ignorer bruger

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Peter
Medlem
Sted: Kbh

Re: ignorer bruger

Indlæg af Peter »

DUBTEMPLE skrev:
søn 27. sep 2020 15:28
Peter skrev:
søn 27. sep 2020 15:22
DUBTEMPLE skrev:
søn 27. sep 2020 14:34
Det andet BS som vi ser bl.a. her i tråden, altså anononymt uspecifikt klageri over personer, og emner, er den egentlige agression, med den underliggende, og slet skjulte motivation at kundgøre: "der er nogen jeg ikke ka døje herinde". Grundlæggende ønsker man dem gjort tavse,
grundet person-fnidder, men man vælger så den feje og indirekte måde med at presse uspecifikt brok ud mellem side-benene,
tilsat snak om diverse tekniske tiltag, men motivation og grobund ligger reelt et andet sted. Nogen gange er de selv dette bevidst,
andre gange ikke,...
Så nåede vi nulpunktet
Tak, helt enig, og fred med det :)
Nulpunktet for mig er dine formodninger. Jeg tillader mig, at formode at du ikke er enig i det.
Så spar dine tak på mig.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. alright:

Punkt 1)
Ny funktionalitet som f.eks. "ignorer emne" er ikke noget vi (og her mener jeg folkene bag lydmaskinen) lige kan lave. De grundlæggende features kommer fra selve phpBB, så det er der man skal henvende sig med sine ønsker.

Punkt 2)
Lydmaskinen er ikke et "safespace", hvor man kan boltre sig løs uden at blive mødt af folk og meninger man er uenige i. Det er et forum som faciliteter muligheden for at diskutere musik + det løse med andre voksne mennesker! Person-fnidder er aldrig tilladt, men ellers synes der er rimelig højt til loftet herinde - og det skal der efter min mening blive ved med at være. Hvis man synes det er *for* højt, kan man starte med at checke om ens sko har den rigtige størrelse ..

Det burde være nemt *IKKE* at trykke på "Besvar Indlæg" og bruge tid på at forfatte tekst om et emne som man ikke har lyst til at engagere sig i.

mvh,
Rune / Team Lydmaskinen
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Big up !!! :thumbup:

Og god dag til alle ,.. som i ALLE ,.. der var ingen der røg på "ignore" her hos mig i dag :)
/Dub

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Jeg synes, at der her i tråden bliver gjort en del antagelser som ikke er relevante for det efterspurgte.
Antagelser som efter min mening er negativt klingende.

Der er hverken blevet bedt om et safespace, at der skal være mindre højt til loftet eller at folk skal gøres tavse.

I øvrigt har jeg ikke sko på, så ikke noget der trykker her.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Hippo skrev:
søn 27. sep 2020 16:13
.. alright:

Punkt 1)
Ny funktionalitet som f.eks. "ignorer emne" er ikke noget vi (og her mener jeg folkene bag lydmaskinen) lige kan lave. De grundlæggende features kommer fra selve phpBB, så det er der man skal henvende sig med sine ønsker.

Punkt 2)
Lydmaskinen er ikke et "safespace", hvor man kan boltre sig løs uden at blive mødt af folk og meninger man er uenige i. Det er et forum som faciliteter muligheden for at diskutere musik + det løse med andre voksne mennesker! Person-fnidder er aldrig tilladt, men ellers synes der er rimelig højt til loftet herinde - og det skal der efter min mening blive ved med at være. Hvis man synes det er *for* højt, kan man starte med at checke om ens sko har den rigtige størrelse ..

Det burde være nemt *IKKE* at trykke på "Besvar Indlæg" og bruge tid på at forfatte tekst om et emne som man ikke har lyst til at engagere sig i.

mvh,
Rune / Team Lydmaskinen
:thumbup:
--
Robert

Medlemsavatar
the green 9  
Medlem
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

jeg forstår faktisk slet ikke at "ignorer bruger" funktionen findes herinde.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Og så skulle stedet jo egentlig gerne handle om musik og produktion. Hvilket diskussionerne meget sjældent gør.

