Norn Song (Electro Folk)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Re: Norn Song (Electro Folk)

Indlæg af Gothi »

mediumaevum skrev: tors 22. jul 2021 08:58 Jeg har da lyttet til Two Steps From Hell. Selvom der kan være dele af deres stykker, der er lige i overkanten.
Okay, det er da noget, men selv det kan blive for tamt og Game of Thrones agtigt til mig. Jeg har trænet percussion i store rytme orkestre, så det skal helst lyde som en stamme på krigsstien. Alle vores numre er meget percussion mættede. Man kan vel lide det man bliver trænet og god til.

Anyway, af hensyn til hjerner med perceptuelle variationer, har jeg faktisk kigget lidt på mit mix og dæmpet bassen en smule, samt ryddet op i noget mellemtone halløj, som jeg alligevel ville kigge på. Jeg tvivler på det vil gøre nogen forskel for de øvrige lyttere, men med noget eq og lidt spredning, fik jeg instrumenterne adskilt en bette smule mere. Ved ikke om det vil gøre noget for din perception, men det er nu det eneste jeg kan tilbyde uden at mit percussion bulder bliver for tamt for mig. Bassen er også meget vigtigt her, fordi den laver frygiske bevægelser, mens hovedmelodien er æolisk. Det skaber en helt særlig lyd, som vi er ude efter.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Indlæg af Gothi »

mediumaevum skrev: ons 21. jul 2021 16:54 Det er lige præcis dét der snyder mine ører. Når du siger guitar, forventer jeg en guitar. Ikke en guitar på LSD...
Du skal ikke regne med at få adgang til og forstå nornernes univers uden at være tilstrækkelig påvirket af det. Hugo er egnet, ham har jeg som Gothi, ypperstepræst, allerede udvalgt som kommende indviet. Jeg regner med, at der er flere. Det plejer at ligge lige om hjørnet med musikere fra det tidligere årtusinde.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Jeg har lyttet nogle gange til Norn Song. Selve stilen har jeg ikke så meget at sige til, da jeg selv beværger mig i Dance, house universet.
Det jeg bed mærke i ved første lytter, var jeres overall lyd. Der er noget helt galt med mixning.

Og for stilen, hvis det skal fremstå prof og troværdigt, så skal der ske en del på mixe siden. Jeg er vant til, at høre meget power bund, dynamik og nedre melletone varme på de elektroniske produktioner jeg lytter til. Og her syntes jeg Norn Song falder i med begge ben.

Norn Song lyder meget koldt, sterilt og nok i en forbindelse noget tyndbenet på lydsiden. Næsten som hvis du tager jeres speaker output, og optager det live igennem mikrofon med middelmådig lyd kvalitet, og bruger denne indspilning. Også lidt som om der er nogle fase problemer på nogen af instrumenterne.

I bund og grund mangler der dynamik, varme (nedre mellemtone, bass), og en mere skindende top på mixet. Der er jo meget mere "plads" i jeres mix til, at man kan udfolde sig endnu mere rent lydmæssigt.

Til gengæld kan jeg høre en del af det jeg mangler på jeres track "The Plough and The Sickle (Reason contest)". Der er en mere naturlig fylde, varme på mixet, som virkelig gør godt for dette nummer.

Nummeret "Freya´s Dance", så er vi tilbage i det tyndbenet, sterile univers igen.

Jeg kan se, at i bl.a bruger Reason i jeres setup. I gamle dag fik Reason' audio engine skyld for at lyde spinkel. Jeg tror ikke det er tilfælde mere, men jeg tænkte det da jeg så brugen af Reason -)

SLL

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Indlæg af Gothi »

Tak for at kigge ind og feedback. Vi skal prøve at bage miksene ved nogle højere temperaturer, så de kan holde sig varmere noget længere. På den anden side er Norden og Valhalla også kolde med hårde vintre, så måske miksene alligevel passer ind i konceptet på en eller anden måde.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Vildt fedt nummer. Jeg har svært ved at forestille mig andet end, at der også må være blevet spillet trommer på den her trance-agtige måde for 1000+ år siden her i norden.

Og blandingen med elektroniske instrumenter fungerer super fedt.

Der er noget med mixet der er lidt pudsigt. Prøv at give hele nummeret et bredt boost på +7 dB omkring 200 Hz. Det synes jeg hjælper her.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 345

Indlæg af Gothi »

Hej Joachip. Tak for dejlig feedback. Mit sidste mix fik vist lidt for meget bass smidt ud med badevandet, så jeg er glad for du siger det. Jeg tog det fra fordi Mediumaevum ikke rigtig kunne kapere det. Men jeg tror dine ører bedre, da jeg også synes det tyndede lidt ud. Men det er svært at gøre alles systemer tilfredse. Jeg tror der er et dyk omkring 200 hz, så jeg prøver lige at rette det op igen.

Nyt svar