Spitfire Audio - Westworld scoring konkurrence

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Spitfire Audio - Westworld scoring konkurrence

Indlæg af Christoffer I. N. »

derermusikanten000 skrev: tors 4. jun 2020 16:55 fedt at se og høre jeres bud - jeg håber at jeg kan få hul igennem, så jeg også kan lave et bud -
Deadline til konkurrencen var i nat klokken 00:59. Så du har al den tid du vil tage dig! :)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det er jeg klar over .
konkurrencen er jeg ligeglad med - der er ingen grund til at sende noget for mig , dertil er der alt for mange rigtige dygtige komponister
jeg gør det kun for sjov - har iøvrigt lavet en del undertekster til indiske film - det er total grineren

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

the songcabinet skrev: ons 3. jun 2020 20:06 Jer der har scoret scenen, kan I fortælle lidt om hvilke overvejelser I har haft mht stil og libraries? Har I fx overvejet faktorer som den soniske signatur i Westworld, eller arbejdet mere frit ud fra hvad I følte klippene havde brug for?
Jeg har intet kendskab til Westworld serien, så jeg har ingen anelse om stilen og tonen i serien. Hvis jeg havde haft mere tid, eller hvis det var en reel opgave, så ville jeg selvfølgeligt have researchet en del, for at forstå hvad det hele går ud på. Jeg skimmere hurtigt nogle af de andre bud på youtube, og syntes at de allesammen var lidt for vage mht. energiniveau. Jeg ser scenen som meget energifuld og hektisk, så for mig var det oplagt at lave noget hurtigt 4/4 trance noget ala det som Don Davis og Juno Reactor har lavet til biljagten i the Matrix 2. Har så forsøgt at tilpasse musikken til scenerne, så der er flere steder hvor musikken "zoomer" med ud - for så at komme igen på fuld smadder. Hvis jeg havde haft lidt mere tid ville jeg godt have lavet noget mere variation, for det er meget det samme som sker i musikken, og som tidligere nævnt ærgrer jeg mig over at jeg ikke satte energien ned tilslut ved ca 3:30. Når jeg ser det nu er det er stort clash imellem det visuelle og musikken.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tror ikke der var så meget Don Davis over det elektroniske i Matrix ;)
skriver noder

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nej da, men der en god del strygere og blæsere i Mona Lisa Overdrive, som nummeret til biljagten hedder. Det er jeg ret sikker på er Don Davis.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg er imponeret over alle 3 indslag, men jeg synes at Bryla rammer mest plet med timing og stemning.
AVS er superfedt, men sloppy timing som han selv skriver. dog et fedt nummer! jeg synes ikke filmsekvensen rent grafisk er på niveau med musikken. musikken passer næsten helt ind i den legendariske lastbils kungfu scene i matrix 2 ? :)
Christoffer er dystopisk Terminator tema, og rammer helt ved siden af, selvom det er en sej lydflade

er det muligt at få numrene, uden video på ?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for lyt og ærlig mening, Jan! :)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det er sjovt at høre de mange udgaver på you tube :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der lidt over et døgns tid til at vinderen annonceres. Der er live annoncering imorgen, den poster jeg her i tråden når jeg har link.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er linket. Det starter klokken 19 dansk tid imorgen lørdag:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

11.000 deltagere.... :shock:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

og ingen lydmaskinist på top-5 :-)
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og jeg synes kun at det er passende at vi runder tråden ordentligt af, med de 6 vindere. Her er hovedpræmie-vinderen, som også set i annoncerings-videoen. Jeg finder de 5 andre på et senere tidspunkt. Andre er selvfølgelig også velkomne til at finde dem...

Vinder:




Runner up vindere:






Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Christoffer I. N. skrev: lør 27. jun 2020 19:17 Og jeg synes kun at det er passende at vi runder tråden ordentligt af, med de 6 vindere. Her er hovedpræmie-vinderen, som også set i annoncerings-videoen. Jeg finder de 5 andre på et senere tidspunkt. Andre er selvfølgelig også velkomne til at finde dem...

Vinder:




Runner up vindere:
F..k det er cheesy og dårligt i min verden

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kiggede lige igen på kommentarerne til annonceringen.
Nogle har gravet frem, at vinderen har arbejdet med (RETTERE: for) JJ Abrams tidligere, på Mission Impossible 3 - Givet at det er den samme David Kudell.
https://www.imdb.com/name/nm0473755/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

... Og så blev kommentarerne slået fra. :)
Tilføjelse:
De redigerer vist lidt på hvad der kan ses på uploaden, likes og dislikes og sådan..

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kan ikke forstå, der ikke var bedre.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev: søn 28. jun 2020 00:35 Kan ikke forstå, der ikke var bedre.
Jeg er enig.
De korte klip de spillede af runner ups lød alle gode, så dem skal jeg have set ved lejlighed.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

super mario musik - den var sku en dårlig vinder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Helt off...

Ufriviligt (?) komisk.

Hvis meningen var, at filmmusik skulle tage én ud af stemningen og virke fjollet - mission accomplished.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det er super grineren. Næsten troll kvalitet. Jeg forestiller mig, at de har hørt de første 30 sek og tænkt "jamen, det lyder finno, vælg den".

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christian Henson (Medstifter af Spitfire Audio, der afholdt konkurrencen) prøver at forsvare eller i det mindste forklare den beslutning, som han ikke selv har været med til at træffe.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og for folk der ikke har fået nok af det her, så spottede jeg at nogle skrev at der var kommet lidt svar fra David Kudell. Så jeg fandt frem til relevante tråde på VI Control, og har fundet nogle fine svar fra ham. I kronologisk rækkefølge:
https://vi-control.net/community/thread ... st-4585907
https://vi-control.net/community/thread ... st-4585977
https://vi-control.net/community/thread ... st-4586038
https://vi-control.net/community/thread ... st-4586256


Derudover deltager Christian Henson også i tråden. Han skrev blandt andet denne post, som minder en del om hvad der kom med i vloggen postet ovenover.
https://vi-control.net/community/thread ... st-4586079

Tilføjelse:
lidt flere posts:
https://vi-control.net/community/thread ... st-4586985
https://vi-control.net/community/thread ... st-4587079

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det passer jo slet ikke ind. Træls for dem som har lavet noget som rent faktisk ville kunne bruges til scenen. Hvor sjovt eller fedt vindernummeret end er, så synes jeg ikke konkurrencen lagde op til at man skulle lave et spoof nummer, men de har jo nok bare lyttet på dem med flest afspilninger på youtube eller dem med et navn de kendte. 11000 entries a ca. 4 minutters varighed, tager omkring 30 dages konstant gennemlytning, så de har næppe hørt nogle af lydmaskinisternes bud.
Senest rettet af AvS man 29. jun 2020 12:07, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så vidt jeg kan forstå på Westworld-verdenen, er det nu ikke et spoof men et originalt take på det genreskifte, der sker.

Er nu fuldstændig enig med Henson i videoen og Hans Zimmer, der kommenterer i VI Control.
skriver noder

Nyt svar