Osama Bin Laden dræbt af USA

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Tobe
Forum Donator
Indlæg: 698
Sted: Aarhus

Re: Osama Bin Laden dræbt af USA

Indlæg af Tobe »

Wega skrev:Der hvor jeg står helt af, er når man så hører at en del Amerikanere tror at Bin Ladens fald også er det, der sætter en stopper for Al-qaeda som terror orginisation... :roll: Hvor naiv er man så?
+1

Medlemsavatar
Audiosphere
Medlem
Indlæg: 251
Sted: København

Indlæg af Audiosphere »

SAPPY skrev:Fatter minus at nogen kan få det til at lyde som om de ikke er glade for at denne onde mand er ikke eksisterende :|
tror mere du skal tage det som et udtryk for skepsis overfor NATO/USA´s spin og andre undskyldninger for at lave endnu mere krig.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SAPPY skrev:Fatter minus at nogen kan få det til at lyde som om de ikke er glade for at denne onde mand er ikke eksisterende :|
Min mor sagde altid, at ekstremisme ikke er en lige linje, men en linje foldet til en cirkel.

De to ekstremer mødes når man kommer langt nok ud.

De mest venstreorienterede er tit ligeså ekstreme eller mere rabiate end de mest højreorienterede.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

david mondrup skrev:Jeg ved snart ikke hvor jeg skal begynde ... selv om jeg bestemt ikke kommer til at savne bin Laden, så cementerer denne sejr i den grad et helt forfejlet projekt:
- Et livssyn der deler verden op i gode og onde, uden nuancer.
- Hele tanken om at vestens angrebstropper er soldater der er i forsvarskrig, mens de mellemøstlige angrebstropper er terrorister der angriber uprovokeret, på trods af at hele den vestlige verden har bollet mellemøsten og den øvrige 3. verden hårdt i røven i århundreder.
- En idé om at krig løser problemer.
- Den mystiske opfattelse at de 3000 dræbte ved 9/11 var fuldstændigt uskyldige ofre, på trods af at de arbejdede på USAs militære og økonomiske centrale institutioner, der ellers nok kunne siges at være ret vigtige mål at gå efter i en krig, mens de hundredetusindvis af civile dræbte i mellemøsten aldrig nævnes som andet end allerhøjest beklagelige følger af krig. Hvad gør det ene angreb mere forkasteligt end det andet?

Jeg sad i morges og så nyheden som Breaking News på TV2 News, med Obamas tale (forbilledligt holdt, efter omstændighederne) direkte og uden tekster, og så hvordan TV2 News' reportere var ved at komme i bukserne over hvor fantastisk vigtig en nyhed det var, og hvor stor en sejr det var til Vesten. Selv om der, som Arock også gør opmærksom på herover, er heftig tvivl om hvorvidt det var bin Laden/Al-Qada, eller nogle helt andre fundamentalistiske islamist-tosser uden for bin Ladens kontrol der stod bag 9/11, så blev bin Ladens skyld og ansvar slået fast som et faktum. Det er så nemt at præsentere det her som om man nu har hugget hovedet af slangen, og så skal vi bare vente på de sidste dødskramper inden vi er helt fri for Al-Qaeda og fred i verden er en realitet. Alle med lidt selvstændigt omløb i hovedet er klar over, at så nemt er det bare ikke. Men der er en risiko for at hvis man begynder at tænke over tingene, så ender man op med et svar der siger at ikke bare mordet på bin Laden, men hele "The War On Terror™" projektet er en stor, stor fejl.
Et klogt indslag.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Uh, nu har jeg ellers holdt mig fra at diskutere på internettet i lang tid, men here goes:
SAPPY skrev:Fatter minus at nogen kan få det til at lyde som om de ikke er glade for at denne onde mand er ikke eksisterende :|
Og jeg fatter minus af, at hvis en gruppe irakere nakkede den amerikanske præsident, så ville det være terrorisme, men når den amerikanske stat likviderer en mand uden rettergang (og til al overflod ved at overskride et andet lands suverænitet), så er det bare pissefedt og champagne og flagviften.

Mit problem handler ikke om hvad han var, men om hvad vi er. Og det handler bl.a. om at have og respektere et retssystem, overholde de traktater vi skriver under på, og ikke bare rende og praktisere sejrherrejustits efter forgodtbefindende. Vi kan kun påstå at være bedre end Bin Laden al den stund vi ikke bare er den ene gadebande der vil have lov at opkræve beskyttelsespenge på den anden gadebandes territorium.

Så ja, det Mondrup sagde.
Nobody noes.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bryla skrev:Husker jeg forkert, hvis jeg mener at Bin Laden tog ansvaret for 9/11?
Jeg har set ham kommentere på det. Og jeg har også set en video, hvor han følger det live på TV og jubler da tårnene falder sammen. Jeg kan ikke huske at have hørt ham tage ansvaret, men jeg har heller ikke set og hørt alt, så det kan han sagtens have gjort alligevel.

