Sanctus - Ambient-agtig orkestreret værk

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Sanctus - Ambient-agtig orkestreret værk

Indlæg af mediumaevum »

Kritik modtages gerne:


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der sker alt for lidt, havde det været jazz havde jeg kigget rundt for at finde ud af hvorfor ingen "tager soloen", det er mest bare droner unden indhold.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: ons 14. apr 2021 16:43 Der sker alt for lidt, havde det været jazz havde jeg kigget rundt for at finde ud af hvorfor ingen "tager soloen", det er mest bare droner unden indhold.
Tak for din mening.
Selvom jeg må erklære mig uenig med den. Men sådan er vi så forskellige.

Det er ikke meningen der skal ske ret meget. Koret laver en meget simpel akkordprogression, og klaveret tager soloen.

Som titlen siger, er det orkestreret ambient, det er ikke meningen der skal ske ret meget i "ambient". Det er jo netop ikke jazz, men tiltænkt som filmmusik, som skal underbygge billederne.

Men du skal alligevel have tak for din mening. Den indgår naturligvis i mine fremtidige valg mht. kompositioner, orkestrering mv.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: ons 14. apr 2021 21:01 ...men tiltænkt som filmmusik, som skal underbygge billederne.
Jeg havde nok lidt overset det med "Ambient" delen af overskriften inden jeg kommenterede. Men jeg følte nok mere at der var lagt noget video ind for at udfylde det langtrukne musik.

Men det er en smagssag, man kan også booke et foredrag på 30 minutter, og alt hvad vedkommende fortæller er korrekt og troværdigt, men derfor bør personen ikke tage sig urimelig lang tid om at fortælle meget lidt, det er lidt at misbruge folks opmærksomhed. Så hellere at det kun tog 20-25 minutter men var spændende hele vejen.

Det tænker jeg måske godt du kan overfører på både video og musik.

Jeg kan filme og redigere en hel dag, have skuespillere, lokaler, hjælpere, rekvisitter og udstyr i gang, men alligevel blev det kun 30-60 sekunders video, for det er målgruppens opmærksomhed-spændvidde for den type budskab.

Men er det nu ren baggrundsmusik, der evt skal speak ind over er det ret vigtig information, for så må det netop ikke tage opmærksomheden.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: tors 15. apr 2021 10:17
mediumaevum skrev: ons 14. apr 2021 21:01 ...men tiltænkt som filmmusik, som skal underbygge billederne.
Jeg havde nok lidt overset det med "Ambient" delen af overskriften inden jeg kommenterede. Men jeg følte nok mere at der var lagt noget video ind for at udfylde det langtrukne musik.

Men det er en smagssag, man kan også booke et foredrag på 30 minutter, og alt hvad vedkommende fortæller er korrekt og troværdigt, men derfor bør personen ikke tage sig urimelig lang tid om at fortælle meget lidt, det er lidt at misbruge folks opmærksomhed. Så hellere at det kun tog 20-25 minutter men var spændende hele vejen.

Det tænker jeg måske godt du kan overfører på både video og musik.

Jeg kan filme og redigere en hel dag, have skuespillere, lokaler, hjælpere, rekvisitter og udstyr i gang, men alligevel blev det kun 30-60 sekunders video, for det er målgruppens opmærksomhed-spændvidde for den type budskab.

Men er det nu ren baggrundsmusik, der evt skal speak ind over er det ret vigtig information, for så må det netop ikke tage opmærksomheden.
Der skal ikke speak ind over. Jeg var inspireret af James Newton Howard og Thomas Newman i mit valg af komposition her.
Hans musik minder meget om det jeg har lavet her. Men det er selvfølgelig også til en film, hvor der evt. er tale ind over, men jeg synes nu hans musik lyder meget godt i sig selv (uden film), og derfor forsøgte jeg at imitere hans musik.

Nyt svar