The Matrix demo 2

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

The Matrix demo 2

Indlæg af SIDwave »

så blev den færdig..


Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

danstanley - sendte dig et link til davnload af westworld

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

derermusikanten000 skrev: ons 22. jul 2020 04:55 danstanley - sendte dig et link til davnload af westworld
hvor ? jeg har checket alt, også spambox


Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg tror det vil hjælpe musikken, hvis du delte scenen op i tre akter og spillede dem dramatisk. Lige nu flyder musikken fra den ene dramatik over i den anden.
Det kan hjælpe at sætte en takts pause ind i musikken hvis man vil have hjælp til at definere, hvor akterne er. Her kunne det eksempelvis være akt 1 er fra start til hun sætter i gang. Akt 2 er fra hun sætter igang til Morpheus redder ham. Denne akt er delt i to hvor lastbilen afbryder motorcyklen. Sidste akt er fra redningen og til slut.
Ligeledes skal du beslutte dig for om dine horn skal markere noget. Hvis de skal, skal de ligge mere præcist. Ret tempoet til for at få det til at passe. Hvis de ikke skal markere noget, skal du introducere dem mere subtilt.
skriver noder

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

bryla skrev: ons 22. jul 2020 15:52 Jeg tror det vil hjælpe musikken, hvis du delte scenen op i tre akter og spillede dem dramatisk. Lige nu flyder musikken fra den ene dramatik over i den anden.
Det kan hjælpe at sætte en takts pause ind i musikken hvis man vil have hjælp til at definere, hvor akterne er. Her kunne det eksempelvis være akt 1 er fra start til hun sætter i gang. Akt 2 er fra hun sætter igang til Morpheus redder ham. Denne akt er delt i to hvor lastbilen afbryder motorcyklen. Sidste akt er fra redningen og til slut.
Ligeledes skal du beslutte dig for om dine horn skal markere noget. Hvis de skal, skal de ligge mere præcist. Ret tempoet til for at få det til at passe. Hvis de ikke skal markere noget, skal du introducere dem mere subtilt.
:) det flyder fra A til B, fordi det er min stil. jeg har ikke lavet musikken til dette klip, jeg fandt bare noget der inspirerede, det vigtigste er glidende bevægelse i billedet. jeg kiggede på racerbiler, fly og helikoptere, så faldt jeg over goe gamle matrix og tænkte, at det jeg netop sad og lavede passede rimeligt, som inspiration.

det er til min egen film. har rettet en anelse i det. men billederne har jeg i hovedet
håber at jeg skal til odense short film festival i 2021

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så har du disse ting at tænke over, når du får lavet din egen film. Det er netop det der er forskellen på filmmusik og noget ‘der lyder som noget fra en film’.
skriver noder

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Det bliver vi aldrig enige om Bryla :) som min bror siger, det er Jan style.

her er så end credit i første udgave, jeg tror der skal en kontramelodi på i anden del, måske noget flute agtigt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg ved hvad instruktører ville foretrække ;)
skriver noder

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Som gammel techno-nørd, hører jeg det nok lidt som et techno/industrial nummer. Og det er jo cool nok i sig selv. Men hvis det skal virke på den måde, skal storetrommen skrues op, så den tager føringen i nummeret. Den lyd der kommer ved 00:46 er til gengæld meget høj. Jeg fik faktisk lidt af et shock. :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

bryla skrev: tors 23. jul 2020 11:28 Jeg ved hvad instruktører ville foretrække ;)
Bryla, jeg er autodidakt, og musikken laver billederne ud af mit hoved.
Dine forslag til matrix video er fine nok :) men sådan virker min verden ikke, jeg kan ikke alt det der!

Jeg ved godt hvordan det skal filmes, dermed instrueres

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Joachip skrev: tors 23. jul 2020 12:36 Som gammel techno-nørd, hører jeg det nok lidt som et techno/industrial nummer. Og det er jo cool nok i sig selv. Men hvis det skal virke på den måde, skal storetrommen skrues op, så den tager føringen i nummeret. Den lyd der kommer ved 00:46 er til gengæld meget høj. Jeg fik faktisk lidt af et shock. :-D
den lyd er EQ væk :)

nej nej og atter nej :) det skal lyde som jeg laver det :)
det er techno bossa nova hollywood, sålænge jeg lever lever jeg kun ved at være mig selv.

jeg kan ikke alt det der nodepapir arbejde :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

SIDwave skrev: tors 23. jul 2020 19:16det er techno bossa nova hollywood, sålænge jeg lever lever jeg kun ved at være mig selv.
Og det er 100% i orden! :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Rocky 2 har ikke været forgæves..

Nyt svar