Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Re: Behringer arbejder på en Anlog Polyfonisk synth.

Indlæg af fugmann »

Razmo skrev:Jeg ved intet :) ... jeg ved bare, at de ser overhovedet ikke begejstrede ud på nogen måde.
Også min 1. tanke


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Fedt nok. Glæder mig til en demo af den.

Og ja, jeg upvotede den kommentar der sagde: "So, can we hear it?"
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
mupersan82
Medlem
Indlæg: 314

Indlæg af mupersan82 »

AvS skrev:De få lyde der er i videoen lyder ikke særligt tiltalende. Underligt tågede og slørede i lyden og filteret lyder karakterløst og trist, men håber det ikke er sigende for synthen. Venter på ordentlige demoer.
Enig, forstår ikke hvorfor folk virker så vilde med lyden i teaseren? Den lyder flad og billig i mine ører, men det er måske lidt tidligt at fælde dom ;-)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Og så kom der lidt mere af samme skuffe:



Jeg synes slet ikke den lyder så dumt endda, men har kun hørt demoerne i mine billige inears ind til videre.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Well er et milisekund i videoen hvor man kan se der er tale om et 4 oktavers keyboard :) .. såå ved man da så meget.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Synes kun det er monofoniske lyde?
Nobody noes.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Razmo skrev:Er det bare mig, eller virker de personer i video'en bare som om de er instrueret eller betalt for at sige de ting de gør... de ser næsten flove ud over at sige det de gør, og kigger ikke engang ind i kamera'et ... specielt Richard Divine...
Måske de er instruerede, betalte og flove?
mik_c skrev:Well er et milisekund i videoen hvor man kan se der er tale om et 4 oktavers keyboard :) .. såå ved man da så meget.
Håber da det kommer i flere versioner.
niklasni1 skrev:Synes kun det er monofoniske lyde?
Måske det er ny banebrydende polyfonisk teknologi, der lyder monofonisk? :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lydene i den nye video lyder bedre end dem fra den første video. Filtersweepet til sidst lyder meget som filteret i Ensoniq ESQ-1.
Synes også det lyder som om, at den har to filtre, som kan køre serielt.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Razmo skrev:Er det bare mig, eller virker de personer i video'en bare som om de er instrueret eller betalt for at sige de ting de gør... de ser næsten flove ud over at sige det de gør, og kigger ikke engang ind i kamera'et ... specielt Richard Divine...
Det har også undret mig, hvordan den slags videoer bliver til. Jeg tænker, at de nok ikke er direkte instrueret, men at der er en indforståethed, om at de ikke skal svine dimsen til, da de nok bliver betalt for at medvirke. Under alle omstændigheder kan behringer jo sortere alt det fra, som de ikke ønsker.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

AvS skrev:
Razmo skrev:Er det bare mig, eller virker de personer i video'en bare som om de er instrueret eller betalt for at sige de ting de gør... de ser næsten flove ud over at sige det de gør, og kigger ikke engang ind i kamera'et ... specielt Richard Divine...
Det har også undret mig, hvordan den slags videoer bliver til. Jeg tænker, at de nok ikke er direkte instrueret, men at der er en indforståethed, om at de ikke skal svine dimsen til, da de nok bliver betalt for at medvirke. Under alle omstændigheder kan behringer jo sortere alt det fra, som de ikke ønsker.
Det kan selvfølgeligt være, at de er flove over at de synes en Behringer er fed :dollargrin: ... jeg ved ikke hvor meget Behringer's ry stadig hænger over dem, men nogle af disse "celebrities" laver også "reklamer" for andre firma'er... måske er de nervøse for at bistå et firma, de fleste andre firma'er elsker at hade for deres kopi-politik og ekstremt billige priser... bare en (sjov) tanke :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg synes den virker lovende. Men jeg savner lidt nogle poly lyde, nogle akkorder, ikke bare sweep ting, lead eller bas. Eller arbejder de ikke længere på en polyfonisk?
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så kom video 3:



Der er en del info at hente, bl.a. det her:

Billede

De lægger lidt op til at det er en 4 voice (Se fra 0:17 hvor man kan se 4 voices, som bliver aktiveret), men det er rent gætværk.

