Backup: Alternativ til Time Capsule?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Backup: Alternativ til Time Capsule?

Indlæg af Båtbåt »

Hej folkens.

Jeg har en Macbook Pro, OSX Lion og en iMac, OSX Snow Leopard og jeg vil gerne have mig en hardisk til at lave time machine backup af begge computere.

Der melder sig følgende spørgsmål:

1. Kan jeg have en backup af begge systemer på den samme harddisk?

2. Hvilket fornuftigt alternativ til Time Capsule findes der? Seagate, Western Digital eller Lacie? Den skal være kompatibel med begge styresystemer.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh Thomas

Medlemsavatar
AdamSampler
Medlem
Indlæg: 325

Indlæg af AdamSampler »

Carbon Copy Clone!

http://www.bombich.com/

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Carbon Copy Clone har ikke meget med spørgsmålet at gøre....

Du kan formattere din disk i to partitions og bruge dem til BU af begge systemer (hvis der er plads nok).

Alle de nævnte diske vil kunne fungere med TimeMachine.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg mener der er nogle NAS drev der også understøtter det, måske nogle fra Synology..

Er der nogen årsag til at det ikke skal være TimeCapsules? Jeg har 2 herhjemme som bruges til backup af hver deres computer, det virker fantastisk.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

TimeCapsules=(for) dyre?

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

Jeg bruger en 1 TB Linkstation NAS fra Buffalo. Tror jeg gav 800,- og den tager time machine backup over wireless fra min macbook pro med Lion. (+ en masse andre fede ting den kan)
Intet problem i at have flere time machine backups på samme disk.

Liste med kompatible NAS drives: http://www.buffalotech.com/files/Buffal ... 7_Lion.pdf

Yes: Time capsule = MEGA overpriced..
Senest rettet af mica tirs 21. feb 2012 09:04, rettet i alt 1 gang.
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mica skrev: Yes: Time capsule = MEGA overpriced..
+1 grunden til at jeg har 2 stk er at jeg fik dem for en meget favorabel pris da de var på vej ud af markedet (kun 500GB modellerne)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Jeg har længe brugt en (nu udgået) HP MediaSmart server med 4TB til backup af både Macs og PCere. Desværre virker backup driveren til Mac ikke under Lion og under Snow Leopard er der begyndt at komme fejl i backupen på grund af at Apple har lavet om i netværks driveren.
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
Properghandi
Medlem
Indlæg: 431
Sted: Kbh

Indlæg af Properghandi »

Jeg bruger for tiden denne løsning, en airport extreme med en USB hub hvori der er 4 stk harddiske som henholdvis bruges til timemachine backup, billeder,musik og film. Det fungere fint for mig. Jeg benytter mest WD harddiske da jeg bare har gode erfaringer med dem :)
Har haft 2 timecapsule hvor på begges strømforsyninger stod af, det er lidt et "kendt" problem på dem at dette desværre sker da lodningerne bliver bløde og møre på grund af varme udvekslingen over tid på dem, ikke dermed sagt det sker på dem alle, men det skete for begge mine....
No kick is hard enough

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Properghandi skrev: Har haft 2 timecapsule hvor på begges strømforsyninger stod af, det er lidt et "kendt" problem på dem at dette desværre sker da lodningerne bliver bløde og møre på grund af varme udvekslingen over tid på dem, ikke dermed sagt det sker på dem alle, men det skete for begge mine....
Ja desværre et kendt problem, som jeg heldigvis ikke har oplevet.. men det er der mange andre der har:

http://timecapsuledead.org/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar