Hvor meget vil du betale for en lille bunke convolution filer?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heh heh

Konceptet er i øvrigt grundlæggende flawed, da man ikke meningsfyldt kan emulere et "hi-fi anlæg", en bil, hovedtelefoner, eller lign. og slet ikke på et sæt ukendte monitors i en ukendt akustik.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Det var da noget forfærdeligt baggrundsmusik, de havde valgt til den video!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kan være at de selv skulle tjekke deres speak med deres system - lyder ret amatøragtigt. :) Men ja det er ligesom de der software mikrofon emuleringer der kan får din mic til at lyde som alle mulige andre mikrofoner, hvilket ikke rigtigt giver mening.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Kan være at de selv skulle tjekke deres speak med deres system - lyder ret amatøragtigt. :) Men ja det er ligesom de der software mikrofon emuleringer der kan får din mic til at lyde som alle mulige andre mikrofoner, hvilket ikke rigtigt giver mening.
Til gengæld giver det lidt mere mening, når det er lavet med en dertil bygget mikrofon, som Slates koncept er. Om det virker i praksis ved jeg ikke, men teorien er lidt mere på plads.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kendte ikke til at Slate havde et lignende koncept med tilhørende mikrofon. Det giver ganske rigtigt en smule mere mening. Kan ikke lige huske hvem jeg tænkte på, men husker at nogle lavede noget lignende, som var rent software og uden mic.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Waves har lavet en eller flere, mindes "The kings/queens microphone" eller noget..

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Antare har deres MIC MOD EFX hvor man kan optage med een mic (fra en liste) angiveligt få det til at lyde som en anden mic (fra en anden liste)...

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Ideen er god nok, men som Holger er inde på kræver det at afspilningssystemet er kendt og nøje kontrolleret for at fungere ordentligt.

På min arbejdsplads har vi et system til reproduktion af akustiske miljøer, som fx en kirke, station, cocktail party etc. Miljøerne kan bygges i softwaren ODEON der udregner impulsresponset til hver højttaler. Systemet er bygget op af 48 genelec monitors og er udviklet i samarbejde med DTU.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Ehh, er det ikke bare forskellige EQ settings? :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Må jeg spørge hvor du arbejder, Scofield? Lyder spændende. Jeg har selv en ven der arbejder for Delta her i Hørsholm.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Christoffer I. N. skrev:Må jeg spørge hvor du arbejder, Scofield? Lyder spændende. Jeg har selv en ven der arbejder for Delta her i Hørsholm.

Jeg gætter måske på Oticon :-)

CAHR (center of applied hearing research) på DTU har lignende systemer, og jeg menere de har et åbent arrangement i starten af juni hvor jeg tænker de måske viser det frem. Jeg kan finde info i næste uge hvis du er interesseret Christoffer. Delta har også lige fået et mindre system, mener det var 22 højtalere, men jeg tror det primær er tænkt til test af Dolby codecs.

Der sker rigtigt meget inden for 3D lydsimuleringssystemer for tiden. Jeg var på besøg hos nogle dygtige tyskere i sidste uge. De havde nogle meget imponerende systemer til at simulere forskellige støj miljøer der ikke var begrænset til ambisonic teknologi, som kan ha visse begrænsninger. De havde også et rum hvor man realtime kunne ændre rumklangen via et system men en masse mikrofoner og højtalere, så man kun bevæge sig rundt i lokalet og ikke var afhængig af at ha en mikrofon på, mens det lød som man stod på en banegård, i en kirke etc.

