Violin-improvisation med forskellige samples

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Violin-improvisation med forskellige samples

Indlæg af mediumaevum »

Hvad tænker I om disse improvisationer på violin (solo)?
Er noget nysgerrig efter hvad 'nørderne' tænker der evt. kan forbedres i forhold til dynamik og variation. Har kombineret forskellige sample-instrumenter, og har spillet det på keyboard med modwheel.


Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Uden at være violinist, eller ekspert i genren du arbejder i, synes jeg at det lyder relativt "tilfældigt" hvad der sker.
Jeg ved det er improvisation, men for mig lyder det som en øvelse af en skala eller to. Jeg synes der mangler et motiv. Der mangler spænding, dynamik og nerve. Og så er der flere steder hvor det lyder som om du har revet lige hårdt nok i dit mod-wheel.

Som musiker vil jeg altid, improvisation eller ej, lede efter hvor jeg skal hen imod. Jeg synes dit "stykke" cirkler lidt rundt. Giver det mening? Beklager hvis det er flyvske begreber, men improvisation skal enten opleves eller være underlægning (eller være jazz) for at det virker for mig.

I slutningen er der forresten et hint til noget bekendt? Er det sensommervisen eller lignende? Eller er det mig der er træt?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

octo skrev: fre 7. maj 2021 21:47 Uden at være violinist, eller ekspert i genren du arbejder i, synes jeg at det lyder relativt "tilfældigt" hvad der sker.
Jeg ved det er improvisation, men for mig lyder det som en øvelse af en skala eller to. Jeg synes der mangler et motiv. Der mangler spænding, dynamik og nerve. Og så er der flere steder hvor det lyder som om du har revet lige hårdt nok i dit mod-wheel.

Som musiker vil jeg altid, improvisation eller ej, lede efter hvor jeg skal hen imod. Jeg synes dit "stykke" cirkler lidt rundt. Giver det mening? Beklager hvis det er flyvske begreber, men improvisation skal enten opleves eller være underlægning (eller være jazz) for at det virker for mig.

I slutningen er der forresten et hint til noget bekendt? Er det sensommervisen eller lignende? Eller er det mig der er træt?
Det var bare en test på mit køb af en sample-violin, eller mere præcist hvordan 8Dio's gamle Adagio Solo Violin lyder sammen med Performance Samples Solo Violin A. Et forsøg på at hive så meget realisme ud af samples, som overhovedet muligt.

Ved godt at der skal mere til, før man kan kalde det en komposition el. lign.

Sidste del af stykket var bare et forsøg på at spille noget mere melodiøst/ikke-skala-agtigt med violinen.

Nyt svar