NilsOlav skrev:Jeg er stadig glad for at musikken for mig kun er en hobby, og jeg ikke skal spille for at få mad på bordet eller have til huslejen... -sørgelige tilstande, der i sidste ende kommer til at gå ud over kvaliteten af musikken :-(
Hvordan mener du det vil have indflydelse på kvaliteten i musikken?

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Mike-air skrev:Jeg syntes det er lidt nemt at brokke sig uden selv at komme med en bedre løsning der både kan køre rundt økonomisk og samtidigt 1) matche prisniveauet på markedet (så der rent faktisk vil være noget efterspørgsel), 2) har en konkurrencemæssig fordel/strategi der kan slå de etablerede spillere.
Arh, jeg forbeholder mig nu retten til bare at synes det er urimeligt at alle de streamingtjenester tjener penge på at udbyde vores musik til streaming og vi ser ikke en dadel for det. Det du jubler over er ikke engang "peanuts". De er en marginalt bedre løsning end pirattjenesterne, men det er da også den eneste upside jeg kan se.

Jeg kan ikke lige se hvorfor det ikke er ok bare at synes om det hvad man vil, uden at skulle stille forretningsplaner op for deres fortsatte overlevelse hvis de skulle gå væk fra udbytteri. Der er da heller ikke nogen der afkræver dig en afhandling om hvorfor du synes udbytteriet er fint. Du kan synes hvad du vil, og det kan jeg også.
Mike-air skrev:Det ville jeg egentlig meget hellere høre om, end jeg vil se en ligegyldig beregning der i virkeligheden ikke rigtigt siger noget.
Den siger måske ikke dig noget, og hvis dét er din horisont, så forstår jeg godt du hellere vil høre om noget andet. Jeg kender bare mange for hvem det er et helt reelt regnstykke, eller i hvert fald en helt reel del af ligningen.
Mike-air skrev:Hvor mange artister kender du, som går breakeven på produktionen, udelukkende fra deres streams?
Præcis 0, og det er jo ikke så underligt med de satser du hér glæder dig over. Men det er nu dybest set heller ikke dét mit regnestykke hentyder til. Det hentyder til at behovet for at købe musik er forsvindende lille når man kan streame det, og når det så nærmest er gratis at være udbyder af streamingtjenesten (og husk lige at streamingtjenesten altså er en (del)forretning, som tjener penge på musikken), så er det tæt på umuligt for kunstnere, som udelukkende udgiver musik, de ikke tager ud og optræder med, at få det til at hænge sammen.

En helt logisk slutning er naturligvis at man bruger streamingtjenesterne til at lægge sine singles ud på. Så kan de arbejde lidt for én der, og så slipper man sin musik dér hvor folk skal købe den. Desværre er det jo så nu blevet sådan at mange bare releaser alt til streaming og så kan det være svært for resten, at konkurrere med udbuddet af musik i samme stil som de selv udgiver.

Ude i virkeligheden er det så sådan, at der er forskellige tendenser i de forskellige genrer, og der er det helt rigtigt at markedet bevæger sig som det gør, og så må man jo bare følge med, og gøre hvad man kan.

Men det ændrer ikke på at der er streamingtjenester i verden der tjener MANGE penge på musik fra kunstnere som ikke ser en dadel for det. Og musikbranchen er en weird størrelse hvor det bare accepteres. Det er blåstemplet udbytteri.

50 øre pr. 100 streams er en skændsel, og kan de ikke køre forretningen på rimelige vilkår, så må de jo lukke. Sådan er det da for os andre. De bliver kun accepteret i denne form fordi de som nævnt betyder at pirattjenesterne sættes ud af spil. Det er jo også glimrende, men det betyder altså ikke at kunstnerne får bare i nærheden af hvad der tilkommer dem.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Luny Tune skrev:
Mike-air skrev:Jeg syntes det er lidt nemt at brokke sig uden selv at komme med en bedre løsning der både kan køre rundt økonomisk og samtidigt 1) matche prisniveauet på markedet (så der rent faktisk vil være noget efterspørgsel), 2) har en konkurrencemæssig fordel/strategi der kan slå de etablerede spillere.
Arh, jeg forbeholder mig nu retten til bare at synes det er urimeligt at alle de streamingtjenester tjener penge på at udbyde vores musik til streaming og vi ser ikke en dadel for det. Det du jubler over er ikke engang "peanuts". De er en marginalt bedre løsning end pirattjenesterne, men det er da også den eneste upside jeg kan se.

