Feedback til V3 af Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Re: Feedback til V3 af Lydmaskinen

Indlæg af Hippo »

Mikkel Kå skrev: ons 15. apr 2020 19:51 Sådan ser min skærm ud, når jeg er nederst på en side.
Skærmbillede 2020-04-15 kl. 19.49.29.png
kan du poste et screenshot af hvor du er helt oppe på siden? Jeg har brug for at se hvor langt sidebar'en rager ned ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mikkel Kå skrev: ons 15. apr 2020 19:35 Det ser mægtig fint ud.
Jeg ville synes det var smart at menu-baren i højre side ikke flytter sig når jeg scroller ned på en side - sådan at jeg altid lige kan trykke på "nyeste indlæg" selvom jeg er bunden på en side, uden at skulle scrolle op til toppen først.
Den burde være statisk med alle normale/højere opløsninger og kun scrolle ved lavere opløsninger. Hippo er på sagen kan jeg se...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. sidebarens static breakpoint er sat ned til 860px ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Hippo skrev: ons 15. apr 2020 19:53
Mikkel Kå skrev: ons 15. apr 2020 19:51 Sådan ser min skærm ud, når jeg er nederst på en side.
Skærmbillede 2020-04-15 kl. 19.49.29.png
kan du poste et screenshot af hvor du er helt oppe på siden? Jeg har brug for at se hvor langt sidebar'en rager ned ..
Skærmbillede 2020-04-15 kl. 20.17.52.png
Skærmbillede 2020-04-15 kl. 20.17.52.png (1.28 MiB) Vist 1238 gange

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mikkel Kå skrev: ons 15. apr 2020 20:18 Skærmbillede 2020-04-15 kl. 20.17.52.png
Hmm .. hvilken mac sidder du på? Der er utrolig mange "scenarier" at tage højde for ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Hippo skrev: ons 15. apr 2020 20:23
Mikkel Kå skrev: ons 15. apr 2020 20:18 Skærmbillede 2020-04-15 kl. 20.17.52.png
Hmm .. hvilken mac sidder du på? Der er utrolig mange "scenarier" at tage højde for ..
Det er en 2017 macbook pro, 13 tommer.
Styresystem; High Sierra 10.13.6
Safariversion: 13.0.5

Har prøvet Chrome også - der flytter den heller ikke med ned.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Dejligt med nye "omgivelser".
Skal også lige vænne mig til den allestedsnærværende reklame i højre side.
I det gamle layout puttede den sig fint oppe i toppen. :-)

Mobilversionen på iOS (iPhone XS Max) spiller fint og er rigtig anvendelig nu hvor Tapatalk ikke pt. er understøttet.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg savner en knap, så man kan hoppe direkte til første ulæste indlæg - Det er sjældent trådens første eller sidste indlæg, der virkelig interesserer mig - Lige nu kan man (jeg) kun gøre dette ved først at gå ind i tråden og så trykke på "Første ulæste"
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tryk på den blå taleboble
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det ser ud til at virke - tak
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er også sådan jeg gør.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Super fint med de nye static 300x250 reklamer 👍

Hvis I stadig er interesseret i feedback, så savner jeg lidt at de notifikationer man ikke har læst er "highlightet" i en anden farve end hvid, som de var tidligere, da det giver et let overblik.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Hippo skrev: ons 15. apr 2020 20:01 .. sidebarens static breakpoint er sat ned til 860px ..
Bare til info - så spiller det nu! Tak...

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Det er blevet rigtig flot og overskueligt - eneste anke jeg måtte have er, at det godt kan være lidt svært at se forskel på læste og ikke-opslag, da farverne mørkblå (ikke læst taleboble), og grå(læst taleboble) minder lidt om hinanden. På forsiden er det nemmere, da er farven orange, så her er man ikke i tvivl.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak!

@Hippo, vil det være muligt teknisk set, at gøre taleboblen orange i stedet for mørkeblå, når der er ulæst indlæg? Jeg ved at disse ikoner er noget bøvl at pille ved, men måske værd at undersøge.

