Min første solo 12" - Dub Across Borders

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Uglefar
Medlem
Indlæg: 10

Min første solo 12" - Dub Across Borders

Indlæg af Uglefar »

Hej lydnørder,

Jeg har for et par måneder siden været så heldig at få skåret 4 numre på vinyl som er udkommet på et mindre tysk pladeselskab. Stilen er dub med et godt skud breaks, masser af håndspillede instrumenter og en sund portion synths. Alle final mixes er lavet live på god gammeldaws dubwise maner på en Midas 320 og div outboard gejl.




god mandag til alle ;)

Mathias


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er godt, rigtig godt :thumbup:

Skal have hørt dine øvrige numre på Soundcloud når jeg ruller op gennem SE en af de næste gange :)
/Dub

Default avatar
Uglefar
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af Uglefar »

Tak skal i have! - jeg må også lige tilskrive lidt kredit til LXC fra Watta Sound som har stået for mastering og lavet et fænomenalt arbejde :)


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Super lækkert! Synes det er en rigtig velfungerende blanding af håndspillet og synths. Det er lidt en krydsning mellem klassisk dub og noget af det tidlige dubstep (Dengang det var fedt og kreativt), hvilket jeg ikke synes jeg er stødt på før.

Hvilke reverbs har du brugt? Synes de har noget fedt over sig.

Default avatar
Uglefar
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af Uglefar »

Morten B skrev: ons 9. jun 2021 09:16 Super lækkert! Synes det er en rigtig velfungerende blanding af håndspillet og synths. Det er lidt en krydsning mellem klassisk dub og noget af det tidlige dubstep (Dengang det var fedt og kreativt), hvilket jeg ikke synes jeg er stødt på før.

Hvilke reverbs har du brugt? Synes de har noget fedt over sig.
Tak for feedback Morten :)
Jeg har hovedsageligt brugt disse tre reverbs:
Alesis X:tc
Strymon Big Sky (spring)
Vermona Retroverb Lancet

Derudover er der en del Capistan echo, som også har en spring funktion....

På de sidste to sends har jeg en Roland SDE2000 delay og en Lexicon multieffect til noget chorus/flange

Nyt svar