Trådløs til guitar/bas

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Trådløs til guitar/bas

Indlæg af stig »

Hej Lydmaskinen folk! :)

Jeg har længe lusket anonymt rundt i hjørnerne og suget viden til mig, og jeg har indtil i dag ikke oplevet, at jeg ikke har kunnet søge mig frem til det, jeg ledte efter! Det er sgu en imponerende vidensbase, I har banket op her :)

Nå, men nu har jeg så et konkret spørgsmål, som jeg ikke har kunnet søge mig frem til specifik info omkring.

Mit band er begyndt at få en del jobs på større steder (vi skal bla. andet over og give den gas på Sweden Rock Festival til juni). Vi tre, der river i strenge, er derfor blevet enige om, at nu er det på tide, at vi investerer i nogle pålidelige trådløse systemer i prisklassen op til max ca. 5000 stykket.
Vi har specielt øje på de to nedenstående modeller - men ingen af os aner noget om det, så vi er ude efter noget feedback fra nogen, der har noget indsigt i den slags.

Shure PGX14E: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=27378 (3500kr)
Sennheiser EW172 G2: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=23275 (4300kr)

Vi har faktisk også fået anbefalet Sennheisers Freeport (1400kr) til instrumenter - men da de er 3 gange så billige som to ovenstående, er vi lidt tøvende, da vi gerne vil købe noget, der holder i længden.

Er der nogen af jer, der har nogle gode/dårlige erfaringer med trådløse, og evt. kan anbefale/fraråde nogle modeller? Er der noget specielt vi skal have i baghovedet, når vi skal ud og investere i den slags?

På forhånd tak!

/stig

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

Et stort problem pt. er fremkomsten af det nye sendenet til digitaltv, det æder en del brugbare kanaler. Der sendes allerede på 826-840MHz flere stader i landet. Når MUX 7 bliver tændt i DK er det flere steder slut med frekvenserne 800-814 MHz. Se http://www.itst.dk/radio-og-tv/filarkiv ... og%208.doc

I Sverige sendes der allerede på disse frekvenser.

Jeg ville foreslå at købe Sennheiser's system, med det frekvensområde der hedder 830.000-866.000MHz, det er så vidt jeg kan se det mest fremtidssikre pt.

Sennheiser Freeport og de billige AKG-systemer er med fast frekvens, hvilket er ret ubrugeligt i festivalsammenhæng, da i risikerer at blive pålagt at bruge nogle bestemte frekvenser for at undgå inteferens med andre scener. Shure PGX er heller ikke ligefrem "pro" i de flestes øjne, eksempelvis kan det ikke monteres i rack og senderen er vist i plastic.

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Mange tak for feedback, Bacher! Det var præcis sådan noget med frekvenser, og hvor fremtidssikrede de er mht. all-purposes (fra den lokale pub til roskilde festival), jeg var ude efter!

OK, så er de billige modeller i hvert fald smidt ud af ligningen (Freeport og AKG), for vi skal have noget vi også kan bruge i festivalsammenhænge og i udland und so weiter.

Det efterlader så de to modeller, jeg linker til ovenfor - og der ser sennheiseren så ud til at tilbyde den bedste frekvensrange, hvilket umiddelbart tager Shuren ud af ligningen også.

Vinderen er så indtil videre Sennheiser EW172 DG'en - men er der evt andre lige så gode alternativer i samme prisklasse? Al input er velkommen...

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Der er vist blevet snakket om Mipro systemer, men jeg er lidt i tvivl om det kun er inear løsninger. Uanset, så ville mine penge også gå til Sennheiser systemerne, da de er utroligt stabile, og som tidligere nævnt, så har du brug for noget hvor man rent faktisk kan vælge egen frekvens..
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Nyt svar