Lille presse-meddelelse fra mig ...

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Lille presse-meddelelse fra mig ...

Indlæg af Rosenfeldt »

Efter søvnløse nætter, utallige gåture, tanker frem-og-tilbage, og feedback fra prof folk i musikbranchen, - så har jeg besluttet ... at, mit album bliver udsat til august 2024.

Grunden hertil er faktisk mere positiv, end det lyder til. Min første single “We Live Tonight” har modtaget så meget positiv respons fra ind- og udland, herunder top-producere, dj’s og radiostationer. Den bliver spillet på mange radioer i Danmark, England, og sjovt nok Italien, samt streamet af mange rundt i verden.

Næste single “Lovestreet”, som udkommer på fredag den 17. maj, har også allerede fået massiv respons fra den gruppe der har modtaget et pre-release. Her har bl.a den svenske top-producer StoneBridge (med rigtig mange internationale hits bag sig), og tyske hit-producer Klaas, givet thumps up, og har sat den på en trackliste.

Næste skridt er lidt utraditionelt, da de fleste artister “aldrig” udgiver singler så hurtigt efter hinanden. Well, jeg er nok ikke som mange andre - så det må briste eller bære. 3. single er “Going In Circles”, som godt kunne gå hen og blive et stort hit (også i radioen) under genren pop-house. Lalle-glad nummer, med god sang, og bare der-ud-af. Denne 3. single er planlagt til release fredag den 31. maj.

Planen er så følgende, at der kommer (sørme) en 4. single sidst i juni (er allerede klar ..), og så arbejder jeg målrettet - men med væsentlig mere ro i maven og fuld fokus på, at få udvalgt de sidste 6 numre, der skal være på albummet “Never Too Late”. Jeg kunne egentlig godt smide det på gaden som planlagt den 21. juni, - men jeg tænker, at jeg kan hæve kvaliteten endnu højere, da jeg så har tid til at lave endnu flere numre inden slutningen af juli.

Til slut i denne lille tale, skal der lyde et kæmpe TAK!! til alle dem der indtil videre har hjulpet og støttet mig. Det værdsætter jeg mere end I tror. ❤️

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Stort tillykke med det hele. Det bliver spændende at følge.
Det kan kun blive godt.

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sequoia - Mac Mini M2 PRO - Dolby Atmos

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

danstanley skrev: ons 15. maj 2024 15:19 Stort tillykke med det hele. Det bliver spændende at følge.
Det kan kun blive godt.

/Dan
Mange tak! Livet er sgu både skønt og underligt - nogle gange! :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lytter stadig gerne, om det er i juni, juli eller august.. :)
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

PS! Jeg "skylder" måske lige at sige, at Holger skal lave mastering hele vejen. Ham stoler jeg 110% på .. ❤️

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev: ons 15. maj 2024 15:47 Lytter stadig gerne, om det er i juni, juli eller august.. :)
Det er en aftale! 👍🏼

Medlemsavatar
keen
Medlem
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Af ren nysgerrighed, så opdagede jeg at din musik ikke findes til salg på f.eks Beatport og Juno. Er det et bevidst valg, eller er det fordi du selv udgiver det og måske bare ikke er nået så langt endnu?
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

keen skrev: fre 17. maj 2024 11:29 Af ren nysgerrighed, så opdagede jeg at din musik ikke findes til salg på f.eks Beatport og Juno. Er det et bevidst valg, eller er det fordi du selv udgiver det og måske bare ikke er nået så langt endnu?
Hej Keen, det er nok en kombination af de 2 ting. Jeg benytter TuneCore til at udgive min musik, og de har faktisk et tilkøb - en integreret løsning, som jeg måske bør tage et kig på?

Tak for din opmærksomhed - og rigtig god weekend! 👍🏼

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

... Nu fik jeg koblet Beatport på som tillæg til mit TuneCore abonnement. Jeg ved ikke om det er dyrt / eller?
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2024-05-17 kl. 14.11.30.png
Skærmbillede 2024-05-17 kl. 14.11.30.png (58.88 KiB) Vist 394 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg tænker måske Digidi på den lange bane giver økonomisk mening, men lige Beatport kræver typisk manuel/separat aftale uanset din aggregator, da de er genrebestemt.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: fre 17. maj 2024 16:16 Jeg tænker måske Digidi på den lange bane giver økonomisk mening, men lige Beatport kræver typisk manuel/separat aftale uanset din aggregator, da de er genrebestemt.
Jeg kender en del der benytter Digidi, og var klart mit valg - hvis ikke jeg har nappet samarbejde med TuneCore. Indtil videre har det fungeret rigtig godt for mig, og deres support er faktisk forbavsende god!

I forhold til f.eks Beatport, der har det nok været en fejl fra min side ikke at benytte den service. Jeg har tænkt, at streaming måtte være nok - men DJs skal jo kunne hente filen til brug .. :)

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Hastværk er lastværk. Take all the time the music needs. Vi har lige udgivet vores andet album efter et års nedbrud pga. livets udsving. Hellere sent end aldrig. Når man ikke har en deadline, man skal leve af, så er udgivelsens tidspunkt altid det helt rigtige. Jeg har lige været gennem processen, så jeg ved, hvordan du har det. Du er pro, jeg kun en hobby nørd, men jeg tør vædde på, at identitets-følsomheden er af samme art.

Kh
Gothi
Senest rettet af Gothi fre 17. maj 2024 23:27, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Rosenfeldt skrev: fre 17. maj 2024 14:42 ... Nu fik jeg koblet Beatport på som tillæg til mit TuneCore abonnement. Jeg ved ikke om det er dyrt / eller?
Hvis ikke man kan tjene penge på at sælge/licensere musik til forbrugeren.... Jamen hvorfor så ikke charge musikeren i stedet?!

Genialt!!

mooooney.png
mooooney.png (248.96 KiB) Vist 340 gange

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev: fre 17. maj 2024 22:00 Hvis ikke man kan tjene penge på at sælge/licensere musik til forbrugeren.... Jamen hvorfor så ikke charge musikeren i stedet?!

Genialt!!
Jeps, - og man betaler (selvfølgelig) 12 måneder forud! :dollargrin:

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har lige evalueret DiGiDi vs DistroKid og endte med DistroKid - det passede bedre til mine behov.

Jeg har dog ikke et genrespecifikt behov som Beatport.
A fancy tagline goes here...

#FreeHippo

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

AnotherDan skrev: lør 18. maj 2024 12:50 Jeg har lige evalueret DiGiDi vs DistroKid og endte med DistroKid - det passede bedre til mine behov.

Jeg har dog ikke et genrespecifikt behov som Beatport.
DistroKid var bestemt også med i mine overvejelser, - da jeg skulle finde en "samarbejdspartner" til distributions-delen. De får ret gode anmeldelser! :)

Nyt svar