The Plough and The Sickle (One synth Challenge)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

The Plough and The Sickle (One synth Challenge)

Indlæg af Gothi »

Da min guitar spiller og jeg besluttede os for at lave Electro Folk med fokus på akustiske lead lyde, tænkte jeg, at så kommer vi nok ikke til at deltage i en One Synth Challenge nogensinde, da ingen synth kan tilbyde den palet af lyde vi bruger.

Men så udgav Reason Studios deres Algoritm FM synth, og den viste sig at have nogle fysisk modellerings potentialer. Ved at gå lidt i dybden kunne den tilbyde percussion, harpe, fløjter, horn, viola, strygere, ja selv kor, hvis man placerede dem rigtigt. Så vi tog chancen.....og vandt ikke en skid. :roll:

Vi tripper i 5/8 her.



Men vi fik da udforsket synthen lidt. Ærligt talt foretrækker jeg samplepacks og mine andre fysisk modellerings synther. Algoritm kan klare jobbet, men så heller ikke mere. Det kan gøres bedre, men det er alligevel ikke ringe gået af en FM synth. Bedøm selv.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Lidt trance agtig, ikke musik stilen trance, men ordets betydning. Det må være den lidt langsomme 5/8 som gør det.
Smukt :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Du er bare sådan en kammerat, Hugo. Har været forbi din Soundcloud og like et par numre. Jeg kunne like flere, vi kommer næsten fra samme tid. Du lidt før, men med lyden fra min barndom. Der er sgu gang i dit kadaver, du gamle. Slet ingen grund til lægge sig endnu, tværtimod. Godt gået som selvlært. Hatten af for det :jam:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mange tak :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar