Et klaver + 2 violiner

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Et klaver + 2 violiner

Indlæg af mediumaevum »

Selvom nummeret er udgivet og der ikke er så meget jeg kan gøre anderledes i dette stykke, kunne det dog være rart med
feedback på hvad jeg kan gøre anderledes til en anden gang.

Det er en slags "lullaby", 2. violinen kommer ind i sidste halvdel.

Senest rettet af mediumaevum fre 30. apr 2021 22:44, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Klaveret står desværre nede i den anden ende af lokalet og mikrofonkablet kunne ikke når derned, så vi hører det kun sovset ind i rumklang, hvorimod violinerne er helt skarpe i fronten, og det er selvfølgelig en smagssag, men det gør at det ikke hænger helt sammen mellem instrumenterne.

Violinerne holder nogle langsomme lange toner, det lyder næsten som en skala-øvelse fra violin læreren, hvor jeg tænker at der skal mange flere fyld toner ind, de skal lege noget mere lidt ligesom en fløjte.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: ons 28. apr 2021 13:02 Klaveret står desværre nede i den anden ende af lokalet og mikrofonkablet kunne ikke når derned, så vi hører det kun sovset ind i rumklang, hvorimod violinerne er helt skarpe i fronten, og det er selvfølgelig en smagssag, men det gør at det ikke hænger helt sammen mellem instrumenterne.

Violinerne holder nogle langsomme lange toner, det lyder næsten som en skala-øvelse fra violin læreren, hvor jeg tænker at der skal mange flere fyld toner ind, de skal lege noget mere lidt ligesom en fløjte.
Jeg giver dig ret i det med klaveret. Men jeg forstår ikke krtikken der går på det melodiøse. Hvis der kommer flere fyldtoner på, bliver det livligt. Det er jo ikke meningen med stykket.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: ons 28. apr 2021 16:34 Hvis der kommer flere fyldtoner på, bliver det livligt. Det er jo ikke meningen med stykket.
Nej det kan godt være du har ret, det var måske det jeg eftersøgte lidt, da jeg er mest til den slags musik.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: ons 28. apr 2021 18:47
mediumaevum skrev: ons 28. apr 2021 16:34 Hvis der kommer flere fyldtoner på, bliver det livligt. Det er jo ikke meningen med stykket.
Nej det kan godt være du har ret, det var måske det jeg eftersøgte lidt, da jeg er mest til den slags musik.
Har du hørt dette nummer?
viewtopic.php?f=6&t=82584

- Det er noget mere livligt med mange flere fyldtoner, for det er det også tænkt til at være.

Nyt svar