top 5 yndlingsplader
top 5 yndlingsplader
Klokken er 03.30, guatemalarom'en er skænket i glasset og natskiven sat på lav volume. Så lad os få en top 5 liste over dine bedste plader...
1: Donald Fagen: The Nightfly (1982)
2: Miles Davis: Kind of Blue (1959)
3: Nancy Wilson/Cannonball Adderley (1961)
4: George Benson: Breezin' (1976)
5: Paul Simon: You're the One (2000)
Jeg holder min top 5 i den mere afdæmpet stil.
1: Donald Fagen: The Nightfly (1982)
2: Miles Davis: Kind of Blue (1959)
3: Nancy Wilson/Cannonball Adderley (1961)
4: George Benson: Breezin' (1976)
5: Paul Simon: You're the One (2000)
Jeg holder min top 5 i den mere afdæmpet stil.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35558
- Sted: Hørsholm
Tror helst heller ikke jeg vil sættes overfor en bestemt rækkefølge, det er dog i øvrigt også meget svært at begrænse "bedste plader" til 5. Nå here goes:
Delirious - Break Point
Protoculture - Circadians
Astrix - Artcore
Astral Projection - In The Mix
Hallucinogen - The Lone Deranger
De gamle skulle også lige have en plads eller to, men der findes for meget god musik til at man kan begrænse sig til 5 plader, og omvendt som Bryla siger, så tænker man heller ikke det vilde over det.
Delirious - Break Point
Protoculture - Circadians
Astrix - Artcore
Astral Projection - In The Mix
Hallucinogen - The Lone Deranger
De gamle skulle også lige have en plads eller to, men der findes for meget god musik til at man kan begrænse sig til 5 plader, og omvendt som Bryla siger, så tænker man heller ikke det vilde over det.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Hendrix: Band of Gypsies 1970 Live
John Mayer: Continuum
Dire Straits: Dire Straits 1978
Sky High: Bluester
Totta's BluesBand: Sitting on top of the world
JimR
John Mayer: Continuum
Dire Straits: Dire Straits 1978
Sky High: Bluester
Totta's BluesBand: Sitting on top of the world
JimR
- Rolf Hansen
- Forum Donator
- Indlæg: 232
- Sted: Vordingborg
Det er sjovt at se hvordan inspirationerne kan tænkes at følge et kultur-mønster - men det er jo bare min antagelse
De plader der har inspireret mig mest gennem tiderne:
Michael Jackson's "Dangerous"
Stevie Wonder's "Songs in the key of life"
Tower of Powers "Urban renewal"
Thalamus' "Simply"
Nick Kershaws 'Human racing' (og 'In the riddle')
De plader der har inspireret mig mest gennem tiderne:
Michael Jackson's "Dangerous"
Stevie Wonder's "Songs in the key of life"
Tower of Powers "Urban renewal"
Thalamus' "Simply"
Nick Kershaws 'Human racing' (og 'In the riddle')
Rolf Hansen
- Bregendahl
- Forum Donator
- Indlæg: 230
- Sted: Århus
Radiohead: OK Computer (Bedste plade EVER. Og så er produktionen ikke ueffen heller!)
Tom Waits: Rain Dogs (Man overgiver sig bare til det univers der er skabt på den plade)
Damian Jr. Gong Marley: Welcome to Jamrock ( Yes sir så er der fest)
Pearl Jam: VS. (Prøver stadig at få de trommer jeg mixer til at lyde som på den plade)
Dr. Dre: 2001 (Ten ways to punish a SSL console)
Tom Waits: Rain Dogs (Man overgiver sig bare til det univers der er skabt på den plade)
Damian Jr. Gong Marley: Welcome to Jamrock ( Yes sir så er der fest)
Pearl Jam: VS. (Prøver stadig at få de trommer jeg mixer til at lyde som på den plade)
Dr. Dre: 2001 (Ten ways to punish a SSL console)
Puha, det er sgu ikke for nemt, men i vilkårlig rækkefølge:
Shpongle - Nothing lasts
Younger Brother - A flock of bleeps
Underworld - Beaucoup fish
Rage against the machine - Rage against the machine
Prodigy - Music for the Jilted generation
........ååååh, og der er så mange flere, 5 er alt for lidt. Jeg kunne hurtigt smide 5 mere på der er lige så geniale.
