Pink Floyd tråden.

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Tul, hvem er det egentlig der laver lyd for jer? :-D
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Wish you were here pladen er absolut min favorit - især shine on you crazy diamond part 1 til ? David Gilmour spiller her det bedste guitar ever - jeg er også vild med leadsynthen på shine on - men generelt er der bare så meget unikt ved den plade. Det er nok øde-ø pladen nr. 1 8-)

The wall er også fyldt med gode soli, men der går liiidt for meget theater i den, i slutningen syns jeg.

Syntes det er rart med tekster der handler om andet end hjerte/smerte - og det har Roger Waters sku' altid været god til - næsten uanset hvilken plade det drejer sig om. Hans vildskab savner jeg i David Gilmours soloudgivelser (og det nyere Pink Floyd) - til gengæld savner man også Gilmours input i Rogers solostof, som dog er noget mere interessant syns jeg.

De komplimenterer hinanden godt i bandet - især i 70'erne - ærgeligt at de ikke kan sammen mere, men man kan jo altid håbe.....

Medlemsavatar
Ueb
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af Ueb »

Jeg har set Roger Waters 2 gange, første gang i forum i 2002, og så på roskilde i 2006, hvor han opførte Dark Side i quardrofoni (eller hvordan det nu staves)... f*ck det var fedt!
Må nok holde på at Dark Side of The Moon er min personlige farvorit, selvom Wish You Were Here på mange måder har et mere interessant lyddesign, og holder man hele Syd Barret
historien i tankerne mens man lytter løber det en koldt ned af ryggen... Det er koldt, klinisk, ambient...SMUKT!

Personligt synes jeg Pulse dvd'en, og showet, er for pompøst, for fjernt og lidt for poleret. Charmen forsvinder!
Derimod er, Live at Pompeii, den bedste koncertfilm jeg har set til dato... Det er fanme vildskab... Det er Floyd på toppen! Heh, eller lige inden!
Versionen af Echoes på den udgivelse er, måske, det bedste de har lavet....
For mig er Pink Floyd noget som skete fra 1967 - 79, efter det er der ikke meget interessant at komme efter.... Måske lige bortset fra 20min til Live Aid!
De skulle have husket den livskloge linje fra Hey You "Together we stand, divided we fall" .


:)

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Sangerinden skrev: I lang tid troede jeg at det var en synth der spillede, men i Pink Floyd Projects øvelokale opdagede jeg at det var bassisten der "brillierede" og jeg elskede det nummer.
Vi var jo 10 mand i bandet og det var ikke altid at alle var inde i selve øvelokalet på samme tid. Man kunne nemlig gå ud bag den næsten lydtætte dør og drikke kaffe i forrummet.
Lene er du med i Pink Floyd Project? Så kender du jo en af de gamle Varde-rødder - Martin Bertelsen

/megl

Default avatar
TUL
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af TUL »

Vores front-lydmand er Christian Forné. Monitor på denne tour varetages af Christian Kühnell, en af de bedste, jeg har oplevet.
Lene var altsanger way back (gode hilsner herfra), og Martin Bertelsen spiller stadig orgel og klaver og har udviklet sig max som backing sanger. I PFP synger 7 ud af ti medlemmer.

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Jeg saa et program hvor Gilmore snakkede om de tekniker de havde brugt paa forskellige sange
Paa Wish You Were here er der en der spiller paa vinglass for a faa den lyd i begyndelsen

Jeg har lytte meget til pink floyd
saa meget at jeg ikke kan lytte til det mere
The Wall er jo genial og deres maade at skrue et album sammen vil vaere til evig inspiration

Jeg har Wish You Where paa vinyl men jeg lytter aldrig til det mere selvom jeg synes det er virkeligt fedt
Tilgengaeld kan jeg stadigvaek lytte til Dark side of the Moon
osse genialt

Gimores on an Island er ret fedt og Pink Floyd agtigt faktisk , hvis der skulle vaere nogen der ikke kender den

Default avatar
TUL
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af TUL »

Dark Side er også efter min mening noget af det mest slidstærke i samlingen. Et fantastisk forløb, som jeg aldrig bliver træt af at spille live.
Gilmour's On An Island er superblød i udtrykket men et dejligt album. Inspirerende at høre, hvordan en ældre herre bare bliver mere og mere nuanceret med årene. Smuk, smuk stemme og et guitarspil, der er hot-wired direkte til tårekanalerne.

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Thomas, jeg hører det gik godt i Musikhuset i går - det da cool!

Martin siger der var en smule nerver på ;-)

/megl

Default avatar
TUL
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af TUL »

Nerver, HA! Snarere porøs tyndtarm i det meste af første sæt. Men det var godt at få prøvet den slags koncert. Dagen efter, i Falconer, var det en langt mere afslappet affære. Vardemanden gjorde det ogse glimrende :-D

Default avatar
ref

Indlæg af ref »

min først oplevelse med pink floyd ligger sq ikke så mange år tilbage.
2004 - foråret.
Siden da, ja Så har jeg sq været SOLGT til pink floyd, har desværrer ikke hørt nok af det.


men det kommer vel.

