Mac Pro (4.1) 2,5" til 3,5" adapter

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Mac Pro (4.1) 2,5" til 3,5" adapter

Indlæg af stig »

Jeg skal ud og have købt en Samsung 850 EVO SSD, men mangler en adapterkasse som gør, at 2,5" SSD'en passer til en Mac Pro 3,5" hd slot - nogen der har anbefalinger/erfaringer fra nyere tid?

Jeg har tidligere købt en HD KASSETT, men den er vist udgået af sortimentet i DK og omegn.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja, jeg har ganske nyligt smidt en SSD i min Mac Pro og købte en OWC Mount Pro 2.5. Super product - virkelig nemt at installere og uden ledninger. Kan dog huske jeg havde lidt svært ved at finde en forhandler, så ved ikke om den stadig produceres. Jeg endte med at købe den fra en tysk webshop (kan ikke lige på stående fod huske hvad de hed, men kan finde ud af det hvis det er).

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Tak for respons! Nu har jeg søgt lidt efter den model og kan se at proshop har den til 290,- - kunne du finde den billigere?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Det helt billige og ganske gratis trick til at installere en SSD i din Mac Pro, er at bruge det ledige SATA stik som ligger i bunden af din optiske drev kasse. Det er egentligt beregnet til at blive brugt til et ekstra DVD drev, men kan lige så fint bruges til din SSD disk. Jeg plejer bare at lægge disken løst i bunden af kassen, da en SSD disk jo ikke har nogen bevægelige dele, men man kan evt bruge lidt dobbeltklæbende tape til at fastgøre den med :)

Billede

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Tak benjisan - det var sgu et godt fif. Bliver sådan en SSD disk meget varm?

Overvejer bare at klistre et par filtpuder på selve kassenbunden, som jeg så kan ligge SSD'en på (du ved, sådan nogen man putter under stoleben osv) - men det er nok ikke så smart, hvis den bliver voldvarm, sådan en.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Nej, en SSD bliver ikke specielt varm, da den ikke har nogen bevægelige dele. Så det skal du ikke bekymre dig om :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Virker sikkert fint, men jeg ville godt nok ikke have en hd liggende løst, eller tapet fast, inde i min Mac Pro.
stig skrev:Tak for respons! Nu har jeg søgt lidt efter den model og kan se at proshop har den til 290,- - kunne du finde den billigere?
Har fundet fakturaen og kan se at jeg har købt den hos http://www.alternate.dk/OWC/Mount-Pro/h ... ct/1102341 til 149 kr - med fragt fra Tyskland blev det 220 ,- kr.

Kom i øvrigt i tanke om at jeg har en ubrugt 2.5" holder (mener det er denne her: http://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoe ... 92661.html) liggende som jeg ikke bruger. Du må gerne få den gratis, men måske du ikke lige kommer i nærheden af Kbh. Gider ikke besværet med at sende den, så hvis andre kan bruge den kan den hentes i Valby eller indre Kbh.

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Sgu pænt af dig, AvS, men købte SSD'en i formiddags, og nu endte jeg med at lægge den i den optiske drev-kasse - håber ikke jeg fortryder :)

Jeg købte i øvrigt også en Icy Dock til den, da jeg alligevel havde pungen fremme, men af en eller anden grund kunne disken ikke læses "rigtigt", når den var i denne (uanset hvor den var placeret (bay 1-4, samt optisk kasse). OSX kunne ikke erase/partitionere den, kun se den. Så snart jeg hev den ud af Icy Dock og direkte i kablet i den optiske kasse, virkede det hele fint.

Nyt svar