Hvilket grej skal jeg købe?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Re: Hvilket grej skal jeg købe?

Indlæg af Bech5 »

vilddyr skrev:Jeg kan simpelthen ikke have ondt i røven over aage. Hvis de ikke satsede alle pengene på konfirmander og musikskoleelever var det nemmere at tage seriøst. Et sted som cyberfarm har loyale kunder som jeg har fornemmet det, og det er pga kompetent service og god betjening. Noget man ikke kan sige om aage. Ærlig talt så er min erfaring med aage = skidt betjening og til tider ekstremt inkompetent rådgivning, og til de laver om på det, så har jeg ingen skrupler ved at samle appetit ude og spise hjemme. En sælger skal ikke vide det hele, men han skal sgu have respekt nok for kunden til at sige, når han ikke ved hvad han snakker om. Sorry.
+1

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er fair nok, at man ikke kan tage Aage seriøst - Så køber man bare sine varer et andet sted. Men hvis man gerne vil udnytte Aages (eller andres) mulighed for at teste og sammenligne varer i forretningen, så synes jeg, at man pisser på servicen, hvis man efterfølgende handler et andet sted (og dermed er med til yderligere at forringe servicen)

Jeg handler også en masse hos Thomann, men så er det fordi, jeg har udset mig en vare, jeg vil have på egen hånd. Når jeg ikke har trukket på nogens service, handler jeg naturligvis der, hvor det er billigst (og det er faktisk ind i mellem Aage).
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Smittefar skrev:Det er fair nok, at man ikke kan tage Aage seriøst - Så køber man bare sine varer et andet sted. Men hvis man gerne vil udnytte Aages (eller andres) mulighed for at teste og sammenligne varer i forretningen, så synes jeg, at man pisser på servicen, hvis man efterfølgende handler et andet sted (og dermed er med til yderligere at forringe servicen)

Jeg handler også en masse hos Thomann, men så er det fordi, jeg har udset mig en vare, jeg vil have på egen hånd. Når jeg ikke har trukket på nogens service, handler jeg naturligvis der, hvor det er billigst (og det er faktisk ind i mellem Aage).
Jeg kan skam godt følge dig/jer, men et eller andet sted må man også sige, at hvis ikke den pågældende forretning er i stand til at sælge mig en vare, så skulle de måske ikke drive forretning!? Mange butikker er efter min mening alt for ligeglade med hvem de ansætter. Der står godt nok mange rundt omkring i de forskellige musikforretninger som har fået jobbet fordi de kendte én, og ikke fordi de var specielt kompetente.

Det sagt, så er det nu også sjælldent at jeg handler i udlandet. Det er som regel kun småting eller ting jeg ikke kan få herhjemme. Jeg mener bestemt at man skal støtte de danske forretninger, men et par af dem må simpelthen også oppe sig lidt. Der er 1½ kompetent person ansat i aage Århus... det er altså ikke godt nok! At butikken så er proppet med billigt gøgl der henvender sig til konfirmander og mobil DJ's,der pludselig tror at de er blevet musikere/producere, fremmer altså ikke min interesse eller loyalitet!

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Jeg kan skam godt følge dig/jer, men et eller andet sted må man også sige, at hvis ikke den pågældende forretning er i stand til at sælge mig en vare, så skulle de måske ikke drive forretning!? Mange butikker er efter min mening alt for ligeglade med hvem de ansætter. Der står godt nok mange rundt omkring i de forskellige musikforretninger som har fået jobbet fordi de kendte én, og ikke fordi de var specielt kompetente.

