db måler til live lyd

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
simonaagren
Medlem
Indlæg: 31

db måler til live lyd

Indlæg af simonaagren »

Hej. Når jeg afvikler, vil jeg gerne kunne se hvor højt jeg spiller... er der nogle gode forslag og erfaringer i har?
Vil gerne kunne se det på min pc, hvis der er et program til Windows :)

Hilsen Ågrem

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg syntes det er svært på en computer, da lydstyrken kan variere alt efter hvor højt input gain står på interfacet/lydkortet. Det skal kalibreres.

Ofte er det nemmeste og mest benyttede nok en dB måler købt til formålet. Dog skal siges, at hvis man køber et sådan program, kan man jo selv kalibrerer et evt system på computeren efterfølgende.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

10eazy er lavet til netop formålet og uden mulighed for at ændre på gain.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Højhus skrev:10eazy er lavet til netop formålet og uden mulighed for at ændre på gain.
Spot on! Fedt!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Jeg har brugt REW softwaren til det formål, men det kræver en kalibrering ( jeg har adgang til en B&K kalibrator på arbejde).

Medlemsavatar
simonaagren
Medlem
Indlæg: 31

Indlæg af simonaagren »

OKay mange tak. Er der nogle programmer hvor man ikke skal bruge et lydkort?

Medlemsavatar
Frost
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Midtjylland

Indlæg af Frost »

Hvis du skal finde en løsning hvor du kommer helt uden om lydkortet i din PC, så tror jeg at løsningen bliver dels vanskelig at finde og temmelig dyr.
Nu bemærkede jeg godt, at du foretrak et program til din PC, men der findes en del APPs til smartphones, som gør det godt et langt stykke ad vejen. Jeg havde selv brug for en løsning der skulle give et kvalificeret bud, og hvor der ikke er tale om at målingerne skulle holde i byretten, da valgte jeg en gratis Iphone APP fra dspmobile.com som hedder dB Volume.
Min erfaring med ovenstående er en afvigelse på under 2 dB sammenholdt med udstyr anvendt på regionale spillesteder.

God jagt

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har haft fin success med en app på iPhone og iPad, ikke fordi jeg skulle kende præcis niveau, men for at vi sætter det korrekte niveau vi ville ramme, og så brugte vi det til at holde en konstant lydstyrke over flere dage, så det ikke pludseligt blev for lavt eller for højt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ChriZ
Forum Donator
Indlæg: 75
Sted: Gråsten

Indlæg af ChriZ »

En Phonic PAA3 har USB og kan bruges med Windows.

http://www.phonic.com/en/paa3.html

Kan købes her:

http://www.thomann.de/dk/phonic_paa3_pe ... istant.htm

MVH

Nyt svar