Fantasy/Eventyr Soundtracks

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Fantasy/Eventyr Soundtracks

Indlæg af mediumaevum »

https://soundcloud.com/mediumaevum-arti ... oundtracks

Jeg har samlet mine fantasy/eventyr-soundtracks i én playliste.

@Gothi mener jeg ikke bruger så meget percussion, men det gør jeg i det første track (man skal lidt længere hen i nummeret, det er langt, men forhåbentligt ikke langtrukkent).

Jeg tror det er dét nummer jeg har lavet, der er mest gang i, og slutter med et brag.

EDIT: Hvorfor kommer mine andre numre ikke med i indlejringen?
Er blevet nødsaget til at ændre linkmetode, og sætte det i [ url ] kode.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Hej M
Nice piece med rigtig AD&D stemning (har spillet med en række psykolog kolleger i 25 år siden vi var studerende). Det med percussion er relativt og afhænger meget at de traditioner man er inspireret af. Jeg er trænet i klassik musik og komposition, men er også en dedikeret percussionist, og så kan man havne der, hvor trommer bærer det hele og altid er i front. Hvad rytmisk båret folkemusik angår, er jeg helt syg med gruppen Niyaz, som er inspireret af Sufi og Urdu traditioner. Her er et eksempel:



Det er en noget anden verden og du kan ikke rigtig sammenligne med de middelalder-stilarter du selv støtter dig til. Du skal jo mere have harmonier og stemninger i fokus med lejlighedsvis back up af percussion, som du gør her, og der er jeg nok noget mere voldsom og egner mig bestemt ikke til at lave Game- og Cinematic musik.

dbh
Gothi

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev: lør 24. jul 2021 22:02 EDIT: Hvorfor kommer mine andre numre ikke med i indlejringen?
Er blevet nødsaget til at ændre linkmetode, og sætte det i [ url ] kode.
Fiks med URL tags er helt fint, udover at det ville være dejligt hvis sets/playlists indlejring virkede ordentligt. Jeg er selv stødt på det her for nyligt. Skal ikke kunne sige hvad problemet er.

Nyt svar