Men vi kan vidst allerede nu vurdere at Simon Posford er den vildeste i hele verden, han er allerede nævnt 5 gange her med forskellige projekter
Shpongle - Nothing lasts
Younger Brother - A flock of bleeps
Underworld - Beaucoup fish
Rage against the machine - Rage against the machine
Prodigy - Music for the Jilted generation
........ååååh, og der er så mange flere, 5 er alt for lidt. Jeg kunne hurtigt smide 5 mere på der er lige så geniale.
Men vi kan vidst allerede nu vurdere at Simon Posford er den vildeste i hele verden, han er allerede nævnt 5 gange her med forskellige projekter
- Mike Runner
- Medlem
- Indlæg: 931
- Sted: Hedehusene
Puha... den er sgu' svær !!!
Men det bliver nok noget lign. det her (ligegyldig rækkefølge) :
ABBA - "Super Trouper" eller "Voulez-Vouz"
Iron Maiden - "Somewhere in Time" eller "7th Son of a 7th Son"
Mike Oldfield - "Discovery"
Metallica - "Master of Puppets"
Dream Theater - "Images and Words"
mvh.
Men det bliver nok noget lign. det her (ligegyldig rækkefølge) :
ABBA - "Super Trouper" eller "Voulez-Vouz"
Iron Maiden - "Somewhere in Time" eller "7th Son of a 7th Son"
Mike Oldfield - "Discovery"
Metallica - "Master of Puppets"
Dream Theater - "Images and Words"
mvh.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk
www.mtpstudio.dk
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35558
- Sted: Hørsholm
Mr. Posford er gud ja. :D
Hvad stil er det Younger Brother dér egenligt? Nu ser jeg jo at I begge har skiven på listen..
Hvad stil er det Younger Brother dér egenligt? Nu ser jeg jo at I begge har skiven på listen..
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Camel: "Stationary traveller."
Fleetwood Mac: " Rumours."
Marillion: " Misplaced Childhood."
Streets: " One way Street."
Thin Lizzy: " Live and dangerous." ( sådan får man presset flere skiver ind )
Fleetwood Mac: " Rumours."
Marillion: " Misplaced Childhood."
Streets: " One way Street."
Thin Lizzy: " Live and dangerous." ( sådan får man presset flere skiver ind )
I have no solution, but I do admire your problem.
[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]
[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]
Svært at sige. En del er lidt psy agtigt men absolut ikke som alt andet psy. Det er lidt mere dybt/stemningsfuldt og, tja, mærkeligt. Det er heller ikke så danse party venligt.Christoffer I. N. skrev:Mr. Posford er gud ja. :D
Hvad stil er det Younger Brother dér egenligt? Nu ser jeg jo at I begge har skiven på listen..
Det er en af de ting der er så fedt ved Younger Brother; det lyder virkeligt som INTET andet.
Der er også noget mere stille og chill ambient på Flock Of Bleeps.
- Gracehoper
- Medlem
- Indlæg: 449
- Sted: Kbh. K
Hvad tænker særligt du på?Rolf Hansen skrev:Det er sjovt at se hvordan inspirationerne kan tænkes at følge et kultur-mønster - men det er jo bare min antagelse
Nå, mine fem:
- The Flaming Lips "The Soft Bulletin
- Sparklehorse "It's A Wonderful Life"
- Songs: Ohia "The Lioness"
- Grant Lee Buffalo "Mighty Joe Moon"
- Low "Trust"
Hvis salgstal var kvalitet, ville McDonalds være verdens bedste restaurant og Noma en punchline.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35558
- Sted: Hørsholm
Hm, ja man kan jo bare se hvad man "mister" ved at komme sent ind i en allerede veludviklet genre, men man kan jo heller ikke høre det hele..
Kom først for alvor ind i Psy'en i 2004 og det tror jeg min smag bærer meget præg af. Dog er der da nogle af klassikerne på hylden alligevel.
