Moms i forbindelse med skattefradrag af forplejning..

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Moms i forbindelse med skattefradrag af forplejning..

Indlæg af zapz »

Som selvstændig kan jeg trække forplejning fra, i forbindelse med arbejde. Fint, så langt så godt. Er dét det fulde beløb der sår på kvitteringen, eller er det før moms? Og hvis det er før moms, indgår momsen så i mit momsregnskab?


Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Tak. :-)

Medlemsavatar
JensJI
Medlem
Indlæg: 35
Sted: Aarhus

Indlæg af JensJI »

Hej

I hvilken forbindelse er det du vil fradrage forplejning?
For hvis du er ejer i en enkeltmandsvirksomhed er der sjældent fradrag for forplejning til dig selv - desværre.

Der gælder andre regler for din ansatte, forretningsforbindelser mv.

Se evt. her under afsnittet "I personligt ejede virksomheder, hvor ejeren er eneste medarbejder":
http://anettesand.dk/tag/personalegoder/

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Det er i forbindelse med afvikling af live lyd. Dvs., ikke på firmaets adresse eller i nærheden. :-)
Tak.

Medlemsavatar
JensJI
Medlem
Indlæg: 35
Sted: Aarhus

Indlæg af JensJI »

Oki doki :-)

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Jeg har lige et tillægsspørgsmål, da jeg heller ikke er 100% inde i hvordan det foregår:

Hvis jeg f.eks. tager en taxa i forbindelse med arbejde, er den så 100% fradragsberettiget?

Er der nogen der måske kan lave et lille regnstykke, hvis jeg f.eks. tjener 1000 + moms og en taxa tur har koster eksempelvis 100 kr.
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det er fuld fradragsberettiget. Husk, at der ikke er moms på taxakørsel, men kun på varekørsel.

Du bør skrive bag på kvitteringen hvorfor og hvortil du kørte.

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Jeg så et sted på nettet, at moms på forplejning (når det ikke er i egne lokaler, eller tæt på,) kan trækkes 25% fra, og en kollega har i dag sagt 100%..
Puh.. Det er lidt forvirrende. Flere bud? :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så vidt jeg husker kommer det an på om du først trækker momsen fra. Hvis du trækker momsen fra i dit momsregnskab kan du ikke efterfølgende trække resten af beløbet for forplejning fuldt fra. Lader du momsen være kan du godt.

Det er ca. hvad min hukommelse kan klare baseret på hvad min revisor har sagt.

Nyt svar