billige aktive højttalere

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
si dee
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Vallekilde

billige aktive højttalere

Indlæg af si dee »

Jeg har et sæt Esi koblet på tv'et i stuen, og det fungerer skide godt. God lille højttaler til formålet, og i min optik flere længder bedre end 3-4000 kr hifi-højttalere. Til at mixe på, NEJ!
Har så lige købt det billigste sæt monitors hos Thomann til arbejdet, og ja, de lyder også godt. Nu er jeg blevet helt optaget af billige monitors, da jeg igen står og mangler et sæt.
Nogen her der kan anbefale nogle? Ikke til mix, men til stuen, køkkenet etc.

Simon

Default avatar
frede4500
Medlem
Indlæg: 295

Indlæg af frede4500 »

jeg havde et sæt esi in ear 05 ,inleveret til service i mit værksted ,det gik eksperiment i den ,og esi'erne fik skiftet alle alektrolyt kondensatorer ud med low esr typer ,panasonic fc
vi udskiftede opamps til opa2134

og så blev de sat til ,med en prodipe 10'' sub der havde fået samme tur

resultatet var så man tabte kæben ned på bordet ,sættet rykkede virkeligt godt ,og jeg oplevede lyden som værende bedre end det sæt dynaudio bm5a ,jeg havde til reperation samtidig

og modded kostede ca 300kr for 2 monitors og en sub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

frede4500 skrev:jeg havde et sæt esi in ear 05 ,inleveret til service i mit værksted ,det gik eksperiment i den ,og esi'erne fik skiftet alle alektrolyt kondensatorer ud med low esr typer ,panasonic fc
vi udskiftede opamps til opa2134

og så blev de sat til ,med en prodipe 10'' sub der havde fået samme tur

resultatet var så man tabte kæben ned på bordet ,sættet rykkede virkeligt godt ,og jeg oplevede lyden som værende bedre end det sæt dynaudio bm5a ,jeg havde til reperation samtidig

og modded kostede ca 300kr for 2 monitors og en sub
For de elektronik-interesserede er din poster interessante, men jeg tror det er de færreste brugere herinde du får til at modde nyindkøbt elektronik..

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

.
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 23. dec 2012 00:37, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Folk er velkomne til at starte en ny tråd omkring emnet. Jeg er også selv uddannet elektronikfagtekniker men har absolut ingen erfaring med konstruktion og især ikke audio-kredsløb.

Men nu vil jeg endnu engang gerne opfordre til at "elektronik-mod" snakken bliver holdt ude af tråden, medmindre Simon mener han er frisk på at købe nyt (eller brugt) grej og selv begynde at modificere elektronikken. Anbefal ham nogle billige aktive højtalere istedet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Du har helt ret, det hører ikke hjemme her, finder et andet sted, eller en anden tråd
/Dub

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Behringer B2031A
Er naermest hifi højtalere
Og så kan det tweakes til mere eller mindre bas el diskant bagpå

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis det hed aktive højtalere til under 10k så ville jeg tage et sæt KRK VXT8. De lyder hen af mine B&W DM600, bare med langt mere af "det hele" og en del bedre dynamik. Kunne stadig godt tænke mig at lave et surround-system bestående af VXT8'ere. Virkelig nogle lækre højtalere at lytte musik på. Som at tage et sæt lækre DJ-hovedtelefoner på og bare få smidt vellyd i hovedet. :)
Med billige går jeg ud fra vi taler maks 2-3000?

Default avatar
Christensen
Medlem
Indlæg: 278

Indlæg af Christensen »

Har du omkring 6000-8000, så er der kun et sæt som springer i øjnene på mig - du skal godt nok købe brugt - men find dig et godt brugt sæt af Adam P11a og du will never regret dit køb.

Ja - jeg har dem selv, men også andre, men i denne prisklasse er de bare overlegen så meget andet efter min mening ! :)
Mvh,

Christensen

Christensen Music Studio - http://www.christensen-studio.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OK hifi lyd er vist mindst ligeså meget en smagssag som studie lyd, kan jeg høre. Jeg ville aldrig nogensinde bruge et sæt Adam som hifi højtalere, eller ihvertfald ikke hvis de lyder som P33A, som er den eneste model jeg har hørt. Mig bekendt storebroren til P11A.
Omvendt kan jeg sagtens se idéen i at folk vil ha' et hifi-system der hyper toppen/øvre mellemtone, istedet for krk'erne der hyper nedre mellemtone/bunden. Jeg er bare klart mest til det sidste. :)

Default avatar
Christensen
Medlem
Indlæg: 278

Indlæg af Christensen »

Christoffer I. N. skrev:OK hifi lyd er vist mindst ligeså meget en smagssag som studie lyd, kan jeg høre. Jeg ville aldrig nogensinde bruge et sæt Adam som hifi højtalere, eller ihvertfald ikke hvis de lyder som P33A, som er den eneste model jeg har hørt. Mig bekendt storebroren til P11A.
Omvendt kan jeg sagtens se idéen i at folk vil ha' et hifi-system der hyper toppen/øvre mellemtone, istedet for krk'erne der hyper nedre mellemtone/bunden. Jeg er bare klart mest til det sidste. :)
Jeg forstår dig udemærket - jeg havde heller ikke nærlæst ønsket om mere Hifi lyd end studie monitorering.

