LM-7 drum machine - fra Nuendo 3 (PC) til Cubase 5 (Mac)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

LM-7 drum machine - fra Nuendo 3 (PC) til Cubase 5 (Mac)

Indlæg af stig »

Jeg har fået nogle musikprojekter, som en kammerat har lavet i Nuendo 3 på en PC. På næsten alle disse projekter er den nu udgåede LM-7 trommemaskine brugt som effekt og idégrundlag til reelle trommer en gang i fremtiden.

Jeg selv arbejder på Cubase 5 på en Mac, hvor jeg ikke har LM-7 og derfor mister en masse af de ideer min makker har leget med, hvilket jo ikke er optimalt...

I har sikkert regnet spørgsmålet ud - kender en af jer kloge sjæle en måde at få fat i LM-7 til Cubase 5 på Mac?

Jeg har søgt på Steinberg, her på lydmaskinen, og på de første par sider i Google, men der dukker ikke noget op vedr. muligheden for at benytte LM-7 i nyere versioner af Cubase...

Medlemsavatar
Eicen
Medlem
Indlæg: 1568
Sted: 2700 Brønshøj

Indlæg af Eicen »

Jeg har SX1 + SX2 cd'erne.. Mon ikke den er derpå?

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Men hvis midifilerne er der, kan du jo indsætte et hvilket som helst andet tromme-plugin. Og med 99% sandsynlighed også få bedre lyd!
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Medlemsavatar
Eicen
Medlem
Indlæg: 1568
Sted: 2700 Brønshøj

Indlæg af Eicen »

oesterby skrev:Men hvis midifilerne er der, kan du jo indsætte et hvilket som helst andet tromme-plugin. Og med 99% sandsynlighed også få bedre lyd!
Hehe, ja! med mindre det er meningen at det skal lyde top-fesent :)

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Tak for svar, og undskyld den sene respons på responsen :)

Jeg kan da egentlig godt se jeres pointe, at det ikke er optimalt at gøre en kæmpe indsats for at skaffe udgåede LM-7, når der findes bedre plug-ins til samme formål - så må jeg så bare forsøge at afstemme lydene i det nye plugin, ved at flytte dem til den rigtige note ( det skulle da i hvert fald være svært heldigt hvis kantslag på lilletrommen fx ligger på samme midi-note i alle plugs :) )

Anywho, jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpsomheden! Jeg må i krig med 'flytteriet' :)

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Jeg er 99,9% sikker på, at LM7 følger GM-standarden for trommer.
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg kan godt sende dig LM-7, hvis du mangler den. Den ligger på Cubase 4 DVD'en, og din Cubase 5 licens skulle meget gerne være bagud kompatibel med Cubase4.

SLL

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

I mit license control center der fulgte med Cubase 5 står der i hvert fald, at Cubase 4 er en supported version.

Hvis det ikke er en stor operation for dig, SSL - og hvis det da er lovligt? - så må du meget gerne sende LM7'eren til mig. Det gør det lidt nemmere for mig at fange min kammerats ideer i stedet for at skulle gætte, og så kan jeg jo evt. derefter overføre dem til et lidt mere vellydende plugin.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Til Mac ikke?

Det er helt sikkert lovligt, eftersom du jo har en C5 licens som giver dig fuld adgang til ældre versioner.

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Det lyder rigtig godt! 1000 tak for hjælpen :)

Nyt svar