Btw. Dirtyvegas laver en ting hvor de spiller et af deres egne numre, også går de over i , Jeg mener det er "Another brick"
det er sq vildt, for guitar.gangen (kan man sige det ? ) er fra another brick. det lægger man bare ikke mærke til f'r de går i gang.


WELD KLASSE !!!!

/Ref

Default avatar
TUL
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af TUL »

Ovenpå folketingsvalget opfører Pink Floyd Project albummet Animals ved bandets jule-/ekstrakoncert i Amager Bio den 15. december.
Udover Animals (der ligesom Tinget består af Dogs, Pigs og Sheep) spiller vi også hele Dark Side samt en times blandet.

Koncerten er blevet arrangeret på grund af det hurtigt udsolgt show i Falconer Salen, og Amager Bio-aftenerne plejer at være vanvittigt hyggelige og stemningsfulde.

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Jeg skal prøve at opføre mig pænt, men jeg bliver nødt til lige at bringe lidt balance i tråden :)

Jeg har aldrig forstået PF. For mig er det komplet ligegyldigt og jeg var chokeret i min grundvold, da jeg sidste år kom ind midt i deres koncert fra Live Aid, eller hvad det nu hed (Live8?), i fjernsynet.

Helt oprigtigt var den første tanke i mit sind: "Hvad er det for nogle gamle mænd, og hvordan er de havnet på så stor en scene? Har de vundet en konkurrence, eller hvordan? For det er da helt tydeligt et helt sædvanligt band af midaldrende mænd, der mødes en gang om ugen, for at slippe væk fra familien, som det sker overalt i Danmark hver dag. De spiller hverken værre eller bedre end den slags - og der er jo ikke noget galt i det, bevares...men på så stor en scene?".

Først efter 15-20 sekunder, gik forklaringen op for mig. Ingen af sangene siger mig noget, og jeg anser Gilmour for at være en overordentlig middelmådig guitarist - lige akkurat bedre end Santana, måske.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Michael
Forum Donator
Indlæg: 1841
Sted: Vestsjælland

Indlæg af Michael »

Er det en mening du har om alle midaldrende kunstnere? Bare af nysgerrighed.
Og så for at holde øje med at du stopper, når du selv kommer dertil, naturligvis :wink:
I have no solution, but I do admire your problem.

[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Først efter 15-20 sekunder, gik forklaringen op for mig. Ingen af sangene siger mig noget, og jeg anser Gilmour for at være en overordentlig middelmådig guitarist - lige akkurat bedre end Santana, måske
:lol:

Og hvad/hvem er en rigtig god guitarist saa?
Jeg tror du ville blive overasket over at opdage hvad Gilmour har bevaeget sig i af stilarter

Default avatar
TUL
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af TUL »

Tak til Mester for indlægget. Det skaber i sandhed (PH) balance i tråden. Tænk at pakke så meget mavesyre ned i så få sætninger. Jeg er imponeret. :wink:

Default avatar
TUL
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af TUL »

Og endnu større tak til alle, der har meldt ud om gode oplevelser i år og fortsat interesse for PFP.
2008 tegner lige så spændende som 2007, og vi håber at se mange af jer igen.

Foreløbig har vi offentliggjort koncerter i første halvdel af 2008, men I kan altid droppe forbi http://www.pinkfloydproject.dk, hvor koncertkalenderen løbende opdateres. Men ind til videre har vi disse datoer at byde på:

2. februar: Viften, Rødovre
23. februar:Trommen, Hørsholm
15. marts: Jysk Musik og Teaterhus, Silkeborg
4. april: Nuuk, Kulturhuset (Grønland)
5. april: Sisimiut, Hallen (Grønland)
11. april: Frederiksborgcentret, Hillerød
18. april: Bornholms Musikhus, Rønne
19. april: Mejeriet, Lund (Sverige)
24. april: Sønderborghus, Sønderborg
25. april: Train, Århus
26. april: Tinghallen, Viborg
1.maj: Tegltorvet, Struer
2. maj: Vendelbohus, Hjørring

Medlemsavatar
murergobben
Medlem
Indlæg: 341
Sted: Valby

Indlæg af murergobben »

Mit alltime fovorite album med dem må være dark side of the moon. Ret interessante indspilninger især money med det samplede kasseapparat men også startnummeret som er så dejligt svævende og simpelt. Ud over det af andre udgivelser selfølgelig wish you where here og shine on you crazy diamond, sætter nogle gode minder igang. Synes gennemgående gilmour´s guitararbejde er sublimt - der er så meget sandhed i det. Deres første skive med hvor syd barret medvirkede er også værd at lytte til, meget anderledes.
Ha ha ha ha!

Default avatar
TUL
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af TUL »

Jeg skal nævne, at Dark Side kan høres i sin helhed opført af Pink Floyd Project i Frederiksborgcentret, Hillerød 11. april.
Den 14. juni spiller PFP for 10. gang i Amager Bio, og vi markerer det med et program med musik fra SAMTLIGE Pink Floyd-album.
See you on the dark side :-D :shock:

Nyt svar