Blues Rest

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Blues Rest

Indlæg af Kimex »

https://www.dropbox.com/s/ltr8ldxtbnmz9 ... w.wav?dl=0

Jeg har lavet et blues nummer. Jeg spiller på en Gibson Hummingbird Avantgarde ( akustisk ) - Bruger to Neumann KM 184 pencil mikrofoner - Audient iD 44 lydkort -Studio One. Og så har jeg indviet mine nye Bayerdynamic høretelefoner. De er fremragende.
Jeg har ikke rigtigt givet nummeret navn endnu. Så jeg kalder det blues Rest. Rest er en måde at spille guitar, hvor man spiller ud fra gentagelser og alle toner er overvejet. Jeg har brugt pan- IQ og lidt hall rumklang, for at give lyden en anelse mere dynamik. Og optaget det hjemme i min stue.
Kritik og gode råd modtages gerne. Især med hensyn til lyden.
Jeg kan godt lave en masse blueslir, men det er vigtigt for mig at jeg har et færdigt nummer at gå ud fra. Og så bygger jeg måske på senere. Spiller jeg det live, ville det nok blive mere frit. Jeg har lavet det fordi jeg er i gang med at opbygge et repertoire til western guitar. Bestående af numre jeg selv laver. Derfor spiller jeg basstrengende med tommelfingeren.
Ellers ville det være smartere med to guitarindspilninger.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hey, det er sgu meget cool.

Jeg synes, det ville pynte at putte lidt flere instrumenter på. Jeg læste godt, du ville arbejde mod at opbygge et repertoire for guitaren alene, men hvis det skal stå helt alene, tror jeg, der skal ske lidt mere. Så skal der både være en lidt mere aktiv baslinie, lidt akkorder + melodien. Ellers tror jeg, du ville kunne få det til at nå noget længere, hvis du eksperiementerede med lidt simple trommer, og en støvet bas, med den der guitar oven på.

Du skal passe lidt på dine åndedræt. De går meget tydeligt gennem optagelsen. Derudover, synes jeg optagelsen lyder fint, og du har nogenlunde ramt den der delta blues lyd.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev: ons 22. jul 2020 22:24 Hey, det er sgu meget cool.

Jeg synes, det ville pynte at putte lidt flere instrumenter på. Jeg læste godt, du ville arbejde mod at opbygge et repertoire for guitaren alene, men hvis det skal stå helt alene, tror jeg, der skal ske lidt mere. Så skal der både være en lidt mere aktiv baslinie, lidt akkorder + melodien. Ellers tror jeg, du ville kunne få det til at nå noget længere, hvis du eksperiementerede med lidt simple trommer, og en støvet bas, med den der guitar oven på.

Du skal passe lidt på dine åndedræt. De går meget tydeligt gennem optagelsen. Derudover, synes jeg optagelsen lyder fint, og du har nogenlunde ramt den der delta blues lyd.
Mange tak for de gode råd. Der skal helt sikkert bygges videre på det. Jeg har overvejet en tekst til. Og med bas og trommer. Med tekst vil det nok blive noget helt andet. For så vil jeg tilpasse solospillet efter sangen. Jeg overvejede faktisk at finde nogle virtuelle trommer. Til . Det ville også give mulighed for at variere spillet mere. Og det kan også være en udfordring at holde tempoet.
Jeg må finde en løsning mhst. åndedræt. Måske en corona maske. Eller jeg har et nakke stativ til en mundharpe. Måske jeg kan finde på noget intermistisk.

Nyt svar