Kom først for alvor ind i Psy'en i 2004 og det tror jeg min smag bærer meget præg af. Dog er der da nogle af klassikerne på hylden alligevel.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
All time Top 6 (nej kan ikke nøjes med 5)
·Björk: Debut
·Pink Floyd: Wish You Were Here
·Jean-Michel Jarre: The Concerts In China
·Portishead: Dummy
·Prodigy: Music For The Jilted Generation
·Fat Boy Slim: You've Come A Long Way, Baby
Lige for tiden Top 5 (minder sgu lidt om Hookahs Top 5, du har god smag hæh hæh)
·Air: Talkie Walkie (en ny-klassiker i min mening)
·Goldfrapp: Felt Mountain
·Goldfrapp: Supernature
·Pet Shop Boys: The Hits
·Royksopp: The Understanding (Melody A.M. er bedre)
Synes også at 2-3 Marilyn Manson albums er helt i top.
·Björk: Debut
·Pink Floyd: Wish You Were Here
·Jean-Michel Jarre: The Concerts In China
·Portishead: Dummy
·Prodigy: Music For The Jilted Generation
·Fat Boy Slim: You've Come A Long Way, Baby
Lige for tiden Top 5 (minder sgu lidt om Hookahs Top 5, du har god smag hæh hæh)
·Air: Talkie Walkie (en ny-klassiker i min mening)
·Goldfrapp: Felt Mountain
·Goldfrapp: Supernature
·Pet Shop Boys: The Hits
·Royksopp: The Understanding (Melody A.M. er bedre)
Synes også at 2-3 Marilyn Manson albums er helt i top.
Senest rettet af Holger lør 7. apr 2007 15:35, rettet i alt 1 gang.
Haha Aldrig har en plade lydt SÅ meget af SSL overstyring på kanalerne på den fede måde!Bregendahl skrev: Dr. Dre: 2001 (Ten ways to punish a SSL console)
Jeg kunne nok lave en top 5 udelukkende med Esbjörn Svensson-plader. Jeg har virkelig svært ved at finde ud af hvilken der skal stå øverst, men et hurtigt valg:
1. E.S.T - Gagarins Point of View
2. Medeski, Martin & Wood - Combustication
3. Earth Wind & Fire - Grattitude
4. Jamiroquai - A Funk Odyssee
5. Crazy Penis - The Wicked is Music
Der findes måske 100 andre plader jeg lige så godt kunne have smidt på listen. Det veksler s'gu hele tiden. Nu sidder jeg f.eks. og tænker at jeg gerne ville ha haft noget Kruder/Dorfmeister med, eller måske Llorca, eller Les Gammas, eller måske Soel.....
1. E.S.T - Gagarins Point of View
2. Medeski, Martin & Wood - Combustication
3. Earth Wind & Fire - Grattitude
4. Jamiroquai - A Funk Odyssee
5. Crazy Penis - The Wicked is Music
Der findes måske 100 andre plader jeg lige så godt kunne have smidt på listen. Det veksler s'gu hele tiden. Nu sidder jeg f.eks. og tænker at jeg gerne ville ha haft noget Kruder/Dorfmeister med, eller måske Llorca, eller Les Gammas, eller måske Soel.....
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35558
- Sted: Hørsholm
Min model er "alltime-modellen".
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- Martin Winther
- Medlem
- Indlæg: 678
- Sted: Midtsjælland
Min all time top 5 vil sku nok ændre sig snart, men som den har været de sidste 4 år er det
Bloom 06 - Crash Test
Fordi det er mine helte, grunden til jeg over hovedet startede med at lave musik/spille klaver. Det er den sanger i verden jeg helst ville have til at synge et af mine numre. Det er de musikerer jeg respekterer mest for det de har gjort og for det de kan.
1. Gabry Ponte - Gabry Ponte
Det mest variede, og set fra en producers øjne teknisk flotteste album nogensinde lavet(okay det er pænt subjektivt sagt, men mange er enige:). Der er så meget klasse over hvert et nummer! Man kan virkeligt mærke at der ikke er lavet "album fyld" men et forsøg på at lave noget der kommer indefra, men samtidigt har hit potentiale. Det er bestemt noget der mangler hos de fleste Dance-Producere/musikerer.
