Holtehavn

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Holtehavn

Indlæg af stig-b »

Så er næste nummer (Holtehavn) klar til at få lavet vokaler.



Konstruktiv kritik er velkommen :)

Stig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Godt at du tager den op igen her på forummet, Stig! Der var jo en god tråd kørende da vi crashede, det var ærgeligt at blive afbrudt.
Hvor langt er du nået iforhold til første tråd?

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Hej Christoffer..

Ja, det var et skidt tidspunkt, men det var det jo for os alle sammen..

Vi er nået derhen hvor de ting som blev foreslået blev prøvet af, og resultatet er som nu..
Kaspars bas har den plads og fylde som passer til nummeret, og trommerne ikke så fremtrædende..
Det er jo et stille og roligt nummer, hvor der skal være plads til vokalen..
Susanne Ørum er vokalproducer og korsanger på numrene, og i øjeblikket snakker hun og jeg om hvor meget kor der
egentlig skal være på det nummer. Så det er hvor vi står, inden vi skal i Sweet Silence og indsynge det.
Tak for din interesse for det, og at du kan huske hvad vi skrev om, - Det er værdsat :)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Til Holger..
For øvrigt, den støj som tidligere var på nummeret, og som vi skrev om, den er løst - Det var Relab LX480 der var indstillet forkert.. Den stod til digitalt og det skulle den ikke.. Så nu er støjen væk :)

Default avatar
AsgerW
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Odense

Indlæg af AsgerW »

Det lyder lækkert. Må jeg spørge hvordan du opnår den næsten dobbelte lyd på guitaren ved 2:15? Jeg synes det tilfører noget virkelig dejligt. Eller er det egentlig 2 guitarer , der så lige rammer hinanden der?

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

AsgerW skrev: fre 30. apr 2021 23:56 Det lyder lækkert. Må jeg spørge hvordan du opnår den næsten dobbelte lyd på guitaren ved 2:15? Jeg synes det tilfører noget virkelig dejligt. Eller er det egentlig 2 guitarer , der så lige rammer hinanden der?
Hej Asger..

Jeg har ikke tænkt over det du skriver, men nu hvor jeg lytter, kan jeg godt høre hvad du mener.
Jeg tror det er noget spilleteknisk fra Anders der gør at det giver den lyd. <men for at få det helt på plads (for nu er jeg selv blevet nysgerrig ;) )
så spørger jeg lige Anders hvad det skyldes, og så giver jeg dig svar :)
Guitaren er en 1983 Squier Strat - og den siger som en drøm og Kaspar spiller på en 5 strenget båndløs Mørch Bas :)
Vh, Stig
Senest rettet af stig-b søn 2. maj 2021 10:10, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Hej igen Asger..
Jeg har talt med Anders.. Der er kun den ene guitar, så det er noget spilleteknisk der gør det.
Tak for din interesse :)
Vh Stig.

Default avatar
AsgerW
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Odense

Indlæg af AsgerW »

stig-b skrev: søn 2. maj 2021 10:04 Hej igen Asger..
Jeg har talt med Anders.. Der er kun den ene guitar, så det er noget spilleteknisk der gør det.
Tak for din interesse :)
Vh Stig.
Nu ser jeg dit svar lidt sent, men ville bare lige sige tak for at du undersøgte det. Så fik jeg min nysgerrighed stillet :-) !

Nyt svar