Fejl i visninger?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Fejl i visninger?

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har bemærket at 2 af mine tråde i Din Musik har et urealistisk højt antal visninger. Den ene er på flere tusinde, den anden i skrivende stund på lidt over 1000 - over meget få timer.

Jeg tænker, at der må være sket en (teknisk) fejl - et eller andet sted?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det ser godt nok lidt sjovt ud med de to tråde. Hvad forklaringen er, ved jeg ikke helt.

Checker lige logs.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kan ikke lige se nogen forklaring desværre. Jeg ved at Punkspider har været forbi, måske i dag. Det kan godt være den har gået amok, da den tester efter svagheder.

Da den var forbi et af mine andre websites testede den lige min kontaktformular med en ordentlig røvfuld beskeder i træk.

På den anden side, så virker det meget bizart, at det skulle racke views op på den måde, men enten er det en fejl i systemet eller også en crawler af en art tror jeg. Jeg ville bare tro det ville trigge en firewall hos Megaost med den slags.

@Hippo, nogen anelse?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hm... hvis jeg skal give et ukvalificeret, amatøragtigt bud, må det næsten være ordet "Requiem". Hvis Google har opsamlet tråden fra Lydmaskinen, kan det være at den indgår i en stor søgedatabase med alt hvad der har med "Requiem" at gøre, da det er ret almindeligt. Men - det er bare lommefilosofi. Ved intet om hvordan søgemaskiner fungerer.

Ellers må man jo næsten gå ud fra at jeg er ret populær ;)

Heh... nu render ønsketænkningen da vist af med mig...

...Men visningerne afspejles ikke i view count på streamingtjenesterne.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu kender jeg ikke besøgstallet på LM, men hvis overskriften ser spændende ud (clickbait-agtig) så kommer der vel click, og så hopper man ud igen når man finder ud af at det ikke lige var det man troede.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: ons 28. jul 2021 23:11 Nu kender jeg ikke besøgstallet på LM, men hvis overskriften ser spændende ud (clickbait-agtig) så kommer der vel click, og så hopper man ud igen når man finder ud af at det ikke lige var det man troede.
Men i såfald må man formode at en stor del af visningerne også er på f.eks. Soundcloud.
Man kan jo ikke vurdere, om det er/ikke er noget, hvis man ikke har lyttet til det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Har iøvrigt lagt mærke til, at de mange visninger kommer på én gang. Det er ikke noget der kommer løbende.

F.eks. den med SSAA koret, jeg postede den idag, og efter et par timer var der kun i omegnen 10-20 visninger max. Men lige pludslig kom der over tusind. Derefter stilner det af. Det kan næsten kun være bots.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: ons 28. jul 2021 23:18 Man kan jo ikke vurdere, om det er/ikke er noget, hvis man ikke har lyttet til det.
Jeg klikkede ind på tråden fordi den havde haft meget trafik og kun havde skimtet overskriften, da jeg så kom derind gik det op for mig at det statistisk ikke var noget for mig, så jeg startede aldrig afspilningen.

Men du har ret, det har nok været noget bot-trafik hvis det har opført sig sådan.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: ons 28. jul 2021 23:30
mediumaevum skrev: ons 28. jul 2021 23:18 Man kan jo ikke vurdere, om det er/ikke er noget, hvis man ikke har lyttet til det.
Jeg klikkede ind på tråden fordi den havde haft meget trafik og kun havde skimtet overskriften, da jeg så kom derind gik det op for mig at det statistisk ikke var noget for mig, så jeg startede aldrig afspilningen.

Men du har ret, det har nok været noget bot-trafik hvis det har opført sig sådan.
Hvad mener du med statistisk ikke noget for dig?

Jeg bemærkede iøvrigt at det var omkring eftermiddag (ca. mellem 14-17) at de mange visninger kom (i SSAA-tråden).

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: ons 28. jul 2021 23:32 Hvad mener du med statistisk ikke noget for dig?
Lumine (Lys) - Koralværk (SSAA)

Blev nok i hovedet tolket hurtigt som: Lumine - Coral (feat: SSAA)

Det løs spændende, da jeg så kom ind i tråden læste jeg først ordet "Koralværk" og gik så ud igen.

Det eneste jeg engang har kunnet lide i den retning var nok denne video:



Men da jeg ikke har lyttet til dit, kan jeg ikke sammenligne eller udtale mig om det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Nogle gange sker der bare noget ude i verden der kan afspejles direkte i antallet af besøgende. Måske en folkeskole klasse har fået holdt et foredrag hvor din musik bliver bugt som en opgave, eller måske en eller anden youtuber har nævnt dit værk eller andet.

Jeg vælger i hvert fald klokkeklart at tro på at det er skæbnen der nu begynder at tilsmile dit hårde arbejde og dit talent, for det fortjener du! Stærkt Mediumaevum

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jamen jeg takker da for de rosende ord :)

Jeg håber da også på at visningerne er reelle nok.

Nyt svar