Side 1 af 1

FAQ - Få din reklame på Lydmaskinen

: fre 2. jan 2009 15:37
af Holger
Indlæg i denne tråd bliver redigeret, så kun spørgsmål relevant for annoncører bliver bevaret.

Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk
Lydmaskinen.dk er Danmarks største forum for professionelle og amatører i musik- og lydbranchen med over 27.000 unikke besøgende om måneden og over 1.5 mio. ægte sidevisninger om året (bots og bounces trukket fra). Markedets højeste affinitet på 98%, hvilket resulterer i meget høj CTR (≥1%) og potentiel konvertering.

· Producere, teknikere, musikere og andre i musik- og lydbranchen
· Hjemmestudier og amatørmusikere
· Undervisere på musikskoler, konservatorier og kursusvirksomheder
· Radio, film, tv og post production

VIP brugere skaber troværdighed og opmærksomhed
Blandt de kendte navne er folk bag hits for Nik & Jay, Infernal, Outlandish, Thomas Helmig, Jokeren, Burhan G, Carpark North, Johnny Deluxe, Sanne Salomonsen, Safri Duo, Aqua, TV2, Kylie Minogue, Pussycat Dolls, Sugababes og mange flere.

Tilfredshed og loyalitet omsættes til salg
· 98% er tilfredse eller særdeles tilfredse med indholdet på Lydmaskinen
· 87% af brugerne besøger Lydmaskinen en eller flere gange om dagen
· 85% har Lydmaskinen som deres primære lydtekniske website
· 61% besøger Lydmaskinen for at få nyheder om udstyr og software
· 58% søger aktivt råd og information om deres næste udstyrsindkøb

Mange søger råd om udstyr og ydelser udelukkende på Lydmaskinen og tillægger den information de finder høj værdi.

Derfor har du en særlig god mulighed for at gøre opmærksom på det udstyr eller den ydelse du sælger - via en bannerannonce på Lydmaskinen.

Få mere info
Send en email til holger@pag.dk eller send en PM via forummet. Du kan også kontakte mig via telefon 26 799 003.

Så sender jeg relevant materiale for din virksomhed med målrettet brugerstatistik for de produkter eller ydelser du tilbyder, annoncepriser, antal visninger, m.v. Det er særdeles attraktive priser, hvor selv mindre virksomheder kan være med.


Eksempler på annoncører på Lydmaskinen
Der er normalt maksimalt 10 bannere i rotation samtidig.

Akademiet
Billede

Alfa Audio
Billede

Apple
Billede

Audioartworks
Billede

Cyberfarm
Billede

Danish DJ Academy
Billede

DennisPStudio
Billede

Den Rytmiske Højskole
Billede

DPA Microphones
Billede

Efterskolen for Scenekunst
Billede

Engelsholm Højskole
Billede

Flux Plug-ins
Billede

Frontsession
Billede

Futureware
Billede

Gearshoppen
Billede

HiFi Freaks
Billede

Hit Kit V3 Sample CD
Billede

Indigo2/EarMaster
Billede

Jyderup Højskole
Billede

Lydbureauet
Billede

Lydgaarden Studie
Billede

Lydlaboratoriet
Billede

Makemusic.net
Billede

Megahost
Billede

Merging Technologies
Billede

Micro Orchestration by Thomas Bryla
Billede

Microworld
Billede

Monitor e-magasin
Billede

MTP Studio
Billede

musit.dk
Billede

Noise Consult
Billede

Ohm Force
Billede

Online Mastering
Billede

Performers House
Billede

ProAv Expo
Billede

Rytmisk Center
Billede

Rødding Højskole
Billede

Sonic College (University College Syddanmark) - Medie- og sonokommunikation
Billede

SoundStoreXL
Billede

Soundworks
Billede

Spinnup
Billede

Syddansk Universitet - Audiologi
Billede

TC Electronic
Billede

Technordica
Billede

Valhalla Technology
Billede

WIOsoft Udlejningsprogram
Billede

Aalborg Universitet - Sound and Music Computing
Billede

Re: Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk

: man 26. jan 2009 23:32
af unklekarma
CPM eller CPC?

Re: Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk

: man 26. jan 2009 23:37
af Holger
Lydmaskinen har en fast pris pr. banner, så hverken eller - men nok tættere på CPM kan man sige.

Re: Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk

: tirs 27. jan 2009 18:40
af david mondrup
Er der nogle der gider forklare; CPM, CPC, CTR?

Re: Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk

: tirs 27. jan 2009 19:43
af Holger
CPM = Cost Per Mille (Mille = 1000)
Pris pr. tusind bannervisninger = Man betaler som annoncør en fast pris for antal bannervisninger. Den gennemsnitlig CPM på de fleste websites er alt for høj og har afholdt mig selv fra at annoncere. Derfor har Lydmaskinen en væsentligt lavere og mere realistisk pris, hvor mindre annoncører er sikre på at få fuld value for money. Lydmaskinen bruger ikke CPM som sådan, men derimod en fast lav pris pr. måned.

CPC = Cost Per Click
Pris pr. klik = Man betaler som annoncør for antal gange folk har klikket på annoncen, ikke for antal visninger. CPC kan være lidt vanskeligere at styre og kan være udsat for click-fraud (via robotter). Der er naturligvis også fordele ved CPC, men primært har jeg dog valgt en fast pris fordi det er nemmere at styre.

CTR = Click Thru Rate
Hvor mange promille eller procent der klikker på annoncen i forhold til antal visninger. Hvis en annonce bliver vist 1.000 gange og 5 klikker på annoncen, så er CTR'en 5‰ eller 0,5%. CTR'en er normalt ret lav generelt på nettet (0,25% til 0,7%), men på websites med målrettede annoncer, dvs. som på Lydmaskinen, så er CTR'en lidt højere.

Re: Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk

: tors 26. nov 2009 20:04
af unklekarma
Det er flotte tal :)

Re: Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk

: man 8. sep 2014 13:16
af bryla
Hvad er formatspecifikationerne på bannere?

Re: Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk

: man 8. sep 2014 13:44
af Holger
Formatet er 300 x 250 pixels JPEG.

300 x 250 pixels
Billede

Dertil skal man lave en 600 x 500 pixels udgave:

600 x 500 pixels (Retina)
Billede

Man kan også bare nøjes med kun at sende en Retina-udgave, så laver jeg 300 x 250 JPEG versionen.

Det er dog vigtigt, at man arbejder i 600 x 500 pixels, men layouter (fontstørrelse især) med 300 x 250 pixels for øje.

Retina-udgaven benyttes til skærme med høj opløsning, herunder nye Macs og iPhones, men vises altså stadig i 300 x 250 plads.