Save funktion (solo safe)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Save funktion (solo safe)

Indlæg af Søren Sømand »

Hvordan laver man en save funktion på et spor i logic så det altid er aktivt når man trykker solo ind?

Søren Sømand

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Den forstod jeg ikke. Hvad er det du vil?

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Jeg vil gerne have et spor til at spille konstant selvom jeg trykker solo ned på nogle andre spor...

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Du holder Control nede mens du klikker på kanalens Solo-knap.

@Morten
Dén feature kaldes "Solo-safe". Når du trykker Solo på en kanal mutes alle de andre. Med solo-safe aktiveret på en kanal mutes denne ikke når der trykkes Solo et andet sted på pulten.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Tak torben.. Og go forklaring... ;-)

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Takker Torsten, var også bange for at det bare var mig der ikke anede noget om sådan en funktion (selvom jeg ikke forstod den), men satsede alligevel, med et spørgsmål... :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Solo Safe er ret genial. Man kan også bare have en key command til Solo safe eller for dem (mig f.eks.) som ikke har et solo ikon fremme da det sluger plads: dobbeltklik på Solo ikonet i transporten.

Et andet næsten relateret tip er, at Command+klikke på en mute knap, det muter alle spor. Så kan man lige unmute de par spor man vil høre.

Nyt svar