Faktisk vil jeg hellere ignorere emner end brugere. Der er flere herinde, der bidrager med god teknisk viden, men hvor jeg er helt ligeglad med, hvad de synes om omskæring
Enig :thumbup:

Jeg plejer at holde mig fra tråde som denne her, men for første og også sidste gang:

Jeg går helt ind for personlig frihed og ytringsfrihed. Folk skal have lov til at udtrykke, hvad de vil.
I denne tråd får man dog det indtryk, at nogle absolut vil påtvinge andre "at skulle læse deres indlæg inden man tager stilling til, om man vil læse deres indlæg." Det er der ikke meget frihed i.

For mig er "ignore" funktionen et velkomment sorteringsværktøj. Det er glimrende, at det er anonymt, for man kan godt få det indtryk, at en del vil opfatte det som en personlig fornærmelse, hvis de skulle komme på en "ignore" liste. En "ignore emne" vile være optimalt, men det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre pt.

Jeg ender muligvis på en eller flere ignore-lister efter dette indlæg - men det må jeg jo så tage med :)
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

bluefonia skrev:
søn 27. sep 2020 21:18
Jeg går helt ind for personlig frihed og ytringsfrihed. Folk skal have lov til at udtrykke, hvad de vil.
I denne tråd får man dog det indtryk, at nogle absolut vil påtvinge andre "at skulle læse deres indlæg inden man tager stilling til, om man vil læse deres indlæg." Det er der ikke meget frihed i.
Ingen her, heller ikke jeg - ønsker at påtvinge nogen at skulle læse et eneste indlæg. Vil du ikke læse et indlæg, så lad være og scroll videre.

Jeg kan ikke se behovet for at sortliste brugere. Ignorér indlæg er fint. Men bruger-ignore kan hurtigt fremstå som en social udelukkelse - mobning med andre ord.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

the green 9 skrev:
søn 27. sep 2020 19:19
jeg forstår faktisk slet ikke at "ignorer bruger" funktionen findes herinde.
Det er en del af PHPBB, jeg er ikke sikke rpå man kan slå den fra?
--
Robert

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg er sgu ligeglad om folk i et onlineforum ignorere mig. Men personligt syntes jeg det er umodent.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Det her er et fint eksempel på hvor ligegyldig og ubrugelig ignore-funktionen er i phpBB (det sidste indlæg har jeg aktivt foldet ud).
Når andre brugere citerer et indlæg fra en ignoreret bruger, får man det alligevel at se.
Skærmbillede 2020-10-01 kl. 10.10.48.png
Skærmbillede 2020-10-01 kl. 10.10.48.png (183.19 KiB) Vist 228 gange
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

,Jeg foreslår at branche-debatter og hvad der ellers er af lignenede, ryger over i afterparty, så det kommer væk fra startsiden og så de klogeste vismænd kan have deres holdninger dér.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Morten Bjørn skrev:
tors 1. okt 2020 12:51
,Jeg foreslår at branche-debatter og hvad der ellers er af lignenede, ryger over i afterparty, så det kommer væk fra startsiden og så de klogeste vismænd kan have deres holdninger dér.
Hvis du med det udsagn mener, at det er forkert at have holdninger til noget fagligt, kan vi lige så godt smide hele forummet over i Afterparty.

Alt hvad mennesker blander sig i er farvet af holdninger og subjektive vinkler på enhver given sag.
Om det så er hvad der er det bedste lydkort eller hvordan musikken bør mixes, komponeres mv. eller køb/salg af varer og deres kvalitet, så kommer du ikke uden om forskellige holdninger.

Men jeg fornemmer ud fra disse og gentagende debatter om emnet (om hvad der hører til Afterparty) at det nu mere handler om at det er bestemte holdninger (læs: holdninger du ikke er enig i) der skal sorteres fra.

Men det er jo en ganske anden sag.

Jeg vil foreslå, at folk der ikke kan tåle andre holdninger end deres egne, finder et andet sted at være.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Skulle vi nu ikke lige klappe hesten - Jeg håber da, vi kan være enige om, at det her skal være et rart sted at være for alle. Hovedformålet må være lyd og musik, og der skal også være plads til dem, der ikke gider ævl og kævl.

Jeg vil foreslå, at vi gør plads til alle - også dem, der ikke gider høre på mig.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar