Cubase 7.5 kommer 4. december

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Sam Silver
Medlem
Indlæg: 243
Sted: 4000, 3$

Cubase 7.5 kommer 4. december

Indlæg af Sam Silver »

Lidt info om features på YouTube:



Og lidt på deres egen side:

http://www.steinberg.net/en/products/cu ... ml#c240779

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Groove Agent SE 4 ser ret interessant ud, synes jeg. Det var også på tide den fik en overhaling.

Loop Mash FX virker også til at give mig lidt mere af den "elektroniske" verden, som jeg savnede i 7.0.

Mest interessant feature er nok Track Alternative-featuren. Jeg har ikke rigtigt en idé om hvordan jeg skal bruge det, men det virker ret smart at man kan have forskellige tracks på et og samme track og bare toggle igennem dem. For mig betyder det at jeg kan lave et par idéer og se hvad jeg så synes virker bedst.

Udover det, en fin lille update der nok mest henvender sig til folk der optager meget. Der er lidt tromme/percussion-baserede nyheder, som virker ok interessant for mig.

Jeg har sikkert ikke brug for den, men køber den jo nok alligevel (som altid!)…
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

De har kigget lidt på Protools med tab to transients og trackversions. Begge er fede features - så glæder mig til at få dem i Cubase også.

Har altid haft det svært med Loopmash og jeg ved ikke om det ændrer sig med det nye midi-plugin.

Der er også kommet en ny reverb og tape simulator. Bliver spændende at høre hvad de kan.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

midibass500 skrev:De har kigget lidt på Protools med tab to transients og trackversions. Begge er fede features - så glæder mig til at få dem i Cubase også.

Har altid haft det svært med Loopmash og jeg ved ikke om det ændrer sig med det nye midi-plugin.

Der er også kommet en ny reverb og tape simulator. Bliver spændende at høre hvad de kan.
Ja, glemte da helt at nævne Magneto II som virkede ret brugbar!
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Groove Agent SE4 ser super godt ud. Designet ligner Halion4's og 5's, hvilke er helt i top. Det nye Instrument rack vindue, Magneto2 og Revelation er også top her.

SLL

Medlemsavatar
Sam Silver
Medlem
Indlæg: 243
Sted: 4000, 3$

Indlæg af Sam Silver »

Jep, det nye reverb ser cool ud.

Er der nogen, der har spottet priser endnu?

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Sam Silver skrev:Jep, det nye reverb ser cool ud.

Er der nogen, der har spottet priser endnu?
Nej, men mon ikke vi er i samme niveau som sidste gang (6.5)?

Gætter på ca. 750 kr for upgrade fra 7.0
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Der står noget om 50 euro på gearslutz
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

midibass500 skrev:Der står noget om 50 euro på gearslutz
Hvis det er sandt, så respekt for Steinberg for ikke at lænse deres users.
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

DV247 har lavet et par videoer om 7.5:

Personligt begynder updaten at give mere og mere mening - Groove Agent se4 alene virker til at være pengene værd.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

OK nu sker der noget. Er der kommet styr på Variaudio og Fætter BR mixeren efterhånden? Så kunne det da godt være

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Bare lige for at lukke snakken om prisen, så har Steinberg-medarbejdere på Steinberg Forum selv sagt at prisen bliver 50€ for Cubase 7-ejere.

Det er en helt fin pris for den update! Synes også jeg kunne se lidt ændringer i mixeren, som jeg blandt mange, heller ikke er kæmpe fan af… Håber vi ser en væsentligt forbedret og mere brugervenlig mixer i Cubase 8 til næste år :dollargrin:
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg synes det er en fin pris