Men igen - mange i mit studie flyver næsten altid direkte på mine Beats Pro headphones - for ååååhhh de er jo Så fede og skulle have så meget bass, men når de så prøver mine eksempelvis Beyerdynmic DT990 - ja så siger de fleste wow en god lyd og ikke mindst en detalje grad ! Og det er egentlig her jeg vil hen - jeg Elsker at producerer og samtidig lytte til andet musik på mine p11a - Det er længe siden jeg har lyttet på p33a - men mener faktisk diskanten er endnu mere fremtræden her - men igen... skulle det ende med at kunne bruges til begge dele er det mit first choice i denne prisklasse mellem 6000-8000 kr - såfremt man kan finde dem brugt til denne pris ;)

NB.... som det nok er tydeligt er jeg slet ikke fan af Dr. Dre Beats og også selvom det er den dyre Pro model. De ser fede og smarte ud, ja nuvel det betaler man også for, men de spiller total off, de lukker dog fint til - så mit first choice til DJ'ing, men bestemt noget af det sidste til stort set alt andet - nå det en anelse var off tropic ;)
Mvh,

Christensen

Christensen Music Studio - http://www.christensen-studio.dk

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Han søger billige til Ca 3-4000 ik ?

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

si dee skrev: Har så lige købt det billigste sæt monitors hos Thomann til arbejdet, og ja, de lyder også godt. Nu er jeg blevet helt optaget af billige monitors, da jeg igen står og mangler et sæt.
Simon
De billigste v Thomann ligger under og omkring 1000 kr, så mon ikke det er der omkring? Han siger bare at de selvfølgelig ikke lyder som studiemonitors i 3-4000 krs klassen...
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Det osse rigtigt ja :)

Medlemsavatar
Millo777
Medlem
Indlæg: 22
Sted: Nordjylland

Indlæg af Millo777 »

Jeg har ønsket mig M-Audio Studiophile AV40 i julegave, de var ret billige, men lad os se om kvaliteten den er god, kan jeg lige skrive efter jul, hvis de ligger under træet ;-)

God jul! :-)

Medlemsavatar
Millo777
Medlem
Indlæg: 22
Sted: Nordjylland

Indlæg af Millo777 »

Millo777 skrev:Jeg har ønsket mig M-Audio Studiophile AV40 i julegave, de var ret billige, men lad os se om kvaliteten den er god, kan jeg lige skrive efter jul, hvis de ligger under træet ;-)
Nå, jeg fik så lidt andet lækkert og ingen monitors, så må jeg leve med mine headphones, indtil videre! :-)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tannoy Reveal Active. Køb den gamle model brugt.
Plejer at kunne findes til mellem 1500 - 1800 brugt.
Har endda set dem helt ned til 1000 - 1200.
Spiller sgu godt. Lækre at arbejde på.
Ellers er Behringer Truth også dejlige at lytte på, i forhold til prisen.
Sidst, men ikke mindst, så lyder yamahas hs serie også godt til prisen.
Jeg ville finde et af de tre sæt.
Deaktiveret

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Jeg har baade naevnte Tannoy og Behringer
Behringer er mere hifi men dejligt velbalanceret, hvor Tannoy er noget mere afsloerende for melletonen og en anelse boxy (+100hz)
En rigtig god combination at arbejde med begge synes jeg

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så man må kun komme med navne du IKKE har nævnt endnu? :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Både billige og dyre højtalere slides og går i stykker

Jeg syntes, måske især ved køb af brugte, man skal overveje om der er reservedele til rimelige priser !

Mange mærker eller distributører ruller bevidst folk når de har svedet en stump af :evil:

Ved ikke vedr monitorer, og det hører sikkert hjemme i en anden tråd, men har stor interesse her :)
/Dub

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

garcia skrev:Så man må kun komme med navne du IKKE har nævnt endnu? :lol:
Nej da, du laeser mig helt forkert.
I skrev:Jeg har baade naevnte Tannoy og Behringer
= Jeg er i possesion af de foernaevnte hoejtalere. :)

Har du samme oplevelse af hoejtalerne som jeg ?
Der muligvist noget du blev opmaerksom som goer det lettere at tage hoejde for deres svagheder ?

Jeg har ikke selv en mere precis bevidsthed om de frekvensmaessige svagheder men de supplerer hinanden godt; De er tilpads forskelligt voiced til at afsloere hinanden indbyrdes

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg går heller ikke ind og læser kurver, måler osv. på mine monitors :)
Har jeg aldrig gjort. Jeg lytter bare og sammenligner med hvordan det jeg mixer på mine monitors "oversættes" til andre, samt
om de er rare at arbejde med i længere tid ad gangen.

Mine oplevelser er egentlig meget lig dine, men det gode ved Behringers er, at de er nemme at justere bagpå.
Den mulighed har man ikke med Tannoys desværre. Dog synes jeg selv at Behringers faktisk er en smule mere boxy end Tannoys fra start.
Det skal dertil siges at de er lyttet i forskellige rum og det har helt sikkert spillet ind på oplevelsen og at de Tannoy jeg har, er den originale blå model.
Og at der findes Truth med og uden bånddiskant.
Deaktiveret

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Har lavet en del mixes på Yamaha HS80m. Jeg synes at man får meget i forhold til hvad de koster.
Så giv dem en lytter. :) De fås også i en mindre og endnu billigere model :D

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Garcia@ Ok, saa kan jeg vel ikke vaere helt galt paa den. ;-)
Mine Tannoys er osse de gamle blaa btw


Nyt svar