Det sagt, så er det nu også sjælldent at jeg handler i udlandet. Det er som regel kun småting eller ting jeg ikke kan få herhjemme. Jeg mener bestemt at man skal støtte de danske forretninger, men et par af dem må simpelthen også oppe sig lidt. Der er 1½ kompetent person ansat i aage Århus... det er altså ikke godt nok! At butikken så er proppet med billigt gøgl der henvender sig til konfirmander og mobil DJ's,der pludselig tror at de er blevet musikere/producere, fremmer altså ikke min interesse eller loyalitet!
Nu kører i den altså helt af sporet drenge. Det drejer sig jo ikke om hvor kompetente Aage eller andre forhandlere er eller ej. For de er jo åbenbart kompetente nok til at vise de varer frem, som mange ikke har intensioner om at købe hos dem alligevel.
Thomann derimod er så kompetente at de kan finde ud af at putte en vare i en papkasse og sende den til jer. Det er selvfølgelig også tilstrækkeligt - for i kom ikke for andet end at få varen billigst.
Hvis argumentet er at man senere i processen ikke kunne få den forventede rabat, så synes det hele begynder at smuldre lidt. Forvente rabat? Come on!
En mulighed er jo - i den "moderne verden" hvor internethandel ikke er et nyt begreb - at forhøre sig på forhånd, og spille med åbne kort. Det er muligt at man den vej kan hente lidt rabat... og så måske betale lidt ekstra for den service man har fået af ekspedienten.
Husk som en ssidste ting at Thomann omsætter for et milliard-beløb årligt - de har på mange produkter indkøbspriser som Aage (og 4Sound) aldrig vil kunne forhandle sig frem til.

(når alt dette er sagt, så handler jeg en del - både hos Aage og Thomann. Jeg husker bare at holde tingene adskilt... sådan for den gode følelse og indre morales skyld)

God shopping til jer alle! :)

Medlemsavatar
RBS
Medlem
Indlæg: 567
Sted: KBH

Indlæg af RBS »

jo jo, thomann gør ikke andet end at pakke det du nu har klikket dig frem til i en papkasse og sender det - MEN...
For mig at se pisser aage lige så meget sine kunder op og ned ad ryggen ved at give dårlig vejledning og service, som kunderne gør ved at høre monitors derinde og købe dem på nettet.. Når nu jeg (og mange af mine bekendte) har fået dårlig service eller vejledning i aage éen gang, så er det logisk nok, at jeg fremover tager, hvad de siger derinde med et gran salt.
Og hvis man ikke har tillid til det ekspidient nu giver af "ekspertise", hvorfor skal man så forpligte sig til at købe grejet hos ham/hende.
Hvis jeg nogensinde testede et par monitors i aage, så ville det være for at JEG selv kunne høre dem, og ikke for at få råd og vejledning af en eller anden derinde - det stoler jeg ganske simpelt ikke længere på!!!
I en sådan situation har jeg i så fald ikke gjort andet, end lyttet til deres demo-model og brugt 10-15 min af en ekspedients tid... Hvorfor det skal koste differencen mellem aage og thomann, kan jeg ikke se...

Note: Jeg siger ikke at der per definition ikke er kompetente medarbejdere i aage, men når man selv har været udsat for et par stykker, så ved man jo ikke, hvor kompetent ham man får fat i imorgen er, vel?

Medlemsavatar
greatriver
Medlem
Indlæg: 378
Sted: KBH V

Indlæg af greatriver »

Tror også det er noget stil med 1½ mand i Aage KBH som er kompetent til at vejlede.

Medlemsavatar
greatriver
Medlem
Indlæg: 378
Sted: KBH V

Indlæg af greatriver »

RBS

Sidst jeg var på monitor lyt i Aage (med intention om rent faktisk købe dem i deres butik), så kommer der en ansat gut på 18-20 år og plaprer løs om hvor fed ADAM P11A er. Jojo, men nu ville jeg jo høre S-Serien. Jamen åhhh og ihhh ADAM P11A er så fed at den sku jeg bare købe. Og jeg fik sku ikke engang lyttet ordentligt på noget fordi han kæftede op under hele forløbet og skulle kommentere på mit medbragte lyttemateriale :? Så jeg lader dem rådgive mig om kabler, stativer og lign som de har forstand på.