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Jeg forstår bare ikke, at man skal betale for en update? Er en update ikke bare en reparation af noget software, der er blevet solgt før det er blevet lavet færdigt? 7.5 er jo ikke 8, vel? Eller er det bare semantik?
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. jeg er sgu også lidt lunken omkring den update; måske er det bare mit workflow, men der er intet som rigtig tænder mig .. det skulle da lige være playlists. Jeg er stadig på C6.5 - selvom jeg har en 7'er licens på donglen, men jeg kan simpelthen ikke bruge den nye mixer, alt det lag og spild af pixels til på nogen som helst måde at lave bedre musik ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Bjerre skrev:Jeg forstår bare ikke, at man skal betale for en update? Er en update ikke bare en reparation af noget software, der er blevet solgt før det er blevet lavet færdigt? 7.5 er jo ikke 8, vel? Eller er det bare semantik?
Så længe en update betyder nyt indhold så er det fint med mig, at det koster - der er jo nogen, der skal ha løn for deres arbejde etc. - og man kan jo evt. bare lade være at købe det nye indhold, hvis det ikke lige er ens kop te. Hvis det handler om bugfixes og fejl i programmet, så er det en helt anden sag og bør være gratis. Og hvis jeg kender Steinberg ret, så vil de fortsætte med at updatere 7.0-versionen et par gange inden Cubase 8.
Hippo skrev:.. jeg er sgu også lidt lunken omkring den update; måske er det bare mit workflow, men der er intet som rigtig tænder mig .. det skulle da lige være playlists. Jeg er stadig på C6.5 - selvom jeg har en 7'er licens på donglen, men jeg kan simpelthen ikke bruge den nye mixer, alt det lag og spild af pixels til på nogen som helst måde at lave bedre musik ..
Ja playlists og tab to transients bliver helt sikkert noget jeg kommer til at bruge. Track visibility i edit window er også noget jeg ser frem til....cool nok at de henter lidt inspiration fra Protools :-)
Men bliver lidt træt hver gang de bruger energi på loopmash...de bør bruge deres ressourcer bedre IMO.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

SUPER STEINBERG :lol:



Dagen hvor de lancere Cubase 7.5, og så er deres side nede for "Maintenance"

:clap: :clap: :clap:
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
mj
Medlem
Indlæg: 678
Sted: København

Indlæg af mj »

Det er ikke første gang de laver den finte der.
For nylig gjorde de det samme da deres app, Cubasis v1.7 var klar.
Bring out the gimp

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Deres servere går ALTID ned ved release af Cubase.

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Uncite skrev:Deres servere går ALTID ned ved release af Cubase.
Steinberg Classic :-)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg tror det hele er overbelastet. Men ikke nogen god start :)

SLL

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Så er jeg ved at downloade....
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Også her
:-D
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Lige et sidespørgsmål...

Kan jeg opgradere /installere en ny version af Cubase uden at skulle frygte for, at mine nuværende projekter ikke vil fungere? Sidder pt med nogle projekter for kunder, som gør, at jeg overvejer af vente med at installere til jeg har afleveret projekterne til de respektive kunder ... Eller er det ligegyldigt?
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Bjerre skrev:Lige et sidespørgsmål...

Kan jeg opgradere /installere en ny version af Cubase uden at skulle frygte for, at mine nuværende projekter ikke vil fungere? Sidder pt med nogle projekter for kunder, som gør, at jeg overvejer af vente med at installere til jeg har afleveret projekterne til de respektive kunder ... Eller er det ligegyldigt?
Den nye Cubase 7.5 smider sig ved siden af din nuværende cubase version, i dens egen profil / mappe. Så du kan ikke miste eller ødelægger ikke noget, bare lige for at få det på plads. Det vil aldrig være 110% sikkert, at du uden problemer kan hente gamle projekter ind i nye Cubase versioner og arbejde videre. Dog fungere det i langt de fleste tilfælde uden problemer. Mine gamle Cubase 6.5, Cubase 7 projekter fungere fint i Cubase 7.5, men jeg ved ikke hvor godt det gør med meget ældre projekter.

Men som sagt, sålænge du har din primære nuværende Cubase version installeret, så har du ikke noget at miste.

SLL

Nyt svar