Generel hjælp med lydkort :)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Generel hjælp med lydkort :)

Indlæg af pingvinqq »

Hey Lyd !:)

Jeg har mit Steinberg Ci2 som jeg ikke har fået brugt alt for meget, men er dog alligevel glad for det :).. Er der low-latency på mit steinberg Ci2? og kan det virke som alm. lydkort så jeg ikke skal have cubase åbent først eller hvad???:)..

-

Jeg skal hjælpe en af mine venner med at finde et lydkort til de 1500-2000, der skal bare være mini-jack indgang og nok noget midi, og self. low-latency har jeg fortalt han ville blive glad for da han spiller klaver :)

Pingvin!
Senest rettet af pingvinqq lør 22. jan 2011 16:41, rettet i alt 1 gang.
satan

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Bare lige for sjov....du mener vist "generel" hjælp med lydkort. Ellers skal vi have fat i forsvarskommandoen....... :-D

Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Indlæg af pingvinqq »

gs-dk skrev:Bare lige for sjov....du mener vist "generel" hjælp med lydkort. Ellers skal vi have fat i forsvarskommandoen....... :-D
Haha, tastefejl ! :D
satan

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

:-D ! - Kunne bare ikke lade være......

Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Indlæg af pingvinqq »

gs-dk skrev::-D ! - Kunne bare ikke lade være......
hahaha .. Det okay :-D
satan

Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Indlæg af pingvinqq »

Bump .. :oops:
Behøver bare svar på det om Steinberg CI2 er et low-latency lydkort??? så jeg kan spille med mit oxygen uden latency problemer !:D
satan

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Ja, CI2 er et low latency lydkort. Du skulle kunne komme ned på omkring 6-7 millisekunders latency på in/ud gangen via USB, uden for meget knas. Jeg plejer at indspille på midi keyboard ved 10-12ms (buffer på 1024, nogen gange ved 512 ved for meget delay). Men hvis du f.eks. vil synge og monitorer m. effekter gennem computeren, din sequencer, så kan det give problemer. Så skal du typisk under 3ms for at slippe for delay, hvilke måske kommer til at knibe for USB interfacet. Så skal man lave noget monitor vokal loopback i lydkortet eller driveren, så der ikke vil være forsinkelse i dine hovedtelefoner.

Men jeg er ret sikker på du ikke vil have problemer med, at indspille fra det midi keyboard.

SLL

Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Indlæg af pingvinqq »

SLL skrev:Ja, CI2 er et low latency lydkort. Du skulle kunne komme ned på omkring 6-7 millisekunders latency på in/ud gangen via USB, uden for meget knas. Jeg plejer at indspille på midi keyboard ved 10-12ms (buffer på 1024, nogen gange ved 512 ved for meget delay). Men hvis du f.eks. vil synge og monitorer m. effekter gennem computeren, din sequencer, så kan det give problemer. Så skal du typisk under 3ms for at slippe for delay, hvilke måske kommer til at knibe for USB interfacet. Så skal man lave noget monitor vokal loopback i lydkortet eller driveren, så der ikke vil være forsinkelse i dine hovedtelefoner.

Men jeg er ret sikker på du ikke vil have problemer med, at indspille fra det midi keyboard.

SLL
Tak !:D..
satan

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

hvad med det her ? http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=21&t=36695
Jeg kan smide et lille midiinterface oveni til 700 kr samlet :-)

Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Indlæg af pingvinqq »

kizz skrev:hvad med det her ? http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=21&t=36695
Jeg kan smide et lille midiinterface oveni til 700 kr samlet :-)
Giv mig lidt tid til at tænke over det i :).. for det ser sgu meget godt ud !:D.. Er de forskellige software ting på CD??:D
satan

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Giv mig lidt tid til at tænke over det i :).. for det ser sgu meget godt ud !:D.. Er de forskellige software ting på CD??:D
Ja,der er 4 cdér med software :-)....du skriver bare !

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Hej pingvin

Jeg må sige at jeg ikke har de aller bedste erfaringer med CI2 steinberg. Efter at have været ude og lave support på en del computere med det lydkort hvor det ikke virkede ordenligt. Det er bare ikke altid det kører og det har formentligt noget at gøre med at driverne ikke er skrevet ordentligt.

Derimod er M-audios lydkort altid stabile. Ligger i samme prisklasse.

Det kan selvfølgelig godt være det kan køre fint med CI'eren men hvis jeg var dig ville jeg vælge et M-audio kort frem for det for at være sikker.

Venligst Dr Tolle :-)

Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Indlæg af pingvinqq »

Jeg har i forvejen Steinberg Ci2 .. men problemet er jeg ikke for brugt cubase, så jeg tænkte at købe et nyt lydkort .. det kunne være du havde gode erfaringer med Fast Track pro? Profire 610? eller noget .. det skal bare være low latency !!!!!!:D
satan

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Nå ok du har allerede CI2'eren... Men hvorfor vil du have et andet lydkort, hvis CI2'eren fungerer hos dig ?

Iøvrigt skal det siges at stort set alle lydkort nu om dage er low latency. Også CI2'eren
Og selvfølgelig også Fast track pro som jeg typisk anbefaler til folk der skal have et godt billigt lydkort

Venligst Dr Tolle :-)

Medlemsavatar
pingvinqq
Medlem
Indlæg: 481
Sted: Næstved, Danmark

Indlæg af pingvinqq »

dr_tolle skrev:Nå ok du har allerede CI2'eren... Men hvorfor vil du have et andet lydkort, hvis CI2'eren fungerer hos dig ?

Iøvrigt skal det siges at stort set alle lydkort nu om dage er low latency. Også CI2'eren
Og selvfølgelig også Fast track pro som jeg typisk anbefaler til folk der skal have et godt billigt lydkort

Venligst Dr Tolle :-)
Jamen okay da, så beholder jeg mit CI2 !:D ..
satan

Nyt svar