Freya´s Dance (Electro Folk)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Freya´s Dance (Electro Folk)

Indlæg af Gothi »

Jeg tænkte, at jeg lige så godt kunne fyre vores fjerde nummer af. Så er der heller ikke mere før vi får udgivet et nyt, hvormed I får fred til at nyde resten af ferien. Til orientering udgiver vi også små anekdoter til vores numre (hvis man klikker sig ind på selve nummeret på SC). Forhistorien til dette nummer lyder som følger:

Valhalla, Valhalla, Valhalla. Every man wants to go to Valhalla. But what do they do there? They drink, eat, and slay each other each day, just to be resurrected by the Valkyries the next morning to continue their preparations for Ragnarok. Where is the poetry, art, craftsmanship and spirituality in such simple ways? In Freya’s Folkvang, we enjoy the fruits of peace and prosperity. And today is a very special day, Freya’s day, where she shall show her love for her people with a dance for which there are no words. She shall be dressed in the gold of the sun, the silver of the moon, the glimmer of the stars and the colors of the rainbow only. Let them brawlers in Valhalla brawl and cling to their illusion that their swords are the most lethal of weapons. Had they been sober enough to embrace such a vision, they would instantly die from longing.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nu kan jeg høre melodien. Bedre mixet end før.

God melodi, men stadig for meget percussion/rytme (efter min smag).

Et tip: Prøv at indkorporere pauser/mere stille passager eller bare grundakkorderne - ved nogle få udvalgte steder. Det vil give fornemmele af op- og nedgange, og gøre at det bliver mindre langtrukkent.

Har du virtuelle solovokaler, vil jeg også anbefale dig at bruge det, som afveksling.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Tak, tak :dollargrin:
Jeg har faktisk lige købt nogle samplepacks med solostemmer, der skal afprøves. Dog ikke på dette nummer. Jeg orker det ikke mere. Det har været lidt af en kamp, ikke mindst at mixe, så nu skal det bare flashes og glemmes. Men jeg kan se lidt på det og det med pauser på kommende numre. Lige nu er der en stille en og en ikke-så-stille på vej. Der er dog ingen jordisk chance for, at der bliver mindre percussion :lol: Jeg er percussionist med hang til mange trommer, der gerne må lyde som et war party :smash: Til gengæld bruger vi slet ikke lilletromme og stortromme, akustiske eller elektroniske, men udelukkende percussion fra en svunden tid.

dbh
Gothi

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nu hvor du har fået fat i solostemmer, kunne jeg godt tænke mig at høre et nummer fra dig med tradtionel percussion, som (trods at det er elektronisk) - ikke lyder elektronisk, men mere autentisk.

Sådan lidt stammedans-agtig fra jernalderen :)

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Det kan jeg godt se på, bare ikke TR808 lilletrommer.

I den anden tråd med Norn Song, foretog jeg faktisk lidt småændringer for at imødekomme din hjerne lidt. Men også kun lidt, for jeg blev stadig nød til at holde gennemsnitsperceptionen for øje. Men jeg dæmpede bassen en smule og skilte instrumenterne lidt mere ad ved EQ og en bette spredning. Ved ikke om det gør den store forskel for dig, men det var hvad jeg kunne tilbyde :lol:

Nyt svar