Jeg kan ikke lige se hvorfor det ikke er ok bare at synes om det hvad man vil, uden at skulle stille forretningsplaner op for deres fortsatte overlevelse hvis de skulle gå væk fra udbytteri. Der er da heller ikke nogen der afkræver dig en afhandling om hvorfor du synes udbytteriet er fint. Du kan synes hvad du vil, og det kan jeg også.
Mike-air skrev:Det ville jeg egentlig meget hellere høre om, end jeg vil se en ligegyldig beregning der i virkeligheden ikke rigtigt siger noget.
Den siger måske ikke dig noget, og hvis dét er din horisont, så forstår jeg godt du hellere vil høre om noget andet. Jeg kender bare mange for hvem det er et helt reelt regnstykke, eller i hvert fald en helt reel del af ligningen.
Mike-air skrev:Hvor mange artister kender du, som går breakeven på produktionen, udelukkende fra deres streams?
Præcis 0, og det er jo ikke så underligt med de satser du hér glæder dig over. Men det er nu dybest set heller ikke dét mit regnestykke hentyder til. Det hentyder til at behovet for at købe musik er forsvindende lille når man kan streame det, og når det så nærmest er gratis at være udbyder af streamingtjenesten (og husk lige at streamingtjenesten altså er en (del)forretning, som tjener penge på musikken), så er det tæt på umuligt for kunstnere, som udelukkende udgiver musik, de ikke tager ud og optræder med, at få det til at hænge sammen.

En helt logisk slutning er naturligvis at man bruger streamingtjenesterne til at lægge sine singles ud på. Så kan de arbejde lidt for én der, og så slipper man sin musik dér hvor folk skal købe den. Desværre er det jo så nu blevet sådan at mange bare releaser alt til streaming og så kan det være svært for resten, at konkurrere med udbuddet af musik i samme stil som de selv udgiver.

Ude i virkeligheden er det så sådan, at der er forskellige tendenser i de forskellige genrer, og der er det helt rigtigt at markedet bevæger sig som det gør, og så må man jo bare følge med, og gøre hvad man kan.

Men det ændrer ikke på at der er streamingtjenester i verden der tjener MANGE penge på musik fra kunstnere som ikke ser en dadel for det. Og musikbranchen er en weird størrelse hvor det bare accepteres. Det er blåstemplet udbytteri.

50 øre pr. 100 streams er en skændsel, og kan de ikke køre forretningen på rimelige vilkår, så må de jo lukke. Sådan er det da for os andre. De bliver kun accepteret i denne form fordi de som nævnt betyder at pirattjenesterne sættes ud af spil. Det er jo også glimrende, men det betyder altså ikke at kunstnerne får bare i nærheden af hvad der tilkommer dem.
Spørgsmålet er vel om man vil bruge sin tilværelse på at brokke sig over ting man alligevel ikke kan gøre noget ved.

Eller om man vil komme med konstruktive løsningsforslag?

Det var egentlig det jeg mente tidligere.

