Lydmaskinen V3.1 - Nye features og ændringer

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Lydmaskinen V3.1 - Nye features og ændringer

Indlæg af Holger »

Forummet er her til eftermiddag blevet opdateret og vi er nu på V3.1.

Nye features:
- Mulighed for at nævne / notificere brugere via @navn.
- Dark Mode (aka Pop / Emo mode). Kan vælges via pensel-ikonet i top-navigationen.
- Nyt default avatar.
- Diverse små layout-ændringer, i særdeleshed på mobil / responsive.

Hvis i oplever problemer må i meget gerne skrive her i tråden. Prøv dog altid først lige at tømme browser-cache hvis et eller andet virker helt off!

God fornøjelse!

/Team Lydmaskinen/

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

:thumbup: og orange prik på tråde med egne indlæg!
skriver noder

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

en uventet bonus! :D .. sikkert et resultat af at jeg har været alle farver igennem under implementering af dark mode!

burde den være blå, ligesom ikonet eller er det meget fedt den står lidt ud?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Synes faktisk orange giver mening @Hippo
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

HAHA. Emo-mode. Love it!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Tusinde mange tak for EMO, en dejlig læsevenlig farve for mine gamle øjne :thumbup: :bow:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Afstemininger + vedhæftede filer i emo mode er lidt vanskeligt at læse :-D

Capture.PNG
Capture2.PNG

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: lør 4. jul 2020 15:55 Afstemininger + vedhæftede filer i emo mode er lidt vanskeligt at læse :-D
Wow - det må du nok sige! Jeg kigger på det!

edit:
@Mike-air - hvad med nu?

Jeg skal nok lige kigge lidt ekstra på polls, da det rent kode-wise er lidt uden for kategori ..
Og - det ser ud til at quotes også skal bruge lidt ekstra kærlighed for at fungere både i Pop / Emo mode.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

@Hippo skuffende der ikke er blevet plads til Jazz tema'et...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

AnotherDan skrev: lør 4. jul 2020 16:48 @Hippo skuffende der ikke er blevet plads til Jazz tema'et...
Det var for radikalt og gjorde brugerne utrygge .. nøjagtig ligesom jazz-musik. Kunne personligt godt lide det, men altså ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hugo skrev: lør 4. jul 2020 15:52 Tusinde mange tak for EMO, en dejlig læsevenlig farve for mine gamle øjne :thumbup: :bow:
Jeg er også selv glad for de farver. Din nemesis, Sidebaren, er lidt mindre offensiv i de mørke farver ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev: lør 4. jul 2020 15:59
Mike-air skrev: lør 4. jul 2020 15:55 Afstemininger + vedhæftede filer i emo mode er lidt vanskeligt at læse :-D
Wow - det må du nok sige! Jeg kigger på det!

edit:
@Mike-air - hvad med nu?

Jeg skal nok lige kigge lidt ekstra på polls, da det rent kode-wise er lidt uden for kategori ..
Og - det ser ud til at quotes også skal bruge lidt ekstra kærlighed for at fungere både i Pop / Emo mode.
Hæhæ, meget bedre! Desværre er der dog stadig hvid skrift på "placer inline" og "slet fil" knapperne. Men måske det kan lære mig at lade være med at uploade alt mulig lort hele tiden.

Quotes ser fint ud hvis du spørger mig...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: lør 4. jul 2020 17:01 Hæhæ, meget bedre! Desværre er der dog stadig hvid skrift på "placer inline" og "slet fil" knapperne. Men måske det kan lære mig at lade være med at uploade alt mulig lort hele tiden.

Quotes ser fint ud hvis du spørger mig...
Jeg har også allerede rettet på quotes ;). Den hvide skrift kigger jeg lige på snarest .. det er mere et tilfælde end et valg.

En anden frustrerende ting er check-boxes, som er *meget* besværlige at style over een kam. Chrome er i hvert fald meget opsat på at bestemme selv ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev: lør 4. jul 2020 15:19 :thumbup: og orange prik på tråde med egne indlæg!
Desværre oplever jeg, at de emner jeg har deltaget i, hvor der er kommet nye posts, ikke får den mørkeblå indikering af nye indlæg:
blå mangler.png
blå mangler.png (146.25 KiB) Vist 3679 gange

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev: lør 4. jul 2020 17:10
bryla skrev: lør 4. jul 2020 15:19 :thumbup: og orange prik på tråde med egne indlæg!
Desværre oplever jeg, at de emner jeg har deltaget i, hvor der er kommet nye posts, ikke får den mørkeblå indikering af nye indlæg:

blå mangler.png
Kigger på det! Kan du ikke lige poste et svar i den tråd fra dit screenshot, så jeg kan debugge ..?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Done.
viewtopic.php?p=716361#p716361
Det gælder dog samtlige tråde jeg har deltaget i. Dem jeg ikke har deltaget i er fint mørkeblå, når der er ulæste posts.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har javascript slået fra som default. Men så kan jeg ikke længere logge på lydmaskinen, medmindre jeg laver en undtagelse i chrome på tablet.