Udover det er der lidt konkret info om struktur og kredsløb:

2x DCO med Saw og Square, samt "Tone mod" parameter (crossmod?). Divkid nævner "That thick PWM", men om det er en separat feature, eller om det er "Tone mod" parameteret bliver igen et gæt.
2x LFO
Sample & Hold

Jeg vil gætte på at der er både lowpass/multimode filter samt highpass tilgængelig ud fra nogle af lydene.

0:44 kan man desuden se functionen "Data Entry" over en fader, gad vide om der er noget fx indbygget?

Jeg synes demoerne lyder ganske interessant og byggekvaliteten ser ud til at være god, men det er jo også Midas fabrikken som står for det.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Den har også en Gate Time fader. Gad hvide hvad den er til. Arpeggiator eller sequencer måske.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Designet ser ud til at være en slags gråtone version af Juno 60.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Part 4:
What?

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

12 voice analog = horry sheeeet.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Getting better. :please:

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det lyder da meget fedt... Jeg synes ikke umiddelbart der er noget soundwise som jeg ikke kan lave med de ting jeg allerede har(!) Men dels er den nok heller ikke tænkt med mig som main target, og dels køber jeg den nok alligevel :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Gad vide hvad prisen bliver?
Btw den bliver solgt som analog synth MEN i videoen står der DCO på panelet, så den er ikke fuldt analog. Ligesom Juno 6, 60 og 106 samt Jupiter 6 heller ikke var fuldt analoge. DCO er digitally controlled oscilator. Hvis den var fuldt analog skulle det være VCO.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Gætter på 9000,-

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Kim Olesen skrev:Gad vide hvad prisen bliver?
Btw den bliver solgt som analog synth MEN i videoen står der DCO på panelet, så den er ikke fuldt analog. Ligesom Juno 6, 60 og 106 samt Jupiter 6 heller ikke var fuldt analoge. DCO er digitally controlled oscilator. Hvis den var fuldt analog skulle det være VCO.
Kære ven. Mener vi har haft denne diskussion før... Jeg mener stadig DCO er er 100% analog signalvej.... At man så mister ustabile tunings osv mener jeg ikke (nødvendigvis) er noget negativt.....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Præcis, DCO betyder ikke at signal-vejen bliver digital, det turde være tydeligt for enhver :-)

DCO skal man bare være glad for, jeg husker stadig hvor røv sygt en PolySix ku te sig :-)
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DCO overlader som regel bare at styre det analoge signal's frekvens fra en processor... intet andet, så ja jeg opfatter det også som analog... men de lyder stadig lidt forskellig.... til gengæld tyder det på, at maskinen har presets, for skal du have memory i en analog synth, er oscillatorerne jo død pine mig nødt til at være digitalt kontrollerbare.

Så det tyder på memory... altså ligesom en DSI Prophet 08 eller Prophet 6 f.eks... Passer mig fint hvis den har fuld MIDI specs af samme årsag :) ... og så kan man jo kun håbe på, at de smider den i et rack format også.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg vil mene at man med diverse "drift" parametre kan få en DCO til at té sig som en VCO - men det kræver naturligvis at det parameter er til rådighed...

Du nævner iøvrigt Jupiter-6 i den DCO kategori, Kim... Hvorfor??
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nicolai skrev:Jeg vil mene at man med diverse "drift" parametre kan få en DCO til at té sig som en VCO - men det kræver naturligvis at det parameter er til rådighed...

Du nævner iøvrigt Jupiter-6 i den DCO kategori, Kim... Hvorfor??
Ja... Dave Smith kalder denne parameter for "Slop" :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar