k76 - We R The Ones

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

k76 - We R The Ones

Indlæg af lakris »

Ny single ude i dag! :-)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Ikke så mange kommentarer, jeg ved godt det er lidt mere mod EDM end det plejer at være :-) undskyld mit M1 piano er der stadigvæk
Jeg har endda lagt en c64 emulering af en triad a la Last Ninja :-) ind i mit drop, ikke helt, men lyden er via NI Reaktor emulering, da QudrasSID ikke virker mere til 64 bit.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Med frygt for at komme til at virke negativ, så vil jeg bare nævne en lille men vigtig ting jeg studsede over ved første lytter. Ved -0.28 - 0.27, lytter via Spotify playeren.. det virke som om du bruger en list speciel quantize til dine chords, som ikke helt groover på samme måde som dine beats.

SLL

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Tak for lyttet

Jeg har svært ved at at høre hvad det er du mener, der sker en del der ved -0.28. men det er samme q og skift af chords osv. gennem hele tracket. det kan være det er "303"'eren der forvirrer lydbilledet!? :-)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er et enkelt slag, der hver gang i rundgangen virker til at komme lidt før i timingen. Dvs. hvis du kigger på kvantiseringen, så burde du også kunne se at den ligger før "normal-tid" (straight 1/16 kvantisering). Så lyder det i hvert fald.

Normalt vil man have slaget på eller lidt efter, men fordi den virker til at ligge før tid, så virker det løbende/stressende.

Giver det mening?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Ja, det giver mening, og det kan sagtens være at slaget er lagt lidt "kunstnerisk" :-D

Nyt svar