Rygter om en ny KORG MINI MS-20 analog synth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Rygter om en ny KORG MINI MS-20 analog synth

Indlæg af Razmo »

http://www.synthtopia.com/content/2012/ ... amm-rumor/

Yep... det lader til at være rigtigt.... dog med minikeys (gad vide hvornår de dropper det åndsforladte minikeys koncept!? :roll: )...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Hvis KORG fortsætter denne "MINI" tendens, så ender det vel med at vi skal til at købe sætterkasser i stedet for 19" rack skabe i fremtiden til vores synths :roll:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ser spændende ud! 8-)
Deaktiveret


Default avatar
Bassmann
Medlem
Indlæg: 325

Indlæg af Bassmann »

Hvis den lyder identisk med MS-20 er jeg med... Den skal bare ikke koste en eller anden sindsyg legacy pris! :)

Medlemsavatar
Mycelium moss
Medlem
Indlæg: 115

Indlæg af Mycelium moss »

uhmmm... skid på de lorte keys, sålænge der er midi eller cvgate er jeg glad :-D

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Midi! Midi! Midi!
Deaktiveret

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:http://www.synthtopia.com/content/2012/ ... amm-rumor/

Yep... det lader til at være rigtigt.... dog med minikeys (gad vide hvornår de dropper det åndsforladte minikeys koncept!? :roll: )...
Jeg tror lidt det er en "troll" ligesom "Maxitribe" - jeg syntes det ville vaere underligt, hvis Korg begyndte paa at lave smølfe gear

Maxitribe:
Billede
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:http://www.synthtopia.com/content/2012/ ... amm-rumor/

Yep... det lader til at være rigtigt.... dog med minikeys (gad vide hvornår de dropper det åndsforladte minikeys koncept!? :roll: )...
Jeg tror lidt det er en "troll" ligesom "Maxitribe" - jeg syntes det ville vaere underligt, hvis Korg begyndte paa at lave smølfe gear

Maxitribe:
Billede
Har du set deres andet smølfegear Teewee? :lol: ... det skulle sgu' ikke undre mig at det er sandt, for de har da netop lavet en bunke maskiner på det sidste med netop mini tangenter.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:
Har du set deres andet smølfegear Teewee? :lol: ... det skulle sgu' ikke undre mig at det er sandt, for de har da netop lavet en bunke maskiner på det sidste med netop mini tangenter.
Korg Monotron serien er et meget godt eksempel paa en smølfe serie..
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:
Har du set deres andet smølfegear Teewee? :lol: ... det skulle sgu' ikke undre mig at det er sandt, for de har da netop lavet en bunke maskiner på det sidste med netop mini tangenter.
Korg Monotron serien er et meget godt eksempel paa en smølfe serie..
Nej det er deres macroserie :lol: ... deres miniserie er KORG Microkorg, Microkorg XL, Microkorg XL+, Microstation, Microsampler, Microarranger, Micropiano, Wavedrum Mini, Mini Kaosspad, Pandora Mini, Mini Kaosspad 2, Microkey series.

Det er blevet en hel besættelse for KORG efterhånden... måske det er en kvindelig designer de har derinde, det plejer at være kvinder der elsker små ting til sætterkasser :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil


Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Komponenterne til en MS-20 koster sikkert 200 kroner, eller noget i den stil, så hvis de kan bruge kassen fra den eksisterende VST-controller, så må de kunne gøre det meget billigt, altså absolut overkommeligt til den 'lækkede' pris.

Jeg tror enten lækket er 'the real deal', eller et bevidst forsøg på at følge responsen og undersøge markedet og reaktionen på prisen, uden at bruge penge på brugerundersøgelser.

For min skyld behøves den ikke lyde fuldstændig magen til en gammel MS-20, men den vil helt sikkert lyde meget tæt på. Hvis den lyder bedre (subjektivt), eller har en lidt anden flavour, så tager jeg gerne det med. Bare den ikke lyder dårligt, men jeg synes de har bevist med deres 9-volts legetøjssynths, at de sagtens kan lave den klassiske hidsige KORG-lyd, stadigvæk.

Jeg tror på rygtet, men muligheden for, at jeg bliver snydt, er da bestemt til stede :D
Senest rettet af GeorgeHayduke søn 30. dec 2012 02:17, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Der er også rygter om en keyboard analog synth derude nu... en såkaldt "King Korg" synth... men igen rygter...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Ja det den Sherinian linker til dit tågehoved :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Tror dog hverken på at King Korg skulle være særligt analog eller at vi får en mini MS-20 og se. Folk argumentere for førstnævntes anloghed med "udluftnings risten" Men lur mig om den ik gemmer på et par rør ala de nyeste Electribes. Og den mini der må jeg sgu indrømme jeg mest skyder til at være et leaket billed af en beta version af controlleren, der er blevet blæst ud af propotioner.

Maxitriben er iøvrigt ikke en "troll" men bare en Muff brugers drømme for fremtiden. Da han postede den var det med tilknyttet tekst om at det bare var noget han havde lavet for sjov i håb om at Korg fulgte med :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

KlausH skrev:Ja det den Sherinian linker til dit tågehoved :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Tror dog hverken på at King Korg skulle være særligt analog eller at vi får en mini MS-20 og se. Folk argumentere for førstnævntes anloghed med "udluftnings risten" Men lur mig om den ik gemmer på et par rør ala de nyeste Electribes. Og den mini der må jeg sgu indrømme jeg mest skyder til at være et leaket billed af en beta version af controlleren, der er blevet blæst ud af propotioner.