Hvorfor kræver lydmaskinen nu pludselig javascript for at fungere?

Sådan var det ikke før.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev: lør 4. jul 2020 17:31 Jeg har javascript slået fra som default. Men så kan jeg ikke længere logge på lydmaskinen, medmindre jeg laver en undtagelse i chrome på tablet.

Hvorfor kræver lydmaskinen nu pludselig javascript for at fungere?

Sådan var det ikke før.
Der bliver sat og læst en cookie for at vide om du har valgt light eller dark mode. Denne cookie bliver indlæst ved pageload, for hurtigst muligt at sætte baggrundsfarven, så der ikke kommer et lyst "blink" mens html indlæser. JavaScript er også en forudsætning for at Light/Dark-mode virker. Dette er den eneste forskel fra V3 (fra min hånd).

Det javascript som ellers bliver brugt på siden er jQuery til at lave navigation-popups - samt Google Analytics, som laver anonym statistik over besøgende. Hvis du ikke er vild med det sidste, så vil jeg anbefale dig at implmentere https://pi-hole.net/ i dit hjemme-netværk; det kan køre på selv den sløjeste Raspberry Pi :)

For at undgå en diskussion vil jeg bemærke, at jeg ikke kommer til at bruge kræfter på at få forumet til at fungere uden javascript ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hippo skrev: lør 4. jul 2020 17:46
mediumaevum skrev: lør 4. jul 2020 17:31 Jeg har javascript slået fra som default. Men så kan jeg ikke længere logge på lydmaskinen, medmindre jeg laver en undtagelse i chrome på tablet.

Hvorfor kræver lydmaskinen nu pludselig javascript for at fungere?

Sådan var det ikke før.
Der bliver sat og læst en cookie for at vide om du har valgt light eller dark mode. Denne cookie bliver indlæst ved pageload, for hurtigst muligt at sætte baggrundsfarven, så der ikke kommer et lyst "blink" mens html indlæser. JavaScript er også en forudsætning for at Light/Dark-mode virker. Dette er den eneste forskel fra V3 (fra min hånd).

Det javascript som ellers bliver brugt på siden er jQuery til at lave navigation-popups - samt Google Analytics, som laver anonym statistik over besøgende. Hvis du ikke er vild med det sidste, så vil jeg anbefale dig at implmentere https://pi-hole.net/ i dit hjemme-netværk; det kan køre på selv den sløjeste Raspberry Pi :)

For at undgå en diskussion vil jeg bemærke, at jeg ikke kommer til at bruge kræfter på at få forumet til at fungere uden javascript ..
Ok. Det var også mest pga. nysgerrig irritation over at flere og flere sider kræver javascript bare for at vise noget så simpelt som almindelig tekst. Og nu også Lydmaskinen. :(

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev: lør 4. jul 2020 17:51 Ok. Det var også mest pga. nysgerrig irritation over at flere og flere sider kræver javascript bare for at vise noget så simpelt som almindelig tekst. Og nu også Lydmaskinen. :(
JavsScript var faktisk heller ikke mit første valg i forhold til at løse det problem jeg havde i forhold til Dark-mode; det er bare ikke muligt at læse cookies via PHP i template-systemet som bruges af phpBB (pga sikkerhed - hvilket giver god mening), så derfor har jeg implementeret det via JavaScript. Når en side loader er det vigtigt at baggrundsfarven bliver sat som noget af det første, da der ellers kommer et "glimt" fra den lyse default farve, indtil light/dark mode bliver læst lidt senere i scriptet. Dog bliver JavaScript også brugt til andre fornuftige ting på siden, så jeg ved faktisk ikke rigtig hvilken "oplevelse" du har haft på forumet pt; tænker der er mange ting som ikke nødvendigvis har fungeret som tiltænkt.

Håber du kan leve med undtagelsen :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Hippo skrev: lør 4. jul 2020 16:53
AnotherDan skrev: lør 4. jul 2020 16:48 @Hippo skuffende der ikke er blevet plads til Jazz tema'et...
Det var for radikalt og gjorde brugerne utrygge .. nøjagtig ligesom jazz-musik. Kunne personligt godt lide det, men altså ..
:dollargrin:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hippo skrev: lør 4. jul 2020 16:56
Hugo skrev: lør 4. jul 2020 15:52 Tusinde mange tak for EMO, en dejlig læsevenlig farve for mine gamle øjne :thumbup: :bow:
Jeg er også selv glad for de farver. Din nemesis, Sidebaren, er lidt mindre offensiv i de mørke farver ..
Jeg har forliget mig med den og lægger ikke mærke til den mere :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hmm. På forsidens 'Nye indlæg' stod denne tråd i morges som værende med ulæste indlæg med Hugos som det sidste – det passer godt for mig. Men da jeg åbnede 'Nye Indlæg' siden, stod både denne tråd og KiloHearts Phase Plant-tråden som læste, selvom jeg ikke havde læst dem.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Angående den mørkeblå markering, så har det været i orden her siden det blev fikset igår, dog ikke med denne tråd.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Emo er godt

Nyt svar