Og til det første indlæg. Måske bygger idé'en primært på forskellig eq´s og evt forvrængning, så det er måske ikke rocket science, men det kunne sikker godt gi en indikation om hvordan noget vil lyde på en små devices. Men det store spørgsmål er om man i virkeligheden kan gøre ret meget for at få det til at lyde godt dér. Men problematikken er vel reel nok, sådan som musik bliver brugt i dag. Hovedtelefon settingen over højtalerplayback tror jeg derimod slet ikke på :-)

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Det er ganske rigtigt Oticon :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hoby skrev:Jeg kan finde info i næste uge hvis du er interesseret Christoffer.
Gerne :)

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Det ser ud til at det primært er en præsentationsdag elektroakustik - så så jeg tror ikke at man kommer til at se de nye setup på CAHR. Jeg skal nok sige til hvis der kommer noget nyt
Presentationsday
Acoustic Technology & CAMM
Time: Wednesday June 1st 2016, 10.00 – 15.00
Place: Building 341 – room 022, DTU Campus

9.40-10.00 Coffee
10.00-10.10 Welcome - Finn Agerkvist
10.10-10.25 Reduction Techniques for Optimization of Coupled Struc-tural-Acoustic Problems, Ester Creixell Mediante
10.25-10.40 Reduction of Brake Noise using Vibration Damping, Layers Tobias Hollweck
10.40-10.55 The Challenges when including Viscous and Thermal Losses in Numerical Acoustic Simulations, Peter R. Andersen
10.55-11.10 Bandgap Structure in Coupled Acoustic-Mechanical System, Jungwhan Kook
11.10-11.25 Coffee
11.25-11.40 Impedance Estimation Based on Spherical Array Measurements, Antoine Richard
11.40-11.55 Experimental in-situ Estimation of Room Surface Properties, Diego Calviedes Nozal
11.55-12.10 Blind Source Separation and Beamforming, Andras Palfi
12.10-13.00 Lunch
13.00-13.15 New Projects in Room Acoustics, Cheol-Ho Jeong
13.15-13.30 A Wavenumber Approach to Characterizing the Diffuse Field Conditions in Reverberation Rooms,Melanie Nolan
13.30-13.45 Overview of the New Room Acoustic Simulation Tool PARISM,Gerd Høy Marbjerg
13.45-14.00 Subjective Evaluation of Restaurant Acoustics in a Virtual Sound Environment,Nicolaj Østergaard Nielsen
14.00-14.15 Coffee
14.15-14.30 Sound Field Control at Low Frequencies, Tom Gabin Souaille
14.30-14.40 Fractional Order Derivative Models for Nonlinear Loud-speakers, Alexander King
14.40-14.55 Efficient Fractional Order Derivative Models,Anders Madsen
Please register with Nadia Larsen (njl@elektro.dtu.dk / 45253949) before Friday May 27th.

Medlemsavatar
Nagel
Medlem
Indlæg: 153
Sted: KBH NV

Indlæg af Nagel »

scofield skrev:På min arbejdsplads har vi et system til reproduktion af akustiske miljøer, som fx en kirke, station, cocktail party etc. Miljøerne kan bygges i softwaren ODEON der udregner impulsresponset til hver højttaler. Systemet er bygget op af 48 genelec monitors og er udviklet i samarbejde med DTU.
Jeg er så heldig, at jeg har haft mulighed for at høre systemet hos Oticon og det er noget alle lydnørder burde have muligheden for! KÆFT det er fedt. :dollargrin:

Må jeg spørge hvad du arbejder med Scofield? Er netop ved at færdiggøre min uddannelse i Audiologi og der kan man jo ikke komme uden om bl.a. Oticon herhjemme. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hoby skrev:Det ser ud til at det primært er en præsentationsdag elektroakustik - så så jeg tror ikke at man kommer til at se de nye setup på CAHR. Jeg skal nok sige til hvis der kommer noget nyt
Takker. :)

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Nagel skrev: Må jeg spørge hvad du arbejder med Scofield? Er netop ved at færdiggøre min uddannelse i Audiologi og der kan man jo ikke komme uden om bl.a. Oticon herhjemme. :)
Det svinger lidt, men lige nu arbejder jeg med automatisering af system tests (akustisk/elektrisk) for trådløst tilbehør. Derudover har jeg også nogle opgaver omkring lydkvalitet.

Nyt svar