Rygter om Logic næste update

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Re: Rygter om Logic næste update

Indlæg af AnotherDan »

KOM SÅ...

Elastic audio som i protools + inline pitch edit som i cubase 5

Så kan jeg ikke komme på noget jeg lige har behov for af features :D

Og forresten tillykke med æbletitlen holger...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Jeg er ikke misundelig. Jeg har rigeligt travlt i forvejen - og så hader jeg titler, men elsker datoer, Holger !! :lol:
Nik en gang for omkring 8. Juni og 2 gange for et andet tidspunkt.

.. ja, og så skidt med det da. Tillykke :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Søren Bendixen skrev:Tillykke med den fine titel - jeg husker en avatar hvor du med briller så ret distingveret ud, så det.. :dollargrin:
Heh heh, ja det var et flot billede.

Her er et andet hvor jeg forsøger at se både distingveret og kulturel ud på samme tid.
Billede

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

hvilket naturhistorisk er det?

og nå ja: hvor ser du klog ud!
skriver noder

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Økonomien er lidt stram, men i morgen er det d. 1. Maj og det var min skæringsdato for hvornår jeg køber Cubase at mixe i. Nu må vi se om det bliver mit held at jeg lige må give det en smule mere tid på grund af pengene... :roll:

@Holger
Fin titel! :-D
Tillykke med den!!
Er man så "Sir" eller...
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

ved ikke med sir, men det ka da være han må kalde sig iHolger.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bryla skrev:hvilket naturhistorisk er det?
I Paris, det er ikke selve det naturhistoriske (som også er meget spændende ogflot), men det helt gamle galleri for komparativ anatomi og palaeontologi. Nok det meste fantastiske museum i verden af sin slags. Du kan se et par billeder jeg tog her:
http://www.facebook.com/album.php?aid=3 ... 3bba70f993
nickkbh skrev:ved ikke med sir, men det ka da være han må kalde sig iHolger.
LOL

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

lidt sent måske
Men ting jeg kunne tænke mig at få:
At man kan se hvilke busser der optaget (og til hvad) når man laver nyt aux spor
at man også kan vælge f.eks RMX, når man laver aux spor til mulit sets ups
at man kan se hvilke busser der er hvad på når man laver sidechain
at Apple fik Hr. Holger til at lave en manual til logic, som også kan fåes på dansk

Ok - der er garanteret noget af ovenstående man kan, - jeg kan bare ikke lige nu hvor jeg sidder og roder med boxen
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du kan flere af tingene allerede nu :-) Lav en ny tråd evt.

Jeg glæder mig rigtig meget til at nørde med Logic 9 eller hvad det kommer tll at hedde.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Logic 9.
Nåda? Så gennemgribende at der ligefrem skal et nyt nummer til? Det lyder spændende.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Holger skrev:Du kan flere af tingene allerede nu :-) Lav en ny tråd evt.

Jeg glæder mig rigtig meget til at nørde med Logic 9.
Jeg går ud fra at du er under NDA med apple. Er det ok med dem at du ligefrem bekræfter logic 9?
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Bare Logic rent faktisk er forbedret og ikke bare spækket med nye features med dertil hørende bugs, så er jeg ligeglad med versionsnummeret.... meeen 9 :dollargrin: woooooott !

Holger bekræfter ikke Logic 9 - han siger blot at han glæder sig til at nørde med Logic 9. Med mindre Apple lukker for udviklingen inden, vil vi jo nok se Logic 9 på et tidspunkt :wink:

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

[quote="Holger"]Du kan flere af tingene allerede nu :-) Lav en ny tråd evt.

Det er nok derfor jeg vil have dig til at skrive deres manual...( og det er skam seriøst ment :-D )
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg ved faktisk ikke hvad versionnummeret bliver officielt, så det er bare et kvalificeret gæt fra min side baseret på hvad jeg har fået at vide rundt omkring.

Det er vist heller ingen hemmelighed, at der kommer en god update denne gang, så det bliver næppe en decimalupdate.

Det lange ventetid ville også forklare en større update end bare en 0.x forbedring. Kombineret med Snow Leopard, så kan de fleste selv lægge tingene sammen..

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Det lange ventetid ville også forklare en større update end bare en 0.x forbedring. Kombineret med Snow Leopard, så kan de fleste selv lægge tingene sammen..
Ja.... lykke og glæde ad libitum :-D

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Bare det ikke er bugs ad libitum :-)

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

Holger skrev:Er du på Intel? Har ikke den bug på PPC.
Jeg har den også på PPC...

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Holger skrev:Det er vist heller ingen hemmelighed, at der kommer en god update denne gang, så det bliver næppe en decimalupdate.
Men de kan jo ikke undlade at opdatere version 8. De er jo nødt til at opdatere den så den virker som den skal.

Jeg skal desværre (fordi det er åndssvagt at lade det gå mig på, I know!) lægge lidt bånd på mig selv for ikke at blive irriteret på forskud. Jeg er så pi**ed off på den nuværende situation at jeg slet ikke ville kunne rumme og håndtere hvis jeg for at få en version der fungerer ordentligt må betale for endnu en upgrade.

