Logic X Piano roll / Note Layering

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
mustafaøzkan
Medlem
Indlæg: 29

Logic X Piano roll / Note Layering

Indlæg af mustafaøzkan »

Hej lydmaskinen.

Jeg har skiftet DAW, fra Fl studio til Logic X, for en halvanden måned siden. men her er mit spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med ?

I FL studio, kunne du i piano roll lave nogle ghost spor, så du hurtigt kunne se hvilke noter du arbejdede med, men kan ikke finde denne funktion i logic eller ved om du er muligt overhovedet. Det kunne være en kæmpe hjælp til arbejdsprocess, så jeg slipper for at bladre frem og tilbage for at layer noter jeg arbejder med.

Ved godt jeg ikke er den bedste til at forklare mit problem/Spørgmål, men håber der nogle der ude der forstår hvad jeg prøver og sige, og håber i kan hjælpe mig

Ps, God weekendt til folket ! :)

Med venlig hilsen
Mustafa Øzkan

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Hvis du har flere spor med individuelle instrumenter og tilsvarende notes, som du vil se samtidigt i Pianoroll, kan det opnås simpelt, ved i arrange-delen at sellecte regionerne du vil se samlet i Pianoroll

Default avatar
mustafaøzkan
Medlem
Indlæg: 29

Indlæg af mustafaøzkan »

Vagn Hollund skrev:Hvis du har flere spor med individuelle instrumenter og tilsvarende notes, som du vil se samtidigt i Pianoroll, kan det opnås simpelt, ved i arrange-delen at sellecte regionerne du vil se samlet i Pianoroll

Tak for dit svar, men det ikke helt det jeg ledte efter.. vil helst gerne kunne edit noterne, uden at jeg ændre på de andre instrumenter.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Hey Mustafa

Jeg tror jeg ved præcist hvad du mener. Hvis du f.eks. har en skala du er glad for kan du plotte tonerne ind i ghost sporet og så ellers hurtigt og nemt bruge disse som reference når du så sider med dit rigtige spor og komponerer (jeg har en kammerat der også bruger FL, og han er ret begejstret for denne metode).

Jeg kan huske at vi undersøgte det til Logic, og efter vi havde læst op på det fandt vi ud af at det ikke kunne lade sig gøre. Det kan dog være en fordel ikke at bruge ghost notes, idet man hurtigt kan blive "låst" til én skala, fremfor at eksperimentere med flere forskellige:)

Nyt svar