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Mike-air skrev: Hvordan mener du det vil have indflydelse på kvaliteten i musikken?
Hvis man ingen penge tjener på sin musik, har man ikke mulighed for at bruge mange penge på gode instrumenter, fornuftige studier, omhyggelig produktion foretaget af dygtige producere og teknikere eller appetitlig indpakning. Det giver grobund for mere musik i discount-kvalitet (hvilket der ikke nødvendigvis er noget galt i), hvor tingene paces igennem uden først at være blevet omhyggeligt arrangeret og indspillet. Hvis musikerne ikke tjener penge, kan de ikke betale sig fra tid i gode studier med dygtige producere, og endnu flere studier ender med at måtte lukke. Jeg skal være den første til at indrømme, at der kan laves fornuftige indspilninger i hjemmestudier (jeg har selv gjort det i mange år), men der bliver længere og længere mellem de 'store' produktioner, og de virkelige geni-streger, hvor nakkehårene rejser sig, vil sikker helt udeblive.
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

NilsOlav skrev:
Mike-air skrev: Hvordan mener du det vil have indflydelse på kvaliteten i musikken?
Hvis man ingen penge tjener på sin musik, har man ikke mulighed for at bruge mange penge på gode instrumenter, fornuftige studier, omhyggelig produktion foretaget af dygtige producere og teknikere eller appetitlig indpakning. Det giver grobund for mere musik i discount-kvalitet (hvilket der ikke nødvendigvis er noget galt i), hvor tingene paces igennem uden først at være blevet omhyggeligt arrangeret og indspillet. Hvis musikerne ikke tjener penge, kan de ikke betale sig fra tid i gode studier med dygtige producere, og endnu flere studier ender med at måtte lukke. Jeg skal være den første til at indrømme, at der kan laves fornuftige indspilninger i hjemmestudier (jeg har selv gjort det i mange år), men der bliver længere og længere mellem de 'store' produktioner, og de virkelige geni-streger, hvor nakkehårene rejser sig, vil sikker helt udeblive.
Det er jo en mega subjektiv diskussion, for ofte finder man også ud af at legendariske tracks er blevet indspillet på et badeværlse, i et sommerhus eller whatever :) Samtidigt er der helt sikkert også blevet indspillet meget BS i de dyre studier, blot fordi man havde pengene til det.

Som sagt er det subjektivt, og jeg mener ikke der er et 1:1 forhold mellem omkostninger og kvalitet.

Og så er der self. præmissen om at man intet tjener på sin musik. Husk nu der er mange andre måder man kan tjene penge på sin musik end lige streaming. Og hvis man ikke kan det, trods man laver musik som en stor skare af mennesker kan lide - så skal man have fat i en business manager.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Bedste kebab jeg har fået nogensinde, var fra en sundhedsskadelig trækvogn i Tyrkiet. Dvs ikke nogen fancy produktion men top kvalitet(smag) :-)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

NilsOlav skrev:
Mike-air skrev: Hvordan mener du det vil have indflydelse på kvaliteten i musikken?
Hvis man ingen penge tjener på sin musik, har man ikke mulighed for at bruge mange penge på gode instrumenter, fornuftige studier, omhyggelig produktion foretaget af dygtige producere og teknikere eller appetitlig indpakning. Det giver grobund for mere musik i discount-kvalitet (hvilket der ikke nødvendigvis er noget galt i), hvor tingene paces igennem uden først at være blevet omhyggeligt arrangeret og indspillet. Hvis musikerne ikke tjener penge, kan de ikke betale sig fra tid i gode studier med dygtige producere, og endnu flere studier ender med at måtte lukke. Jeg skal være den første til at indrømme, at der kan laves fornuftige indspilninger i hjemmestudier (jeg har selv gjort det i mange år), men der bliver længere og længere mellem de 'store' produktioner, og de virkelige geni-streger, hvor nakkehårene rejser sig, vil sikker helt udeblive.
Gætværk. Den normale proces er at man arbejder og køber grej ind, øver sig, får komponeret og en dag er den der. Så går dem der kan fuld tid. Uanset om man er sangskriver, producer, åbner lille studie eller er i et band. Og det er faktisk mange i dag. Det der giver discount musik, er at alle kan udgive musik i dag, der er ingen kvalitetskontrol (en lang diskussion om hvordan den så skulle udføres) og folk har ingen skrupler om at sende alting ud asap. Det er en mentalitet du skal ændre, hvis du mener der kommer for meget discount musik (her skelner jeg ikke mellem smag og behag). Derudover kan alle lave fedt musik for meget få penge derhjemme i dag, så produktionsomkostningerne er også sænket betydeligt. Med mindre du er et stort band der insisterer på at indspille alt samtidigt og i det vildeste studie du kan finde. Men selv der vil jeg sige, at hvis du har smidt 150 klik og stadig ingen jobs eller followers får, så er det sgu nok ikke kvaliteten af udstyret der skal kigges på ;)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hvis man bruger stream mulighederne i kombination med kløgtig brug af de sociale medier og en forståelse for virale stunts, så har du mulighed for at få en temmelig stor fanskare, du faktisk kan leve af. Uden overhovedet at være signet til en major. Det er da fantastisk! Jeg gad fandme også godt de gav mere i streaming, alle tjenesterne. Det er meget meget lavt. Men dem der forhandler med dem, er jo tilsyneladende ikke særligt dygtige og så må man udnytte situationen bedst muligt i dag.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

garcia skrev:Jeg gad fandme også godt de gav mere i streaming, alle tjenesterne. Det er meget meget lavt. Men dem der forhandler med dem, er jo tilsyneladende ikke særligt dygtige og så må man udnytte situationen bedst muligt i dag.
Og det er jeg også fuldstændigt enig i. Min vinkel i første opslag, er bare at det er et skridt i den rigtige retning at det bliver gennemskueligt.

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

1.000.000 streams af et unikt kunstværk til omkring 5.000 kr. er svært at være imponeret over. Når det så er sagt, så er gennemsigtigheden vigtig og stadig en mangelvare fra de andre streamingtjenester.

For mig giver det ikke mening at diskutere, om streamingtjenesterne skal have lov til at drive forretning eller ej. Lytterne foretrækker streaming, så musikselskaberne, brancheorganisationerne og de toneangivende artister er nødt til at arbejde for at forbedre forretningsaftalerne med streamingtjenesterne.

I sidste ende er jeg taknemmelig for, at der nu findes en lovlig forretningsmodel for at sælge sin musik digitalt! For mit vedkommende betyder det, at der er midler til at investere i gear, videoer m.v. også efter leje af studie osv. er betalt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tau Gundersen skrev:I sidste ende er jeg taknemmelig for, at der nu findes en lovlig forretningsmodel for at sælge sin musik digitalt! For mit vedkommende betyder det, at der er midler til at investere i gear, videoer m.v. også efter leje af studie osv. er betalt.
Det er satme ikke dårligt!

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Mike-air skrev:Det er satme ikke dårligt!
Præcis! Da jeg startede arbejdede de toneangivende artister (ex. L.O.C., Nik & Jay) stadig på at lave lækre premium cd'er for at modvirke P2P-delingstjenesternes dominans, men det var jo desværre en kamp der var tabt på forhånd (så'n er det jo med "disruptive technologies"). Dengang virkede "målet" lidt diffust, nok fordi der ikke var udsigt til en god platform hvorfra man kunne sælge sit produkt.

Men med streamingtjenesterne har vi en platform som folk gerne vil benytte i stor stil, og som kan udvikles på en anden måde fordi digitale platforme er lidt mindre statiske end analoge medier. Eksempelvis kan vi vel forvente i fremtiden, at Spotify giver deres brugere muligheder for at se musikvideoer, giver artisternes repræsentation bedre mulighed for at udbyde og kontrollere indhold via artistprofilerne i streamingklienten m.v.

Streaming i niche-genrer kan måske endnu ikke betale for hele produktionen af et nummer, men så må man være opfindsom for at finansiere sine projekter (eller udgive på andre måder hvis det passer bedre til målgruppen). I sidste ende handler det bare om selv at finde en vej!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tau Gundersen skrev:
Mike-air skrev:Det er satme ikke dårligt!
Præcis! Da jeg startede arbejdede de toneangivende artister (ex. L.O.C., Nik & Jay) stadig på at lave lækre premium cd'er for at modvirke P2P-delingstjenesternes dominans, men det var jo desværre en kamp der var tabt på forhånd (så'n er det jo med "disruptive technologies"). Dengang virkede "målet" lidt diffust, nok fordi der ikke var udsigt til en god platform hvorfra man kunne sælge sit produkt.