Min eneste frygt ville være, at det blev lidt farve/orange overload samlet set. Men logisk giver det fin mening.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: tors 16. apr 2020 15:36 Hvis I stadig er interesseret i feedback, så savner jeg lidt at de notifikationer man ikke har læst er "highlightet" i en anden farve end hvid, som de var tidligere, da det giver et let overblik.
Yes det kunne jeg også godt tænke mig. :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev: tors 16. apr 2020 16:35
Mike-air skrev: tors 16. apr 2020 15:36 Hvis I stadig er interesseret i feedback, så savner jeg lidt at de notifikationer man ikke har læst er "highlightet" i en anden farve end hvid, som de var tidligere, da det giver et let overblik.
Yes det kunne jeg også godt tænke mig. :)
Lad mig se hvad jeg kan gøre. Samler dog en lille plulje af gøremål før jeg kaster mig ud i det :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev: tors 16. apr 2020 16:35
Mike-air skrev: tors 16. apr 2020 15:36 Hvis I stadig er interesseret i feedback, så savner jeg lidt at de notifikationer man ikke har læst er "highlightet" i en anden farve end hvid, som de var tidligere, da det giver et let overblik.
Yes det kunne jeg også godt tænke mig. :)
Ditto her. Det er også på min wish list.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Forslag til reklamebaren; et andet forum jeg kommer på, der bliver man fri for reklamer som donator.
Jeg ved ikke om det ville være svært at lave. Måske kunne det osse give flere donationer.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Embeds til youtube, med [ youtube ] [ /youtube ] tags virker ikke længere.

Er det fordi man bare skal indsætte et link direkte, uden tags?
Hvis ja, så burde I få fixet det så det også virker med tags, da gamle tråde/indlæg før opdateringen ikke længere viser youtube-embeds.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev: tors 16. apr 2020 18:15 Embeds til youtube, med [ youtube ] [ /youtube ] tags virker ikke længere.

Er det fordi man bare skal indsætte et link direkte, uden tags?
Hvis ja, så burde I få fixet det så det også virker med tags, da gamle tråde/indlæg før opdateringen ikke længere viser youtube-embeds.
Har du prøvet at sætte et direkte link til en YouTube video ind i et indlæg? (De gamle tags/links bør kunne reddes med noget programmering?)
Senest rettet af Rosenfeldt tors 16. apr 2020 18:40, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev: tors 16. apr 2020 18:15 Embeds til youtube, med [ youtube ] [ /youtube ] tags virker ikke længere.

Er det fordi man bare skal indsætte et link direkte, uden tags?
Hvis ja, så burde I få fixet det så det også virker med tags, da gamle tråde/indlæg før opdateringen ikke længere viser youtube-embeds.
Dette er korrekt - og løsningen er at editere posten og indsætte det fulde link. Jeg har undsøgt tingene meget grundigt, og der er desværre ikke en måde at gøre det automatisk på, da selve embed scriptet først scanner efter indhold når man submitter en post. Sorry 😕
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hippo skrev: tors 16. apr 2020 18:38
mediumaevum skrev: tors 16. apr 2020 18:15 Embeds til youtube, med [ youtube ] [ /youtube ] tags virker ikke længere.

Er det fordi man bare skal indsætte et link direkte, uden tags?
Hvis ja, så burde I få fixet det så det også virker med tags, da gamle tråde/indlæg før opdateringen ikke længere viser youtube-embeds.
Dette er korrekt - og løsningen er at editere posten og indsætte det fulde link. Jeg har undsøgt tingene meget grundigt, og der er desværre ikke en måde at gøre det automatisk på, da selve embed scriptet først scanner efter indhold når man submitter en post. Sorry 😕
Ok. Jeg var dog af den overbevisning, at man kunne indsætte en kode i systemet - så "https://www.youtube.com/watch?v=" sættes foran de gamle tags!?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Rosenfeldt skrev: tors 16. apr 2020 18:42 Ok. Jeg var dog af den overbevisning, at man kunne indsætte en kode i systemet - så "https://www.youtube.com/watch?v=" sættes foran de gamle tags!?
Det virker desværre på en ganske anden måde end den "klassiske" bbcode embed - og de to ting kan ikke co-eksistere. Jeg beklager meget, men der er ikke noget at gøre.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hippo skrev: tors 16. apr 2020 18:49
Rosenfeldt skrev: tors 16. apr 2020 18:42 Ok. Jeg var dog af den overbevisning, at man kunne indsætte en kode i systemet - så "https://www.youtube.com/watch?v=" sættes foran de gamle tags!?
Det virker desværre på en ganske anden måde end den "klassiske" bbcode embed - og de to ting kan ikke co-eksistere. Jeg beklager meget, men der er ikke noget at gøre.
Jeg har desværre ikke de store erfaringer med forum-koder, men har jongleret en del med koder i bl.a Wordpress. Der fik jeg ændret flere tusinde gamle links på en blog (med mange kommentarer) - som efter en større opdatering ødelagde alle links. Det klarede jeg på "5 minutter" med nogle koder i databasen og php ... men jeg kan forstå du befinder dig i en helt anden verden! :-D

Nyt svar