Oasis - What's the story morning glory
Før jeg selv begyndte at lave musik og egentligt bare lyttede til det. Jeg har lyttet til de numre mange gange og synes der rigtigt mange perler på det album. Wonderwall er i mine øjne det bedste pop nummer nogensinde lavet.
Jeg må indrømme at mange gange så kan jeg bedst lide et nummer eller en plade, fordi den minder mig om/representerer en del af mit liv som jeg med stor glæde kigger tilbage på. Specielt Oasis - Champaigne Supernova, er et nummer jeg bliver sindsygt nostalgisk af at lytter til.
Green day - Nimrod
Måske en plade jeg ville vælge at kalde den største overaskelse. Hold kæft man! teskterne og musikken er jeg helt vild med specielt "the - Crouch" og "Good Riddance". Sidste nævnte har den mest i ørefaldende Guitar melodi jeg har hørt overhovedet.
Eiffel 65 - Eiffel 65
Der er mange der undrer sig når jeg nævner dem som favourit. Men, jeg er en taber for popdance på den fede måde! Der er INGEN Der rent melodisk set, kan hamle op med dem(igen min egen fuldstænigt subjektive holdning). Måske Aqua. Desværre har de valgt at "fedte" en ellers sindsygt dygtig sanger ind i en vocoder, der minder lidt for meget om ingen ting.
Eiffel 65 er et klasse eksempel på hvordan man ingen vegne kommer med fatale beslutninger og dårlig timing.
Daft Punk - Discovery
Er du røden jeg for de vilde mindreværds komplekser, når jeg lytter til numre som "face to face" "aerodynamic" ja fakatalt hele pladen. De har den fede lyd på den plade!! Det kan man ikke tage fra dem
Bloom 06 - Crash Test
Fordi det er mine helte, grunden til jeg over hovedet startede med at lave musik/spille klaver. Det er den sanger i verden jeg helst ville have til at synge et af mine numre. Det er de musikerer jeg respekterer mest for det de har gjort og for det de kan.
1. Gabry Ponte - Gabry Ponte
Det mest variede, og set fra en producers øjne teknisk flotteste album nogensinde lavet(okay det er pænt subjektivt sagt, men mange er enige:). Der er så meget klasse over hvert et nummer! Man kan virkeligt mærke at der ikke er lavet "album fyld" men et forsøg på at lave noget der kommer indefra, men samtidigt har hit potentiale. Det er bestemt noget der mangler hos de fleste Dance-Producere/musikerer.
Oasis - What's the story morning glory
Før jeg selv begyndte at lave musik og egentligt bare lyttede til det. Jeg har lyttet til de numre mange gange og synes der rigtigt mange perler på det album. Wonderwall er i mine øjne det bedste pop nummer nogensinde lavet.
Jeg må indrømme at mange gange så kan jeg bedst lide et nummer eller en plade, fordi den minder mig om/representerer en del af mit liv som jeg med stor glæde kigger tilbage på. Specielt Oasis - Champaigne Supernova, er et nummer jeg bliver sindsygt nostalgisk af at lytter til.
Green day - Nimrod
Måske en plade jeg ville vælge at kalde den største overaskelse. Hold kæft man! teskterne og musikken er jeg helt vild med specielt "the - Crouch" og "Good Riddance". Sidste nævnte har den mest i ørefaldende Guitar melodi jeg har hørt overhovedet.
Eiffel 65 - Eiffel 65
Der er mange der undrer sig når jeg nævner dem som favourit. Men, jeg er en taber for popdance på den fede måde! Der er INGEN Der rent melodisk set, kan hamle op med dem(igen min egen fuldstænigt subjektive holdning). Måske Aqua. Desværre har de valgt at "fedte" en ellers sindsygt dygtig sanger ind i en vocoder, der minder lidt for meget om ingen ting.
Eiffel 65 er et klasse eksempel på hvordan man ingen vegne kommer med fatale beslutninger og dårlig timing.
Daft Punk - Discovery
Er du røden jeg for de vilde mindreværds komplekser, når jeg lytter til numre som "face to face" "aerodynamic" ja fakatalt hele pladen. De har den fede lyd på den plade!! Det kan man ikke tage fra dem
Sjovt (interessant) at læse dine begrundelser Martin. Mangler jo lige Daft Punk på min liste, men de må så ligge Top 7.