Men med streamingtjenesterne har vi en platform som folk gerne vil benytte i stor stil, og som kan udvikles på en anden måde fordi digitale platforme er lidt mindre statiske end analoge medier. Eksempelvis kan vi vel forvente i fremtiden, at Spotify giver deres brugere muligheder for at se musikvideoer, giver artisternes repræsentation bedre mulighed for at udbyde og kontrollere indhold via artistprofilerne i streamingklienten m.v.

Streaming i niche-genrer kan måske endnu ikke betale for hele produktionen af et nummer, men så må man være opfindsom for at finansiere sine projekter (eller udgive på andre måder hvis det passer bedre til målgruppen). I sidste ende handler det bare om selv at finde en vej!
Jeg har en ven der driver label - han har netop lagt nogle af deres udgivelser frivilligt på youtube, fordi vinylerne bliver revet væk fra butikker spredt i Europa og Asien. Det er techno og house, så det er pretty much en standard at man gør det på den måde. Men ikke desto mindre er det fascinerende at se hvor vilde folk er med vinyl.

Han startede sit label sidste år, og jeg vil faktisk vove den påstand at han i år har solgt mindst lige så mange plader som nogle af de største kunstnere i DK :dollargrin:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Bare lige som perspektiv kommer her et oldnordisk regnestykke.

En CD med typisk 16 numre kostede 169.95. Jeg skal streame hele CDen 2124 gange, før der afregnes samme beløb.

Jeg tror ikke engang, jeg har hørt Appetite for Destruction så mange gange.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai  
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Bjerre skrev:Bevares - der er sikkert stadig mange bands der kan leve af at spille Kim Larsens eller andres sange til bryllupper og byfester... [PERSEVERING FACE]
Det fik du til at lyde meget negativt synes jeg... Jeg er egentlig pænt solgt af, at netop lige præcis DET - sammen med forskellige freelance ting her og der - har financieret mit liv og familie siden jeg blev student for 23 år siden, inkl nyt hus, 2 børn, 2 biler, 2 årlige ferie og et efterhånden ganske ok studie og grejsamling. Det er muligt, det ikke er særligt "originalt" men det er i min verden langt at foretrække ift et 8-16 job eller fuldtid på en musikskole. Og så har jeg i snit arbejdet to dage om ugen i mit liv og holdt "weekend" i 5 :) Tag den!

Jeg er helt med på, det ikke er det, der er pointen i denne tråd. Jeg synes også det er forrykt hvad streaming og piracy har betydet for "kunstnere" og jer, der har de kreative ideer. Men jeg bliver bare træt af ofte at stå til måls for, at det skulle have været "bedre"(?) hvis jeg havde arbejdet som kassedame i Netto eller Harald Nyborg end at tage ud og spille til bryllup'er...

[Perverting face]
:-P
Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nicolai skrev:
Bjerre skrev:Bevares - der er sikkert stadig mange bands der kan leve af at spille Kim Larsens eller andres sange til bryllupper og byfester... [PERSEVERING FACE]
Det fik du til at lyde meget negativt synes jeg... Jeg er egentlig pænt solgt af, at netop lige præcis DET - sammen med forskellige freelance ting her og der - har financieret mit liv og familie siden jeg blev student for 23 år siden, inkl nyt hus, 2 børn, 2 biler, 2 årlige ferie og et efterhånden ganske ok studie og grejsamling. Det er muligt, det ikke er særligt "originalt" men det er i min verden langt at foretrække ift et 8-16 job eller fuldtid på en musikskole. Og så har jeg i snit arbejdet to dage om ugen i mit liv og holdt "weekend" i 5 :) Tag den!
*Mental highfive*

Nyt svar