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Hvis det var min intention at gå i Aage for at slide på deres showroom og bruge en halv time af ekspidientens tid, med den bagtanke at købe det billigere et andet sted - Så kunne jeg forstå jeres brok. Men da jeg gik derind, forventede jeg at dreje på knapper i mit soveværelse et par timer senere. Varerne stod disken, og læderet var bogstavlig talt hevet op af baglommen. At det så viser sig at de kører en -stor set- fastpris politik, havde jeg ikke forventet. Jeg valgte derfor at købe varerne hos rockcity og thomann, og har absolut ingen skrubler over det - Min gode følelse og indre moral har det også fint.

Betyder det så også at man skal købe via Aages webshop hvis man har været inde og tjekke deres priser? En webserver er jo ikke billig i drift, og et website er jo også en serviceydelse. Jeg ved den er lav, men i princippet et det jo det samme.
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kan du få 10% hos Thomann - Jeg kan ikke - der må jeg forholde mig til den pris, der står i webshoppen. I Aage, kan jeg som regel få noget - men ikke altid.

Det er bare en lidt mærkelig indstilling, at hvis man ikke kan få sine 5-10%, så vil man ikke handle der - Jeg har regnet ud, at du er jyde, men alligevel ...
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Jeg har intet imod at betale for god service, aages ekspeditioner (skal siges jeg kun har erfaringer med studieafdelingerne) er bare ikke service jeg vil betale for. Deres problem er at de har ansatte der rent faktisk kan tage lysten til at købe hos dem FRA én, og det kan da vist kun siges at være rigtig dårlig forretningstaktik.

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

vilddyr skrev:Jeg har intet imod at betale for god service, aages ekspeditioner (skal siges jeg kun har erfaringer med studieafdelingerne) er bare ikke service jeg vil betale for. Deres problem er at de har ansatte der rent faktisk kan tage lysten til at købe hos dem FRA én, og det kan da vist kun siges at være rigtig dårlig forretningstaktik.
Så skal man jo bare lade vær med at gå derind. Der er sgu nemt nok.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

renems skrev:Well nu gik jeg ikke i Aage med den hensigt at misbruge deres service, men for at handle. At de så stort set ikke vil slå noget af prisen, er da at pisse på mig som kunde. Enhver butik kan slå 10% af producentens prisforslag, og stadig løbe rundt.
Det er muligt at 10K ikke er mange penge for dig, men det er det for en fattig lønslave som mig. Hvilket prisleje skal vi op i før du mener det er rimeligt at snakke om prisen? 20K, 50K, 200K?
Jeg er lige kommet hjem fra supermarkedet - Irma og Føtex - og intet sted kunne jeg få 10% i rabat - måske burde jeg droppe at købe ind. Den holder bare ikke helt...... Hvorfor sætter man så ikke bare prisen 10% ned - og så kan man få 10% på den nye pris......

Jeg synes du er fornærmet på et meget tyndt grundlag. Hvis du så var en god kunde igennem lang tid, kunne man måske nok handle lidt - men det gør man sig altså fortjent til. :)

Default avatar
Standalone
Medlem
Indlæg: 262

Indlæg af Standalone »

Jeg synes aage skulle sætte priserne 10% op :wink:

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Smittefar: Nej det kan jeg ikke. Ligesom jeg heller ikke kan få rabat når jeg handler i Netto. Jeg forventer det ikke, og det er heller ikke nødvendigt da priserner fra starten er fornuftige.
Men det kan jeg som regel når jeg køber mere end én vare i en specialbutik. Hvis ikke, køber jeg hos konkurrenten ved siden af hvor jeg kan.

gs-dk: Fornærmet vil jeg nu ikke sige jeg er :) Sætninger som "...er da at pisse på mig som kunde..." var bare for at blive i bryla's terminologi.
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

heh det er sku første gang jeg har hørt forbrugere råbe på højere priser.
Lad mig gætte:
Jeres tlf abonnement hedder noget med TDC.
I køber altid engangsbilletter i bussen. Klippekort og pendlerkort er for billige.
I køber B&O fremfor B&W.
Find selv på flere... :-P
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fotoforretninger har i mange år oplevet samme trend med at kunder kommer ind og prøver udstyret, og så køber de det efterfølgende på nettet. Det har ført til at flere fotoforretninger opkræver gebyr for at prøve noget (som modregnes, hvis man efterfølgende køber) - Det er sguda en meget trist udvikling.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Standalone
Medlem
Indlæg: 262