Men efterforskningerne har jo peget på flere forskellige mulige bagmænd. bin Laden nægtede selv i starten, men tog senere credit. Selv hvis det så ikke var ham, så ville det jo ikke være første gang i historien at terrorist organisationer tager æren for aktioner de ikke selv har stået bag.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

niklasni1 skrev:Uh, nu har jeg ellers holdt mig fra at diskutere på internettet i lang tid, men here goes:
SAPPY skrev:Fatter minus at nogen kan få det til at lyde som om de ikke er glade for at denne onde mand er ikke eksisterende :|
Og jeg fatter minus af, at hvis en gruppe irakere nakkede den amerikanske præsident, så ville det være terrorisme, men når den amerikanske stat likviderer en mand uden rettergang (og til al overflod ved at overskride et andet lands suverænitet), så er det bare pissefedt og champagne og flagviften.

Mit problem handler ikke om hvad han var, men om hvad vi er. Og det handler bl.a. om at have og respektere et retssystem, overholde de traktater vi skriver under på, og ikke bare rende og praktisere sejrherrejustits efter forgodtbefindende. Vi kan kun påstå at være bedre end Bin Laden al den stund vi ikke bare er den ene gadebande der vil have lov at opkræve beskyttelsespenge på den anden gadebandes territorium.

Så ja, det Mondrup sagde.
Nu er det jo så specifikt amerikanske navy seals, ikke en NATO kaolitionsstyrke der har nakket Osama, så din os og dem ting er malplaceret, da vi som danskere, jo sikkert ville have valgt at fange ham levende, hvorimod amerikanerne, som altid, skal være ekstreme. Min pointe er lidt, at det er USA der har dræbt Osama, ikke "vesten" som samlet gruppe..
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Nu hvor Osama Bin Laden er ryddet af vejen, så ryger en mafia-boss ved navn James J. Bulger (82 år) op som nummer 1 på FBI's "Most Wanted" top 10....manden har jo slået 19 mennesker ihjel!!...i havet med ham!! :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Lars von Qualen skrev:Nu er det jo så specifikt amerikanske navy seals, ikke en NATO kaolitionsstyrke der har nakket Osama, så din os og dem ting er malplaceret ...
Uenig. Danmark har tit og ofte i hele dette forløb højt og åbent erklæret sig som allierede med USA i denne krig, både i ord og handling. Og i fuld overensstemmelse med alle andre vesteuropæiske statsledere har samtlige danske toppolitikere, inkl. statsministeren, udenrigsministeren, de facto integrationsministeren Pia, den kommende statsminister og den kommende udenrigsminister, i dag udtrykt deres glæde ved aktionen og deres opbakning. Så jo, både som et billede på Vesten som sådan og også i udtrykte holdninger giver det desværre god mening at betragte attentatet på bin Laden som en vestlig aktion udført efter vestens ønsker.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mikkel_J
Medlem
Indlæg: 585

Indlæg af Mikkel_J »

Jeg hælder måske lidt til Mondrup og de andre kritikeres side, men hvis jeg skal være helt ærlig så har jeg svært ved ikke at bagatalisere det, og tænke at OBL var en røv der havde godt af at blive tørret.

Altså, ærligt talt, det er da rart med en lille smule mindre bureaukrati og lidt mere handling. Jeg tør slet ikke tænke på det uendelige mediehelvede af en hoppeborg der var blevet pustet op hvis han skulle retforfølges. Nu er prutten slået, og vi kan nok ikke lugte den om et par uger.

Giv dog for en gangs skyld de dér åndsvage amerikanere lov til at have deres retsfølelse i fred.
Mikkel Juul Jensen

Default avatar
Dionysos
Medlem
Indlæg: 70
Sted: Ribe

Indlæg af Dionysos »

Mikkel_J skrev:Giv dog for en gangs skyld de dér åndsvage amerikanere lov til at have deres retsfølelse i fred.
Jeg er alligevel glad for ikke at bo i et land, der henretter folk uden om domstolene.

Medlemsavatar
Larzen
Medlem
Indlæg: 673
Sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Larzen »

Billede
:lol: 8-)
Bedste hilsner
[color=#0000FF]Mads L[/color]




Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

I øvrigt en pudsig iagttagelse, at det skete på (otte-) årsdagen for Bush'es "Mission Accomplished"-tale...
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Flere pudsige iagttagelser: http://www.reuters.com/article/2011/05/ ... 1420110502

Lidt søgt ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Saddam Hussein
Osama Bin Laden
Justin Bieber
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

david mondrup skrev:Flere pudsige iagttagelser: http://www.reuters.com/article/2011/05/ ... 1420110502

Lidt søgt ...
Jøsses, en gang vås....en kende søgt, ja.

Blot for at klarificere, så er det jeg synes er pudsigt ved det med "Mission Accomplished"-datoen. blot, at selvom vi jo godt vidste det allerede i 2003, så var det godt nok en latterlig tale / event Bush holdt der. Jeg mistænker der ikke for at være noget lusket sammenfald eller noget.

Jeg nærer den største foragt for compulsive konspirationsteoretikere.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har bare ondt af dem.

De fleste jeg kender, som nærer konspirationsteorier, er lidt psykisk afvigende. De fungerer måske nogenlunde normalt, men ikke på alle områder.

Ofte har de taget skade gennem opvæksten og har svært ved at stole på andre og de har svært ved at gennemskue sammenhænge. Så bliver alt til noget farligt og fordækt.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Rapperen Sage Francis postede den her på fjæset tidligere med kommentaren "A lot of conspiracy types might get upset with me right now, but this is how I know Osama is REALLY dead."

Billede

Så der ikk så meget mer at sige om det..
Nobody noes.

Medlemsavatar
ultramarine
Medlem
Indlæg: 726

Indlæg af ultramarine »

mester skrev:I øvrigt en pudsig iagttagelse, at det skete på (otte-) årsdagen for Bush'es "Mission Accomplished"-tale...
og 400 år siden at :– King James Bible is published for the first time in London, England, by printer Robert Barker.

og i 1918: General Motors acquires the Chevrolet Motor Company of Delaware.

og Præcis 817 år siden at King Richard I of England gives Portsmouth its first Royal Charter.

og meget mere :)
http://en.wikipedia.org/wiki/2_May

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Men det skete jo 1. maj, amerikansk tid ... Spørgsmålet er så selvfølgelig om det også var 1. maj eller om det var blevet den 2. i Pakistan.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

david mondrup skrev:
Lars von Qualen skrev:Nu er det jo så specifikt amerikanske navy seals, ikke en NATO kaolitionsstyrke der har nakket Osama, så din os og dem ting er malplaceret ...
Uenig. Danmark har tit og ofte i hele dette forløb højt og åbent erklæret sig som allierede med USA i denne krig, både i ord og handling. Og i fuld overensstemmelse med alle andre vesteuropæiske statsledere har samtlige danske toppolitikere, inkl. statsministeren, udenrigsministeren, de facto integrationsministeren Pia, den kommende statsminister og den kommende udenrigsminister, i dag udtrykt deres glæde ved aktionen og deres opbakning. Så jo, både som et billede på Vesten som sådan og også i udtrykte holdninger giver det desværre god mening at betragte attentatet på bin Laden som en vestlig aktion udført efter vestens ønsker.
True! Hvilket jo faktisk er alt for sørgeligt!
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Holger skrev:
SAPPY skrev:Fatter minus at nogen kan få det til at lyde som om de ikke er glade for at denne onde mand er ikke eksisterende :|
De mest venstreorienterede er tit ligeså ekstreme eller mere rabiate end de mest højreorienterede.
Det kan jeg ikke prale af at være uenig i, men nu er OBL jo ikke bare er en sur psykopat der myrder løs.....han er jo en person der nøje planlægger at slå en masse civile mennesker ihjel for at genere hans modstandere.....det som ikke tiltaler mig er at det så går ud over for mange uskyldige såsom passagerer i flyvemaskiner, på restauranter, undergrundsbaner osv. osv.......det er for mig bare for meget, så væk med sådan en ond mand så han ikke kan gøre mere i planlægningen af sådanne tiltag......dermed ikke sagt at andre ikke bare tager hans plads og at det fortsætter, for det gør det (terrorismen)

Selvfølgelig laver OBL's modstandere også lort i den, men de går ikke bevidst efter uskyldige mennesker men efter militære mål, (selvfølgelig er der de brodne kar og de dårlige soldater der klokker i det).....der hvor det går galt er ofte at de allieredes modstandere ofte gemmer sig klædt som lokal befolkningen mellem lokal befolkningen.....det er tøset og usportsligt og fælt tilmed.....det ville være nemmere (for de allierede :roll: ) hvis fjenden havde uniform på :| :wink:

Krig og terrorisme er noget skidt men det har altid eksisteret og vil altid finde sted....det ville ski være nemmere hvis lederne mødtes over en gang skak og en god cigar!!

Jeg får nok hug for det her men jeg har mine meninger og respekterer andres og påstår ikke at det er den eneste sandhed.

Medlemsavatar
Tobe
Forum Donator
Indlæg: 698
Sted: Aarhus

Indlæg af Tobe »

Hitler was reported dead on 1/5/1945
Osama Bin Laden was reported dead on 1/5/2011 (Edit: IKKE 1945, ups.)
2011 - 1945 = 66
5+1 = 6
666
Overdreven konspirationsteori, eller ikke?
Senest rettet af Tobe ons 4. maj 2011 14:21, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Larzen
Medlem
Indlæg: 673
Sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Larzen »

SMP skrev:Saddam Hussein
Osama Bin Laden
Justin Bieber
:lol:
Bedste hilsner
[color=#0000FF]Mads L[/color]



Nyt svar