Jeg har for længst lavet hele mit setup om fordi 8'eren blev lovet at indeholde bestemte ting der så bare desværre ikke er blevet holdt. Jeg havde ikke fantasi til at forestille mig at der ville gå så længe, og munder det så nu ud i en upgrade der skal betales for..... :puke:

NÅ, men nu må vi se hvad der sker!

Jeg har muligvis en meget billig SX 3 på hånden...
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Jeg har muligvis en meget billig SX 3 på hånden...[/quote]

Den synes jeg bestemt du skal købe og så opgradere til Cubase 5 - jeg har netop opgraderet min undervisningscomputere til Cubase 5 og uden på nogen måde at være cubase haj og uden at have arbejdet mere end 30 min i 5´eren ser den ret spændende ud. Om den så løser dine problemer må andre ku svare på.
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
Jurg_t
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Jurg_t »

arrg, damn...ikke mere end 3 dage siden jeg købte opdateringen fra 7 til 8...håber godt nok det bliver en billig opdatering så... men spændende bliver det da om de umotiverede cpu spikes får noget beroligende programkode....

ahh...ser ud til at spikesne stammer fra Ivory grand...har netop testet med et rent logic setup...fik +10 heftige Sculpture-presets + adskillige exs 24ere op at køre helt stabilt med ca 20% udslag på cpu..sorry tilbage til emnet Logic 9 :oops:

Default avatar
mogwai
Medlem
Indlæg: 240
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mogwai »

Logic 9
I'm sure Logic 9 will be out before the Final Cut Pro updates.

The beta was sent out a month ago, and from what I've seen this could be the most significant update of Logic yet. With the i7/i5 iMacs and i7 mobiles chips coming real soon there is absolutely no need for DSP Pro Tools HD anymore.

From what I've seen from the beta, Logic 9 has superior audio editing features compared to Pro Tools and the new virtual instruments and plug-ins are just breathtaking.

In fact I think 3rd party plug-in manufactures such as IK Multimedia, Waves, Synthogy, Native Instruments etc. are going to s*** themselves when they see Logic 9, because the integrated effects, virtual instruments (new sample library and sampler) are actually better than the ones you have to pay for.
Tjek lige ovenstående som jeg fandt på følgende tråd http://forums.appleinsider.com/showthre ... adid=96897

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

Holy Moses, bare man nu ikke er tvunget til at købe en ny mac :shock:

Plug ins:,,,,Det kan være det er derfor at en masse plug ins er på tilbud for tiden.......

Og et nyt sampler bibliotekt er absolut fedt - det nuværende er i "konstant fravalg".
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Default avatar
Producer
Medlem
Indlæg: 110

Indlæg af Producer »

mogwai skrev:
Logic 9
I'm sure Logic 9 will be out before the Final Cut Pro updates.

The beta was sent out a month ago, and from what I've seen this could be the most significant update of Logic yet. With the i7/i5 iMacs and i7 mobiles chips coming real soon there is absolutely no need for DSP Pro Tools HD anymore.

From what I've seen from the beta, Logic 9 has superior audio editing features compared to Pro Tools and the new virtual instruments and plug-ins are just breathtaking.

In fact I think 3rd party plug-in manufactures such as IK Multimedia, Waves, Synthogy, Native Instruments etc. are going to s*** themselves when they see Logic 9, because the integrated effects, virtual instruments (new sample library and sampler) are actually better than the ones you have to pay for.
d http://forums.appleinsider.com/showthre ... adid=96897
Som taget udaf en Apple-marketingmands mund :shock: Har Apple lanceret noget indtil nu som de IKKE mente var en "gave til menneskeheden"?? De er gode til hype - det må man give dem.
Zoom H2, M-Audio AV20 monitors, ART Tube-pre, SM58, PSRE313, V-Tone, Squier Strat inkl. snyde G ;-)

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Søren Bendixen skrev:
Luny Tune skrev:Jeg har muligvis en meget billig SX 3 på hånden...
Den synes jeg bestemt du skal købe og så opgradere til Cubase 5 - jeg har netop opgraderet min undervisningscomputere til Cubase 5 og uden på nogen måde at være cubase haj og uden at have arbejdet mere end 30 min i 5´eren ser den ret spændende ud. Om den så løser dine problemer må andre ku svare på.
Det er fint nok at opgradere til Cubase 5. Så har man automatisk licens til de foregående versioner af Cubase. Dog vil jeg pt. anbefale, at bruge Cubase 4.5 som produktions-system. Cubase 5 er endnu ikke stabil nok... jeg slipper ikke Cubase 4.5, før der er kommet (endnu) en bug-fix-update til version 5... en stabil update, vel og mærke !!!

mvh.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Default avatar
Standalone
Medlem
Indlæg: 262

Indlæg af Standalone »

Logic 8 svarer vel til en slags vista/ beta for Windows 7. En slags beta til en endelig version, ligesom Cubase 4 var beta til nuendo 4 = Cubase 5 :roll:

Nyt svar