Indlæg af Standalone »

renems skrev:heh det er sku første gang jeg har hørt forbrugere råbe på højere priser.
Lad mig gætte:
Jeres tlf abonnement hedder noget med TDC.
I køber altid engangsbilletter i bussen. Klippekort og pendlerkort er for billige.
I køber B&O fremfor B&W.
Find selv på flere... :-P

Hvis det var til mig fattede du ik hvad det var jeg hentydede til

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Standalone: ja primært. Jo jeg fattede den godt. No offence, men jeg syntes bare ikke at den var så avanceret, at jeg behøvede at svare direkte på den.
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
Pierre Brichard
Medlem
Indlæg: 165
Sted: 50/50 Jylland/Shanghai

Indlæg af Pierre Brichard »

Jeg skulle lige finde et lydkort, og her var http://www.musicstore.de billigere end Thomann.

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

gs-dk, svar 2'nd edition :) :
Hvorfor sætter man så ikke bare prisen 10% ned - og så kan man få 10% på den nye pris
Fordi hvis man kun køber en enkelt del, betaler man fuldpris uden at blinke. -Man har ikke rigtig noget argument for at det skal være billigere.
Hvis du så var en god kunde igennem lang tid, kunne man måske nok handle lidt - men det gør man sig altså fortjent til.
Der ser jeg så omvendt på det. Aage skal gøre sig fortjent til at få mig som kunde. Hvis de havde tilbudt mig en bedre pris, ville jeg helt sikkert komme igen. Og i længden smide flere penge i deres biks, end dem de gik glip af ved at give rabat i første omgang.
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

renems skrev:gs-dk, svar 2'nd edition :) :
Hvorfor sætter man så ikke bare prisen 10% ned - og så kan man få 10% på den nye pris
Fordi hvis man kun køber en enkelt del, betaler man fuldpris uden at blinke. -Man har ikke rigtig noget argument for at det skal være billigere.
Hvis du så var en god kunde igennem lang tid, kunne man måske nok handle lidt - men det gør man sig altså fortjent til.
Der ser jeg så omvendt på det. Aage skal gøre sig fortjent til at få mig som kunde. Hvis de havde tilbudt mig en bedre pris, ville jeg helt sikkert komme igen. Og i længden smide flere penge i deres biks, end dem de gik glip af ved at give rabat i første omgang.
Well - good luck ude i butikkerne. Jeg tror ikke, der er grund til at vende det her mere. Hvis du regner med at få 10% på en handel til kr. 10.000, så tror jeg du vil gå forgæves mange steder. :)

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

gs-dk: Tak tak, men efter min korte erfarring med danske musikshops, tror jeg nu jeg holder mig til nettet :) Så må jeg bruge youtube som showroom, så jeg ikke fornærmer Aage-banden herinde :-P ...hm det er vist forsent. Sengetid.
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Haha, de er altid sjove de tråde her :lol:

Folk sætter alle mulige analogier op for at prøve at rede deres argumenter ud og det bliver mere og mere pinligt at læse.
Sjovt :twisted:
Deaktiveret

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

garcia skrev:Haha, de er altid sjove de tråde her :lol:

Folk sætter alle mulige analogier op for at prøve at rede deres argumenter ud og det bliver mere og mere pinligt at læse.
Sjovt :twisted:

Hahahaha, excactamundo......klart grineren.

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

renems skrev:gs-dk: Tak tak, men efter min korte erfarring med danske musikshops, tror jeg nu jeg holder mig til nettet :) Så må jeg bruge youtube som showroom, så jeg ikke fornærmer Aage-banden herinde :-P ...hm det er vist forsent. Sengetid.
Held og lykke næste gang du skal ha nye monitors

Nyt svar