Maxitriben er iøvrigt ikke en "troll" men bare en Muff brugers drømme for fremtiden. Da han postede den var det med tilknyttet tekst om at det bare var noget han havde lavet for sjov i håb om at Korg fulgte med :)
nå for f.... det havde jeg ikke set :lol: ... yup... det er den.

Vi får at se hvad det ender med... under alle omstændigheder har ingen af dem sikkert den fornødne MIDI spec til mit brug, så jeg er sådan mere eller mindre ligeglad :|
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

KlausH skrev: Tror dog hverken på at King Korg skulle være særligt analog eller at vi får en mini MS-20 og se. Folk argumentere for førstnævntes anloghed med "udluftnings risten" Men lur mig om den ik gemmer på et par rør ala de nyeste Electribes.
Jeg er bange for, at du har ret. King Korg ser - i mine øjne - ikke særlig indbydende/spændende ud. Det ligner en blanding af Korg Krome (discount Kronos/mini Kronos) og Roland RS-5 (discount rompler).
Personligt har jeg med en Virus Ti og en Kronos alt hvad jeg skal bruge af VA. Skulle det for mig endelig blive til endnu en VA, så ville mit valg klart falde på den nye Studiologic Sledge.
En fantastisk VA synth lavet i samarbejde med Waldorf. Sledge prøver ikke at være endnu en super VA synth til teknofile som "Tiesto" and what have you. Det er en simpel back to basics synth med et super simpelt og logisk workflow, der ligner det er nedstammer fra en Moog.
Billede


Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så vidt jeg har forstået er Sledge blot en skrabet Blofeld, med flere controls?
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Så vidt jeg har forstået er Sledge blot en skrabet Blofeld, med flere controls?
Er det rigtigt at Waldorf har glemt at göre den multitimbral og for dovne til at give den et lyd-input, saa den kunne bruges som vocoder?

Den ryger nok ikke paa mine önsker :(
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:Så vidt jeg har forstået er Sledge blot en skrabet Blofeld, med flere controls?
Er det rigtigt at Waldorf har glemt at göre den multitimbral og for dovne til at give den et lyd-input, saa den kunne bruges som vocoder?

Den ryger nok ikke paa mine önsker :(
Aner det ikke... men Blofeld har jo heller ikke Audio input mener jeg at huske... og hvis den kun er ment som en performance synth, så er multitimbralitet jo mere eller mindre ligemeget... så kunne man lige så godt købe en Blofeld desktop som er billigere, hvis den aligevel kun skal bruges i studiet.

Man kan bare håbe, at de har fået rettet alle de bugs folk brokker sig over med Blofeld'en... det er efterhånden en feature, at Waldorf's produkter ender ud med at have småfejl der aldrig blir' rettet.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

Razmo skrev:Så vidt jeg har forstået er Sledge blot en skrabet Blofeld, med flere controls?
Det kunne være én måde at forklare den på. Men jeg synes dog at ha' læst et sted, at det er en ny motor, der ligger i Sledge.

En anden - i min optik - ret så vigtig detalje er, at workflowet med Sledge er langt mere taktilt. Det tiltaler mig en hel del.
Det er virkelig en back to basics synth med fokus på brugeroplevelsen, der indbyder til leg og en tilgang mod den mere klassiske analog lyd. Alle editerings muligheder er tilgængelige...der er ingen "shift" eller dobbelt funktioner, der kræver timevis af læsning i manualen.

Den vil på ingen måde være en erstatning for eksempelvis min Virus Ti eller Kronos, hvor editerings mulighederne er...nærmest endeløse.
Men Sledge koster jo heller ikke tilnærmelsesvis det samme. Til ca. 7.500,- er prisen nu ganske fornuftig...synes jeg.

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Kan det ikke passe at den Sledge der er i handel? Synes der står et gult VA plastik bæst med masser af knapper inde I Aage

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

KlausH skrev:Kan det ikke passe at den Sledge der er i handel? Synes der står et gult VA plastik bæst med masser af knapper inde I Aage
Det må det være. Den ryger faktisk på udsalg til 5.500,- i næste uge. Tidspunktet til et køb af den slags er dog ikke det rigtige for mig lige nu.
Hvordan er den IRL? Er den fuldstændig frygtelig at se på? Og hvad med kvaliteten af plastik kabinettet...er der tale om god solid plastik som fx Akai MPK eller minder det mere om pålægs chokolade?

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

KlausH skrev:Kan det ikke passe at den Sledge der er i handel? Synes der står et gult VA plastik bæst med masser af knapper inde I Aage
Jeg har prøvet den inde i Åge.

Først og fremmest er det en utrolig grim synth. :dollargrin: En stor fed gul plasticklods.

Da jeg ikke bruger VA, har jeg lidt svært ved at bedømme lyden, men ja, knapper er der masser af, og det er jo altid et plus. Men den er bare så grim!

Nyt svar